el
door elzoghbi Sep 26, 2011 om 17:28
Huishouden & energie

Contract ontbinden Seat en sofa's

Ik heb nu sinds een 1,5 jaar een probleem met seat en sofa's. Direct bij aflevering heb ik op de afleverbond de gebreken doorgegeven van de bank. Vervolgens duurde het iedere keer ellen lang voordat er een voorsel komt omdat gemaakte afspraken van hun kant niet nagekomen worden. Iedere keer moet er zogenaamd overlegd worden wanneer en hoe het probleem op te lossen is. Weken en maanden gaan voorbij eer er een meubel maker kon komen om de klacht te beoordelen. Na zijn komst heeft seat en sofa's een voorstel gedaan om €250'- korting te geven op de bank. Hier ben ik niet mee accoord gegaan. De bank moest dus gemaakt gaan worden. Keer op keer werden afspraken weer niet nagekomen m.b.t. de vervolg afspraken om dit te realiseren. In april is er naar veel conflicten eindelijk een afspraak gekomen en is de bank opgehaald om ter reparatie op te sturen. Nadat hij opgehaald is en er weer een antal weken voorbij gingen heb ik gehoord dat de bank niet tet maken is en dat er dus een nieuwe besteld zou worden. Dit was dus in april dit jaar. De levertijd zou 3 tot 6 weken zijn. Hierna bleef het stil. Tot het moment dat ik in september weer langs de zaak ben gegaan. Hier is gebleken dat er weer van alles mis was en dat er dus nog steeds geen bank is geleverd is en ook niet te leveren is. U begrijpt dat ik het helemaal gehad heb met deze zaak. Dit had ik in april al, maar heb ze iedere keer het vooreel van de twijfel gegeven, maar ze hebben me keer op keer hettegendeel bewezen. Nu ben ik op een punt gekomen, na 1,5 jaar dat ik niet meer met het bedrijf in zee wil en ik mijn geld retour wil. Ik heb 1,5 jaar een bank gekocht voor €2500,- en hier 0,0 % plezier van gehad. Deze bank heeft mij enkel frustratie en teleurstellingen gebracht en zelfs opnamens va wegen een ontregelde bloedsuiker ( ik ben diabeet). Seat en Sofa's is keer op keer in gebreke gebleven. Ik kan en wil niet meer met dit bedrijf daelen. Ieder keer als ik een medewerker spreek kunnen ze beamen dat hier van alles fout is gegaan. Voor mij geeft dit veel gezondheidsproblemen. Ik heb geld moeten lenen om deze bank te kunnen kopen en heb hier totaal geen woonplezier van. Hoewel ze in april al een kans hebben gehad om een bank voor mij te leveren en dit niet kunnen hebben nakomen, komen ze nu ook met een voorstel. namelijk een nieuwe bank uit zoeken. Ik zie hier geen ruimte in. het is echt op voor me. Ik kan wel een nieuwe bank uitzoeken, maar blijf vast zitten aan Seat en Sofa's. En juist met hun kan ik niet meer door. Ik wil het koopcontract ontbinden en mijn geld retour krijgen opdat ik z.s.m. mij aankoop elders kan doen en hier wel het woonplezier kan uithalen. Ik zou dus graag willen weten wat u voor mij kan beteken. Alvast bedankt; vriendelijke groet [Edit redactie]

11587 11 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 26, 2011 om 17:31
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Google maar even op Seats&Sofas.

stacey
door stacey - Sep 26, 2011 om 19:23
10352 Antwoorden / 12 Vragen

seat en sofa's- Service Tot de Drempel............

Je bank was defekt en zou gemaakt worden, dat is niet gelukt.
Dan krijg je keuze andere bank, en die kan vervolgens niet geleverd worden
en daar komen ze na 6 maanden achter (nadat Jij je weer meld na braaf afgewacht te hebben).............
Lijkt me nu wel klaar, ze kunnen de koopovereenkomst in 1,5 jaar tijd nog steeds niet na komen
en daarmee heb je wel recht op ontbinden van de koop.
Alleen nog zien dat je dat geld weer van ze los krijgt nu...........

Lees hier info: Consuwijzer

abarth
door abarth - Sep 26, 2011 om 20:29
845 Antwoorden / 19 Vragen

gevalletje Belbus
Zeker met S&S is het een kwestie van de lange adem.
Zij zullen er alles aan doen om het geld niet terug te betalen.

Heeft u een rechtsbijstandverzekering?
wendt u zich anders tot het juridsich loket of dien een verzoek in voor de belbus.

