Contract ontbinden Seat en sofa's
Ik heb nu sinds een 1,5 jaar een probleem met seat en sofa's. Direct bij aflevering heb ik op de afleverbond de gebreken doorgegeven van de bank. Vervolgens duurde het iedere keer ellen lang voordat er een voorsel komt omdat gemaakte afspraken van hun kant niet nagekomen worden. Iedere keer moet er zogenaamd overlegd worden wanneer en hoe het probleem op te lossen is. Weken en maanden gaan voorbij eer er een meubel maker kon komen om de klacht te beoordelen. Na zijn komst heeft seat en sofa's een voorstel gedaan om €250'- korting te geven op de bank. Hier ben ik niet mee accoord gegaan. De bank moest dus gemaakt gaan worden. Keer op keer werden afspraken weer niet nagekomen m.b.t. de vervolg afspraken om dit te realiseren. In april is er naar veel conflicten eindelijk een afspraak gekomen en is de bank opgehaald om ter reparatie op te sturen. Nadat hij opgehaald is en er weer een antal weken voorbij gingen heb ik gehoord dat de bank niet tet maken is en dat er dus een nieuwe besteld zou worden. Dit was dus in april dit jaar. De levertijd zou 3 tot 6 weken zijn. Hierna bleef het stil. Tot het moment dat ik in september weer langs de zaak ben gegaan. Hier is gebleken dat er weer van alles mis was en dat er dus nog steeds geen bank is geleverd is en ook niet te leveren is. U begrijpt dat ik het helemaal gehad heb met deze zaak. Dit had ik in april al, maar heb ze iedere keer het vooreel van de twijfel gegeven, maar ze hebben me keer op keer hettegendeel bewezen. Nu ben ik op een punt gekomen, na 1,5 jaar dat ik niet meer met het bedrijf in zee wil en ik mijn geld retour wil. Ik heb 1,5 jaar een bank gekocht voor €2500,- en hier 0,0 % plezier van gehad. Deze bank heeft mij enkel frustratie en teleurstellingen gebracht en zelfs opnamens va wegen een ontregelde bloedsuiker ( ik ben diabeet). Seat en Sofa's is keer op keer in gebreke gebleven. Ik kan en wil niet meer met dit bedrijf daelen. Ieder keer als ik een medewerker spreek kunnen ze beamen dat hier van alles fout is gegaan. Voor mij geeft dit veel gezondheidsproblemen. Ik heb geld moeten lenen om deze bank te kunnen kopen en heb hier totaal geen woonplezier van. Hoewel ze in april al een kans hebben gehad om een bank voor mij te leveren en dit niet kunnen hebben nakomen, komen ze nu ook met een voorstel. namelijk een nieuwe bank uit zoeken. Ik zie hier geen ruimte in. het is echt op voor me. Ik kan wel een nieuwe bank uitzoeken, maar blijf vast zitten aan Seat en Sofa's. En juist met hun kan ik niet meer door. Ik wil het koopcontract ontbinden en mijn geld retour krijgen opdat ik z.s.m. mij aankoop elders kan doen en hier wel het woonplezier kan uithalen. Ik zou dus graag willen weten wat u voor mij kan beteken. Alvast bedankt; vriendelijke groet [Edit redactie]
seat en sofa's- Service Tot de Drempel............
Je bank was defekt en zou gemaakt worden, dat is niet gelukt.
Dan krijg je keuze andere bank, en die kan vervolgens niet geleverd worden
en daar komen ze na 6 maanden achter (nadat Jij je weer meld na braaf afgewacht te hebben).............
Lijkt me nu wel klaar, ze kunnen de koopovereenkomst in 1,5 jaar tijd nog steeds niet na komen
en daarmee heb je wel recht op ontbinden van de koop.
Alleen nog zien dat je dat geld weer van ze los krijgt nu...........
Lees hier info: Consuwijzer
gevalletje Belbus
Zeker met S&S is het een kwestie van de lange adem.
Zij zullen er alles aan doen om het geld niet terug te betalen.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering?
wendt u zich anders tot het juridsich loket of dien een verzoek in voor de belbus.
