sig442
door sig442 Feb 6, 2009 om 13:14
Huishouden & energie

DISCUS Filliaal Sneek (Friesland)

Ik heb een klacht over het DISCUS filliaal te Sneek;

Ik heb op bestelling krekels staan voor mijn huisdieren. Het eerste probleem kwam ongeveer in oktober van 2008, ik kreeg 2 doosjes krekels mee waar groten deels dood in het bakje lag. Dit houd dus in dat de bakjes al een tijdje gestaan hebben, dit kan je als winkel dus niet maken tegen over de klant. Daarbij komt dat ik MOEST betalen van de werkneemster die mij toen hielp, onder het motto van je hebt besteld dus zij willen schadeloos gesteld worden. Ik heb dit echter geweigerd, ik ga mijn dieren niet iets geven dat meer dood dan levend is en dat geld zeker ook voor de dieren van mijn zusje. De baas kwam erbij en na een discussie gaf hij deze beide doosjes gratis mee, echter na de volgende dag waren de beestjes in beide bakjes allemaal dood!
Arme beestjes hebben dus 2 weken zonder eten moeten zitten.

Het tweede probleem was na aankomst in de winkel bleek het dat mijn bestelling niet was aangekomen nog, hierop vroeg men mij om even iets later terug te komen omdat ze wat later de leverancier zouden krijgen. Geen probleem lijkt mij, kan gebeuren toch? Maar echter na ik terug was gekomen bleek men geen enkele bestelling gemaakt te hebben en ook niet voor een aantal andere klanten zei men. Ik heb hierop geen antwoord verkregen, ik ben hierop helemaal naar Leeuwarden gereist om toch de dieren iets aan eten te kunnen geven. Nou zit ik bij het GKB en heb ik dus maar 40 euro per week voor eten en drinken, dus ik heb al beina niets en dan moet je ook nog iets dergelijks uit proberen om toch je dieren eten te geven buiten eigen schuld om!

Een aantal kleine incidentjes zoals kundig en hard werkend personeel dat ontslagen word om vervangen te worden met stagiares is blijkbaar ook iets dat hier dood normaal is. Buiten dat om word het stagiare personeel ook vaak alleen gelaten en gaat de baas zelf vaak de hort op en is er eigenlijk geen kundig personeel aanwezig om de klant daadwerkelijk te helpen. Ook werknemers/werkneemsters die brutaal zijn tegen de klanten of het zogenaamd beter weten is geen ongewone zaak.

Een afgelopen woensdag was het weer eens raak, ik kon de krekels niet vinden tussen de stapel krekels (zouden netjes in het vak moeten staan zodat men zelf hun krekels kunnen pakken). Stagiaire nummer 1 gevraagt die op haar knieën zat en mij dus al gezien had, ze vroeg mij of ik wel gekeken had. Ben ik nou zo scheel dan? Heb ik dan wat anders bekeken? Nee bleek wel het goede stapeltje te zijn. Stagiare nummer 2 wist het ook niet en nummer 3 ook niet. Na 3 stagiares me bij een medewerkster hadden gebracht die er langer werke,  wist deze van meer krekels die net aan gekomen zouden zijn en op de toonbank stonden. Toen ik echter erin keek waren de meesten ervan dood en na wat mij lijkt dat er ook een ziekte in zat! Ik weigerde deze dus natuurlijk! Ze bood me andere krekels aan waar niet al te veel doden in lagen maar ik mocht nogals de volle mep betalen!

Na thuis komst meteen een e-mail naar DISCUS Nederland verstuurd met mijn klacht, hierop kreeg ik echter een antwoord. Oordeel zelf:

"Discus is een samenwerkingsverband van
zelfstandig ondernemers (coöperatieve vereniging) en de ondernemer van
desbetreffende zaak is verantwoordelijk voor zijn eigen winkel/personeel.Ik  zal onze brandmanager bij zijn
eerstvolgende bezoek de eigenaar van deze winkel op uw klacht aan laten
spreken. Ik ben het met u eens dat dit geen manier is om de klant te helpen. Meer kan ik voorlopig helaas niet voor u doen"

Nu is mijn vraag, zijn er meerdere die klachten hebben over dit filiaal? Zo ja, welke klachten en zijn deze opgelost? En hoe zijn deze opgelost mocht dit zo zijn?

1184 1 Rapporteer

doeleentje
door doeleentje - May 10, 2009 om 12:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik weet niet waar u woont,maar ik haal zelf dus mijn voeder in Leeuwarden.Maar is er niet een internetleverancier die u uw voer (levende)kan toezenden?

Ik zou dus niet meer bij deze mensen gaan halen.Mischien is er een Intra tuin die levend voedsel verkoopt bij u in de buurt.