Juridisch Loket

el
door elzoghbi - Sep 26, 2011 om 20:47
5 Antwoorden / 2 Vragen

Eigenlijk dacht ik ook aan zo iets. Die mensen zijn zo bot. Ze leggen jej gewoon woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Zo zegt hij bijvoorbeeld dat ik de bank niet wou laten maken; dit staat zogenaamd in het rapport van de meubelmaker!! Hoe kan het dan dat mijn bank is opgehaald en ik al sinds april met een leenbank in mijn woonkmer zit in de kleur die totaal niet bij mijn interrieur past!!
Maar hoe kom ik met mijn verhaal bij de belbus?! Er staat zovel shit over S&S geschreven dat ik het wel heel zwaar ga inzien...

=abarth schreef op maandag 26 sep 2011, 20:29: gevalletje Belbus
Zeker met S&S is het een kwestie van de lange adem.
Zij zullen er alles aan doen om het geld niet terug te betalen.

Heeft u een rechtsbijstandverzekering?
wendt u zich anders tot het juridsich loket of dien een verzoek in voor de belbus.

Juridisch Loket

el
door elzoghbi - Sep 26, 2011 om 20:54
5 Antwoorden / 2 Vragen

Dat dacht ik dus ook. Na 1,5 jaar is het gewoon genoeg geweest en eigenlijk meer dan genoeg. Ze proberen me gewoon te overbluffen door te zeggen dat ik geen enkel recht heb en dat het dan maar tot een rechtzaak moet uitlopen. Ik had vandaag het hoofdservice aan de lijn. Hij hield voet bij stuk en zei dat ik enkel een nieuwe bank mag uikiezen of dezelfde bank mog bestellen. Geld retour krijg je niet; zei hij.
Zo onfatsoenlijk!! Hij verwaxct dat ik nog 4 maanden ga wachten op een bank die voor mij bestled gaat worden. Het moet toch een keer over zijn. Waar zijn de rechten van de consument. Die mensen bezorgen me nog een hartverzakking!!

=stacey schreef op maandag 26 sep 2011, 19:23: seat en sofa's- Service Tot de Drempel............

Je bank was defekt en zou gemaakt worden, dat is niet gelukt.
Dan krijg je keuze andere bank, en die kan vervolgens niet geleverd worden
en daar komen ze na 6 maanden achter (nadat Jij je weer meld na braaf afgewacht te hebben).............
Lijkt me nu wel klaar, ze kunnen de koopovereenkomst in 1,5 jaar tijd nog steeds niet na komen
en daarmee heb je wel recht op ontbinden van de koop.
Alleen nog zien dat je dat geld weer van ze los krijgt nu...........

Lees hier info: Consuwijzer

kl
door klein duimpje - Sep 27, 2011 om 00:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt inmiddels zeker het recht de koop te ontbinden omdat seats & sofa's een ondeugdelijk product heeft geleverd. Dit wordt ook wel non-conformiteit genoemd.

Omdat dit voor een groot deel al bij afleveren is gemeld, is dit ruim binnen 6 maanden gebeurd. Dit betekent dat de bewijslast dat de geleverde bank wel conform de overeenkomst is helemaal bij seats & sofas ligt.

Stuur een aangetekende brief naar seats & sofas. Noem die brief: ingebrekestelling en ontbinding koopovereenkomst. Zet erin dat ze in gebreke zijn in het nakomen van de overeenkomst doordat de bank die geleverd is non-conform is. Zet erbij dat je de koopovereenkomst wilt ontbinden en dat je terugbetaling eist van het aankoopbedrag van X op rekeningnummer Y binnen 1 week na dagtekening van deze brief of voor 7 oktober (een duidelijke en schappelijke termijn noemen is echt belangrijk!). Zet er ook in dat je anders andere stappen gaat nemen om de vordering te verhalen en dat de kosten hiervan voor rekening van seats&sofas komen.

Google anders het woordje ingebrekestelling of ontbinding koopovereenkomst en je vindt voorbeelden van brieven. Op Consuwijzer zijn ook voorbeelden te vinden. Die zijn bijna panklaar.

Als seats & sofas nog niet over de brug wil komen, schakel dan een deurwaarder of incassoburo in.
Succes!

tenormin
door tenormin - Sep 27, 2011 om 11:09
16927 Antwoorden / 108 Vragen

sonjaatje
Commentaren daar zijn fifty-fifty en niet zo recent.
Is voor TS natuurlijk heel naar, vooral geld lenen voor een achteraf kapotte bank. Het vervelende geld ook hier, koop=koop. Het enige wat ik U, mevr. [Edit redactie] kan aanraden maar een andere bank "uit te kiezen". Ik begrijp dat U klaar bent met ze, maar anders bent U het geld kwijt, wat ook terugbetaald moet worden (of al is terugbetaald) en heeft u nog steeds niets om op te zitten. Geen ideale situatie, hoop dat U toch nog iets kan vinden in die zaak.

