cz
door czaithuis@hotmail.com Mar 8, 2020 om 14:34
Huishouden & energie

De bijna enige oplossing voor ons energie en milieu probleem is de kerncentrale!

Welliswaar een kostbaar en lang bouwtraject, anno 2020 volledig veilig, minder kernafval kan definitief opgeborgen worden, werkt altijd i.p.v. eindeloze parken windmolens en zonnecollectoren,
sterke horizonvervuiling en meer. Te winnen elektriciteit kan omgezet worden in H2 en opgeslagen worden, landelijk gasnet aanwezig om de waterstofgas ketel , thuis verwarming, te  voorzien voor alle Nederlanders tegen aanzienlijk lagere kosten dan alle andere alternatieven  Nul CO2 uitstoot, plaatsen beschikbaar in Vlissingen en Zwolle, Harkulo, in plaats van de oude IJsselcentra. In overgangs periode - tot 2040- nog gas gebruiken uit Noorwegen, Rusland etc.

Wel je huis goed isoleren, ++(+) glas, spouwmuur-, dak-, en vloerisolatie indien dat kan.
Uiteraard betaalt de overheid, landelijk en lokaal, hier aan mee, zonder de subsidie als een sigaar uit eigen doos te presenteren. Indien het geld op is, dan het woon/huur forfait van de woning inzetten en in de IB- sfeer aftrekbaar maken. Helpt de locale middenstand, aannemer loodgieter elektricien etc.  Niet langer aarzelen, nu doen! Geen Ugenda stokpaardjes meer.

848 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2020 om 14:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bericht dat aan de redactie en de regering. Ze zullen verbaasd zijn door die simpele oplossing.

Thijs12
door Thijs12 - Mar 8, 2020 om 14:53
554 Antwoorden / Vragen

Hoe simpel kan het zijn! Echt?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 8, 2020 om 14:55
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Om te beginnen: verwijder via uw profiel uw e-mail adres. U heeft uw melding geplaatst op een in de gehele wereld via i-net openbaar forum en ik neem aan dat u niet op ongewenste e-mails zit te wachten.

Om te vervolgen U heeft uw melding geplaatst op een 'vraag en antwoord site' van Kassa waar vrijwilligers proberen consumenten vragen / problemen te beantwoorden/advies te geven. Wij kunnen in die zin dus niets met uw leding.

Ik wil wel reageren met de opmerking dat er geleidelijk aan wel meer steun lijkt te ontstaan voor het weer in gaan zetten van kernenergie maar blijft m.i. voorlopig wel het grote probleem: wat doen we bij problemen en wat doen we met het nu nog steeds hoog radioactieve afval.

Magnum007
door Magnum007 - Mar 8, 2020 om 14:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo CZA,

Ik zie jouw plan wel zitten....:-))

jo
door johans - Mar 8, 2020 om 14:56
8 Antwoorden / 1 Vragen

In Nederland hoor je niets over kern-fusie. Toch zou het fanatastisch zijn als we daarin slagen. Er is nog een lange weg te gaan, maar het is zeker de moeite waard om daar flink in te investeren, in plaats van miljarden uit te geven voor het kappen van bossen in Noord-Amerika t.b.v. biomassa die in onze centrales vesrstookt wordt.

In Frankrijk is het ITER project gaande, de bouw van een grote experimentele reactor. Een beetje meer aandacht en financiele bijdrage vanuit Nederland aan dit project zou geen kwaad kunnen.