Juridisch Loket
Eigenlijk dacht ik ook aan zo iets. Die mensen zijn zo bot. Ze leggen jej gewoon woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Zo zegt hij bijvoorbeeld dat ik de bank niet wou laten maken; dit staat zogenaamd in het rapport van de meubelmaker!! Hoe kan het dan dat mijn bank is opgehaald en ik al sinds april met een leenbank in mijn woonkmer zit in de kleur die totaal niet bij mijn interrieur past!!
Maar hoe kom ik met mijn verhaal bij de belbus?! Er staat zovel shit over S&S geschreven dat ik het wel heel zwaar ga inzien...
=abarth schreef op maandag 26 sep 2011, 20:29: gevalletje Belbus
Zeker met S&S is het een kwestie van de lange adem.
Zij zullen er alles aan doen om het geld niet terug te betalen.
Heeft u een rechtsbijstandverzekering?
wendt u zich anders tot het juridsich loket of dien een verzoek in voor de belbus.
Juridisch Loket
Dat dacht ik dus ook. Na 1,5 jaar is het gewoon genoeg geweest en eigenlijk meer dan genoeg. Ze proberen me gewoon te overbluffen door te zeggen dat ik geen enkel recht heb en dat het dan maar tot een rechtzaak moet uitlopen. Ik had vandaag het hoofdservice aan de lijn. Hij hield voet bij stuk en zei dat ik enkel een nieuwe bank mag uikiezen of dezelfde bank mog bestellen. Geld retour krijg je niet; zei hij.
Zo onfatsoenlijk!! Hij verwaxct dat ik nog 4 maanden ga wachten op een bank die voor mij bestled gaat worden. Het moet toch een keer over zijn. Waar zijn de rechten van de consument. Die mensen bezorgen me nog een hartverzakking!!
=stacey schreef op maandag 26 sep 2011, 19:23: seat en sofa's- Service Tot de Drempel............
Je bank was defekt en zou gemaakt worden, dat is niet gelukt.
Dan krijg je keuze andere bank, en die kan vervolgens niet geleverd worden
en daar komen ze na 6 maanden achter (nadat Jij je weer meld na braaf afgewacht te hebben).............
Lijkt me nu wel klaar, ze kunnen de koopovereenkomst in 1,5 jaar tijd nog steeds niet na komen
en daarmee heb je wel recht op ontbinden van de koop.
Alleen nog zien dat je dat geld weer van ze los krijgt nu...........
Lees hier info: Consuwijzer
Je hebt inmiddels zeker het recht de koop te ontbinden omdat seats & sofa's een ondeugdelijk product heeft geleverd. Dit wordt ook wel non-conformiteit genoemd.
Omdat dit voor een groot deel al bij afleveren is gemeld, is dit ruim binnen 6 maanden gebeurd. Dit betekent dat de bewijslast dat de geleverde bank wel conform de overeenkomst is helemaal bij seats & sofas ligt.
Stuur een aangetekende brief naar seats & sofas. Noem die brief: ingebrekestelling en ontbinding koopovereenkomst. Zet erin dat ze in gebreke zijn in het nakomen van de overeenkomst doordat de bank die geleverd is non-conform is. Zet erbij dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden en dat je terugbetaling eist van het aankoopbedrag van X op rekeningnummer Y binnen 1 week na dagtekening van deze brief of voor 7 oktober (een duidelijke en schappelijke termijn noemen is echt belangrijk!). Zet er ook in dat je anders andere stappen gaat nemen om de vordering te verhalen en dat de kosten hiervan voor rekening van seats&sofas komen.
Google anders het woordje ingebrekestelling of ontbinding koopovereenkomst en je vindt voorbeelden van brieven. Op Consuwijzer zijn ook voorbeelden te vinden. Die zijn bijna panklaar.
Als seats & sofas nog niet over de brug wil komen, schakel dan een deurwaarder of incassoburo in.
Succes!
sonjaatje
Commentaren daar zijn fifty-fifty en niet zo recent.