wi
door william1945 - Oct 3, 2011 om 22:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

als Seats and Sofas u tegemoed komt door een nieuwe bank voor het aankoopbedrag te leveren ondanks de door u geschetste problemen, zijn ze welwillend e.e.a. op te lossen en behoeven zij niet akkoord te gaan met ontbinden van de koop, trouwens volgens hun voorwaarden zou u dat toch 30% kosten.
Succes.

el
door elzoghbi - Oct 5, 2011 om 15:53
5 Antwoorden / 2 Vragen

Maar dat is nou het hele probleem. Daar ben ik namelijk al eerder voor gegaan, maar zij zijn daarin in gebereke gebleven. Ik was namelijk al akkoord gegaan met een nieuw bankstel, maar hoorde vervolens 4 maanden niets meer. Toen ik daarna lans de winkel ben gegaan om verhaal te halen, schrokken ze aanzienlijk en is er waasrechijnlijk nooit een nieuwe bank besteld. Zij zeggen dat er problemen waren met de leverancier, maar dan hadden ze mij och als consument op de hoogte kunnen stellen. Ik heb in januari 2010 een bank gekocht en dacht en het is tot op heden nog niet opgelost. dan is hun kans van naar redelijkheid oplossen toch wel echt verspilt toch?! Ik heb 1jaar en 9mnd enkel ellende en wil nu toch wel eens echt lekker zitten op een stel die ik zelf heb uitgekozen. Ik zut nu al vanaf april op een vlut, lederlook bank in de kleur die totaal niet bij mijn interrieur past. ben ik nu onredelijk dan?

=william1945 schreef op maandag 3 okt 2011, 22:16: als Seats and Sofas u tegemoed komt door een nieuwe bank voor het aankoopbedrag te leveren ondanks de door u geschetste problemen, zijn ze welwillend e.e.a. op te lossen en behoeven zij niet akkoord te gaan met ontbinden van de koop, trouwens volgens hun voorwaarden zou u dat toch 30% kosten.
Succes.

el
door elzoghbi - Oct 5, 2011 om 15:58
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe bedoel je trouwens dat het me zowizo 30% gaat kosten volgens hun voorwaarden? Ik heb die klacht toch direct bij aflevering van het product aangegeven en deze zijn ook aangetekend op de afleveringsbon. Hun zijn dan toch vanaf dag 1 in gebreke gebleven door een product af te leveren wat niet aan de eisen voldoet?

=william1945 schreef op maandag 3 okt 2011, 22:16: als Seats and Sofas u tegemoed komt door een nieuwe bank voor het aankoopbedrag te leveren ondanks de door u geschetste problemen, zijn ze welwillend e.e.a. op te lossen en behoeven zij niet akkoord te gaan met ontbinden van de koop, trouwens volgens hun voorwaarden zou u dat toch 30% kosten.
Succes.

cl
door clivia - Aug 25, 2012 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Elzoghbi,

Ik zat ff alles te lezen over het geweldige bedrijf S&S. Eigenlijk zitten wij met precies hetzelfde probleem.

Globale gang van zaken:
- 2 januari bankstel besteld ( aanbetaling gedaan van 200 euro)
- 7 februari bankstel ontvangen & restbetaling gedaan( 1299 euro)
- 17 februari melding gedaan in winkel betreft een groot aantal klachten (zie brief 17-02)
- 1 maart bankstel ingeleverd & wachten tot het 16 april is geweest.......dan zou iemand (banken-dokter) komen voor beoordeling.
- Na 16 april hebben we zelf moeten bellen hoe het er voor stond.
- Er zou een gerepareerde bank in magazijn staan.
- Bankstel was deels gerepareerd, niet akkoord mee gegaan.
- Mei 2012 .......Voorstel door ons om óf een nieuwe bank óf koopovereenkomst ontbinden.
- Er zou een nieuwe bank besteld worden.........echter tot op heden zien en horen we weer niks.
- Diverse keren gebeld, maar niemand kan ons helpen of zeggen of er wel een bank is besteld???
- 11 juli aangetekende brieven (2) verzonden naar coördinatiecentrum Deventer & winkel de in Hengelo
- Geen reactie/ respons op gehad!!!!
- 2 augustus naar “het juridisch loket” geweest........met de vraag wat nu?>>>>>>>>>>>>>>> advies mediator of advocaat.
- 2 augustus, weer de winkel gebeld waar de bank blijft....we worden morgen (vrijdag 3 aug. terug gebeld) echter is niet gebeurd.
- 6 augustus hebben we weer gebeld, er werd ons beloofd dat het bankstel binnen 2 weken geleverd zou worden.
- 20 augustus gebeld, de twee weken zijn om, echter geen bank. Morgen worden we teruggebeld.
- Vandaag zouden we teruggebeld worden.......en zo gaan we verder tot kerst...................................???

Echt, ze halen me het bloed onder de nagels vandaan.

Hoe is het bij u afgelopen? Of nog steeds niks?

Hoor graag van u.

Marion