Po
door Polliwop Oct 13, 2020 om 14:03
Huishouden & energie

Een algemene site vermeldt lagere tarieven dan er door het uitvoerende bedrijf gerekend worden, zonder dat er 'vanaf' bij staat. Mag dit?

De website (€ 39,50):
https://www.schoorsteenvegerdirect.nl/tarieven/

De e-mail (€ 52,-):

Geachte heer ...,

Bedankt voor uw aanvraag.

De door u gevraagde werkzaamheden passen ruim binnen onze expertise.

Wij vegen met voorkeur de schoorsteen vanaf het dak.

De kosten voor het schoorsteenvegen bedragen € 52,- inclusief 21% btw en voorrijkosten.

Na het reinigen van uw stookkanaal, ontvangt u een bewijs voor de brandverzekering.

Mocht u akkoord gaan met ons voorstel kunnen wij op korte termijn naar u toe komen.

Wij zien uw reactie graag tegemoet.

Met warme groet,

Arianne

Schoorsteenveegbedrijf

1625 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 13, 2020 om 14:10
7202 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien voorrijkosten erbij?
Stel ook hier eens uw vraag.
https://www.schoorsteenvegerdirect.nl/contact/

tenormin
door tenormin - Oct 13, 2020 om 14:44
16841 Antwoorden / 108 Vragen

€52,00 voor schoorsteen vegen schoonmaak kosten, incl. btw en voorrijkosten.? Die warme groet is dan wel grappig. Hoop dan maar dat de schoorsteen veilig en vakkundig geveegd kan worden. ;-))

marita5
door marita5 - Oct 13, 2020 om 14:55
11525 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Polliewop ,

In de voorwaarden staat dat u een overeenkomst aangaat met Firma Dakcontrole BV Gevestigd `s Hertogenbosch .
Deze hanteren dezelfde tarieven € 39,50 , zijn nergens bij aangesloten ,  klik op de rode regels .

https://www.dakcontrol.eu/tarieven/

Lees ook hier ,

https://radar.avrotros.nl/forum/aannemers-installateurs-en-glazenwassers-f16/dakcontrol-b-v-t141775-s20.html

https://nl.trustpilot.com/review/www.dakcontrol.nl

Lees deze tips ,

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/hoe-vind-ik-een-betrouwbare-schoorsteenveger/

mi
door miennaamishaaz - Oct 13, 2020 om 15:05
725 Antwoorden / 1 Vragen

Een vraag hoe heeft u dit bedrijf gevonden?
De eerste link van google? {zonder adblock}

Ik zou het niet vertrouwen, vooral niet op sites die nergens bij zijn aangesloten zoals Marita5 al zei

Anders krijgt u te maken met dit soort lui, die het niet VAKKUNDIG doen, en de kans groot is dat het niet brandveilig wordt achtergelaten.
https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/artikel/opnieuw-onbetrouwbare-sites-voor-ongediertebestrijding/

r.kemperman
door r.kemperman Oct 14, 2020 om 13:39
423 Antwoorden / 4 Vragen

Wat heeft een item over ongediertebestreiding te maken met schoorsteenvegers?

mi
door miennaamishaaz Oct 16, 2020 om 13:41
725 Antwoorden / 1 Vragen

@r.kemperman.

dezelfde lui Van die ongediertebestrijding sites, hadden ook sites voor {electricien, lootgieterwerk, slotenmaker, etc}
Was het eerste artikel wat vergelijkbaar was wat ik vond.

Deze lui kopen flink in op Google ads in de hoop dat iemand nietswetend de eerste beste link aanklikt,
Hier zit namelijk de winst in,
Zodra ze er zijn, beginnen ze van ja sorry maar u heeft schoorsteen/XXXX hiervoor moet u dit onderdeel hebben, dit kost {5x de normale bouwmarkt prijs}

Gezien velen dan denken van ja dan doe ik het maar, want ik heb inmiddels die voorrijkosten betaald.
en stinken zo in de oplichting die die lui doen, omdat ze dan veel meer betalen voor een onderdeeltje wat een paar euro kost in de bouwmarkt

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2020 om 15:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet op ingaan. Dakcontrol is een louche bedrijf. U kunt er vanuit gaan dat zodra zij op het dak zijn er van alles mis is, wat goud kost om te laten "repareren."

Informeer eens bij uw buren enzovoort wie zij ingeschakeld hebben.

tijger1
door tijger1 - Oct 13, 2020 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees eens hier.

Link stond er al.

Topantwoord

justmeagain
door justmeagain - Oct 13, 2020 om 23:21
623 Antwoorden / 8 Vragen

Als ik via het menu op de site naar schoorsteenvegen ga staat er letterlijk dit

Is uw schoorsteen toe aan een reinigingsbeurt, dan wilt u vanzelfsprekend graag weten wat deze klus kost. Over het algemeen kost het vegen van één schoorsteen ongeveer tussen de € 40 en € 100. De prijs kan per schoorsteenveegbedrijf enigszins verschillen.

Ondanks dat het er niet vindbaar bij staat gaat het dus vast het om een vanaf prijs.

Link

marita5
door marita5 Oct 13, 2020 om 23:47
11525 Antwoorden / 15 Vragen

@justmeagain , de schoorsteen wordt geveegd door het louche bedrijf Dakcontrole BV , dan is het inderdaad v.a. prijs , kost je kapitalen . Dit bedrijf vind altijd gebreken , die er niet zijn . Voor Ts is het beter om dit bedrijf links te laten liggen .

Topantwoord

sira
door sira - Oct 14, 2020 om 14:40
2354 Antwoorden / 24 Vragen

Een waarschuwing, er zitten rondom den Bosch meer louche schroorsteenvegers.

Vraag buurtbewoners of bij een plaatselijke winkelier of bouwmarkt, de laatste twee kennen hun pappenheimers meestal wel.

Po
door Polliwop - Oct 16, 2020 om 10:40
4 Antwoorden / 4 Vragen

Via de link in één van de reacties vond ik de site van een landelijke bond van schoorsteenvegers: ASPB.
Bedrijven die hierbij zijn aangesloten staan te boek als betrouwbaar.
Dank voor jullie hulp!