Is voor TS natuurlijk heel naar, vooral geld lenen voor een achteraf kapotte bank. Het vervelende geld ook hier, koop=koop. Het enige wat ik U, mevr. [Edit redactie] kan aanraden maar een andere bank "uit te kiezen". Ik begrijp dat U klaar bent met ze, maar anders bent U het geld kwijt, wat ook terugbetaald moet worden (of al is terugbetaald) en heeft u nog steeds niets om op te zitten. Geen ideale situatie, hoop dat U toch nog iets kan vinden in die zaak.
als Seats and Sofas u tegemoed komt door een nieuwe bank voor het aankoopbedrag te leveren ondanks de door u geschetste problemen, zijn ze welwillend e.e.a. op te lossen en behoeven zij niet akkoord te gaan met ontbinden van de koop, trouwens volgens hun voorwaarden zou u dat toch 30% kosten.
Succes.
Maar dat is nou het hele probleem. Daar ben ik namelijk al eerder voor gegaan, maar zij zijn daarin in gebereke gebleven. Ik was namelijk al akkoord gegaan met een nieuw bankstel, maar hoorde vervolens 4 maanden niets meer. Toen ik daarna lans de winkel ben gegaan om verhaal te halen, schrokken ze aanzienlijk en is er waasrechijnlijk nooit een nieuwe bank besteld. Zij zeggen dat er problemen waren met de leverancier, maar dan hadden ze mij och als consument op de hoogte kunnen stellen. Ik heb in januari 2010 een bank gekocht en dacht en het is tot op heden nog niet opgelost. dan is hun kans van naar redelijkheid oplossen toch wel echt verspilt toch?! Ik heb 1jaar en 9mnd enkel ellende en wil nu toch wel eens echt lekker zitten op een stel die ik zelf heb uitgekozen. Ik zut nu al vanaf april op een vlut, lederlook bank in de kleur die totaal niet bij mijn interrieur past. ben ik nu onredelijk dan?
=william1945 schreef op maandag 3 okt 2011, 22:16: als Seats and Sofas u tegemoed komt door een nieuwe bank voor het aankoopbedrag te leveren ondanks de door u geschetste problemen, zijn ze welwillend e.e.a. op te lossen en behoeven zij niet akkoord te gaan met ontbinden van de koop, trouwens volgens hun voorwaarden zou u dat toch 30% kosten.
Succes.
Hoe bedoel je trouwens dat het me zowizo 30% gaat kosten volgens hun voorwaarden? Ik heb die klacht toch direct bij aflevering van het product aangegeven en deze zijn ook aangetekend op de afleveringsbon. Hun zijn dan toch vanaf dag 1 in gebreke gebleven door een product af te leveren wat niet aan de eisen voldoet?
=william1945 schreef op maandag 3 okt 2011, 22:16: als Seats and Sofas u tegemoed komt door een nieuwe bank voor het aankoopbedrag te leveren ondanks de door u geschetste problemen, zijn ze welwillend e.e.a. op te lossen en behoeven zij niet akkoord te gaan met ontbinden van de koop, trouwens volgens hun voorwaarden zou u dat toch 30% kosten.
Succes.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben
Gechte,
2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.
Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.
Afijn een week
...
Lees meer
Waarom is groeps ticket ns duurder dan dagretour
Waarom heeft de ns zoiets als groepsticked daluren bedacht, is meer dan 2x zo duur dan gewoon kaartje.
Mijn vraag is, wat is nu de goedkoopste optie om van Wijchen naar Den Bosch te reizen?
...
Lees meer
Mag KPN spotify in rekening blijven brengen en niet opzeggen?
Destijds bij het afsluiten van mijn abonnement gratis Spotify erbij gekregen. Na verloop van tijd werd dit betaald, want het was geen onderdeel meer van het abonnement. Prima! Echter, bleek dat het abonnement er om de zoveel tijd uitlag en kwamen de reclames van een gratis abonement steeds weer voorbij. Uiteindelijk dit dus opgezegd en een direct abonnement gepakt bij spotify. Helaas bleek dat KPN ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer