ni
door nienke3 Apr 28, 2019 om 10:40
Huishouden & energie

De accu van de elektrische fauteuil is stuk hoe kan ik hem zelf vervangen

de  accu vande elektrische fauteuil is op.maar om de stoel te laten maken is erg duur .hoe kan ik zelf een accu kopen en zelf  vervangen. moet dan de stoel helemaal uit elkaar gehaald worden want ik kan de accu niet zien waar hij zit. wie weet er meer van  vrg

18951 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 28, 2019 om 10:47
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nienke3 ,

Lees nog eens èèn keer de antwoorden op uw vorige vraag .

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/winkels-webshops/accu-relaxstoel-prominent?id=597744

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2019 om 10:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet natuurlijk niet welk merk stoel u hebt, maar lees eens hier.

http://www.nyoyshopping.com/accu-voor-elektrische-sta-op-relax-fauteuils-van-prominent.html

marita5
door marita5 Apr 28, 2019 om 10:51
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , zie ook de vorige vraag van Ts , € 200,- voor een accu is een achterlijke prijs ..

tijger1
door tijger1 Apr 28, 2019 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, maar ten eerste hoort er ook een omvormer bij, en goedkoper zie ik ze niet.

ma
door malty - Apr 28, 2019 om 11:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Voor €200, zoals u in uw vorige vraag schrijft, zou ik niet gaan experimenteren met andere accu’s.
Hoelang heeft u met de huidige accu gedaan (5 jaar?)  kost dat €40 per jaar.

marita5
door marita5 - Apr 28, 2019 om 11:26
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@nienke3 ,

Word onoverzichtelijk als u reageert op uw vorige vraag , reacties kunt u ook bij deze vraag plaatsen .

DOOR NIENKE3 - 28 APR. 2019 OM 11:17
32 ANTWOORDEN / 39 VRAGEN
ik heb een oplader gekocht in china de zelfde als bij de stoel voor nog geen 10€ incl verzenden maar hij werkt nog niet. dus is het de accu .maar ik kan de accu niet zien en weet ook niet waar hij zit moet ik de stoel uit elkaar halen ?  nienke

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2019 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begin er eens mee de stoel op zijn kant te leggen, dan moet u de accu toch kunnen zien.

me
door mein33 - Apr 28, 2019 om 11:37
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Vijf jaar voor een accu is een hele nette tijdsduur.
Koop alleen een originele accu en ga niet aan het prutsen met zgn. goedkopere spullen.

Demontage : Volg het snoertje van het wandcontactdoos (wel even er uit halen) tot in de stoel en u zult vanzelf bij de accu uitkomen. ;-))
Begin eens aan de onderzijde van de stoel te kijken, haal het eventueel aanwezige (stof) doek voorzichtig weg, zodat u die nadien ook weer terug kunt plaatsen.
De kans is 99 op 100 dat u het gehele bewegingsmechanisme en ook de accu zult zien zitten.

ma
door malty - Apr 28, 2019 om 11:51
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe weet u dat de accu stuk is of denkt u dat maar?
Normaal gesproken zou, lijkt me, de stoel gewoon moeten werken als de oplader aangesloten is, er staat dan spanning op de accu door het oplaadapparaat.
Er kan evengoed een glaszekeringetje van de electronica in de stoel stuk zijn.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 28, 2019 om 11:57
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Uit deze link:

Heb je een stoel dat werkzaam is op een stopcontact? Controleer eerst of de stekker in het stopcontact zit en of de accu van je stoel is opgeladen. Blijft het probleem bestaan? Leg je stoel dan voorzichtig op de rug en controleer aan de onderkant of alle kabelstekkers nog in de regelkast vastzitten. Doet je stoel daarna nog steeds niets? Neem dan contact op met onze klantenservice.
https://www.prominent.nu/klantenservice/onderhoudenreparatie#h3-mijn-stoel-doet-niets-wat-kan-ik-zelf-controleren

Gr
door Grunn1 - Apr 28, 2019 om 11:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als u zelf nog niet eens weer hoe en waar de accu is gemonteerd zou ik er er lekker vanaf blijven en het laten doen door iemand die er wel verstand van heeft.

gerbera
door gerbera - Apr 28, 2019 om 14:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

de  accu vande elektrische fauteuil is op
Zou dat niet door die "goedkope" Chinesche oplader gekomen zijn dat de accu de geest heeft gegeven.

Zou er toch maar een vakman naar laten kijken en dan wel originele onderdelen gaan gebruiken.
Straks wordt het alleen maar duurder doordat u aan zaken rommelt die niet nodig waren en de vakman er meer tijd aan moet besteden om de boel weer in beweging te krijgen.

ma
door malty Apr 28, 2019 om 14:33
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Probleem was er voordat de chinese oplader gekocht werd.

gerbera
door gerbera Apr 28, 2019 om 21:38
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR MALTY - 28 APR. 2019 OM 11:50
32 ANTWOORDEN / VRAGEN

Het is maar de vraag of de accu stuk is.
Normaal gesproken zou, lijkt me, de stoel gewoon moeten werken als de oplader aangesloten is, er staat dan spanning op de accu door het oplaadapparaat.

En dat hoeft dus niet, stoel werkt waarschuinlijk alleen met accu-spanning en niet met de oplader. Die is er alleen om de accu te laden en niet om het systeen te lasten werken.

ma
door malty Apr 29, 2019 om 08:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

In gebruiksaanwijzingen staat dat tijdens opladen de stoel gewoon werkt.
Een oplader is alleen om de accu op te laden zegt u, maar waarom zou deze niet gebruikt kunnen worden als voeding, output 29V, 2A.

Mijn laptop werkt al jaren uitsluitend op de oplader, zelfs als de ‘kapotte’ accu eruit is.

tdmduc
door tdmduc Apr 29, 2019 om 10:25
704 Antwoorden / 2 Vragen

Alles komt uit China....niet alleen opladers......ook dure iPhones

panter22
door panter22 - Apr 29, 2019 om 08:41
6599 Antwoorden / Vragen

Na 5 jaar zal die stoel zijn beste tijd hebben gehad. Je hebt er geen geld voor over om hem te laten maken.
Koop een nieuwe stoel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 29, 2019 om 09:09
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Uw vraag nog eens volgend is mijn advies: ga naar een hierin gespecialiseerde verkoper en het lijkt ook mij niet onmogelijk dat de oplader niet deugt.

En waarom zelf prutsen als al gezegd als u er geen verstand van heeft. Zelf doen kan dan betekenen dat u helemaal geen stoel meer heeft.
Waarom zou het vervangen van een accu door een deskundige dan erg duur zijn of anders gezegd, hoe weet u dan dat de stoel geheel uit elkaar zou moeten worden? Ik geloof daar helemaal niets van maar ik ben geen materie expert.