bobmalooga
door bobmalooga Oct 17, 2011 om 16:45
Huishouden & energie

Elektrische garagedeuropener

Ik ben van plan om een elektrische garagedeur opener te installeren, maar weet iemand of in het geval van storing de deur eventueel nog manueel te openen is?
Deze deur is namelijk de enige toegang tot de garage.

15024 9 Rapporteer

despuiter
door despuiter - Oct 17, 2011 om 18:33
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb er 1 van hormann maar die is alleen van binnenuit handmatig te openen. Bij de openers van de gamma enz. is dat ook zo.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 19:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Gaat U naar de site van Hörmann Garagedeuren en U krijgt dan een professioneel antwoord. U kunt of een formulier invullen of bellen. Gewoon even googelen naar bovenstaande naam en U ziet hem als eerste verschijnen. Succes.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 17, 2011 om 19:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Deze vraag behoort bij vraag en beantwoord dit is een discussie forum.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 17, 2011 om 19:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Sorry ik dacht dat ik in discussie zat neen me niet kwalijk stom foutje.

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 19:43
16836 Antwoorden / 108 Vragen

valerius-2, hoe bedoel je? Er staat toch bij TS in de rechterhoek
vraag beantwoorden?

tenormin
door tenormin - Oct 17, 2011 om 19:44
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hebben we elkaar gekruist, zo zie je maar.

installmon
door installmon - Oct 18, 2011 om 08:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

Elke elektrisch aangedreven garage deur is in geval van nood van binnen uit te openen. Op de motor of aan de hefboom zit een ontgrendel knop welke je ( al na gelang het model) indrukken kan zodat de ketting/snaar ontkoppeld word van de motor.
Op deze manier kan je handmatig de deur openen.
Mocht om 1 of andere manier de zender niet meer werken (batterij leeg of zender kwijt) en je moet toch in de garage zijn bestaat er een nood ontgrendeling.
Dit is een soort slot en word in de deur gemonteerd en is bedienbaar met een sleutel.
Het slotje word met de sleutel ontgrendeld waardoor er een trekkoord tevoorschijn komt.
Dit trekkoord dit bevestigd aan de nood ontgrendeling van de motor en word na een ruk aan het koord ontgrendeld.
Zo kan je vanaf de buitenkant de garagedeur toch openen.

bobmalooga
door bobmalooga - Oct 18, 2011 om 08:10
229 Antwoorden / 7 Vragen

Hi Installmon, dat klinkt als een goede oplossing, ik hoop dat deze ook voor de bouwmarkt systemen te krijgen is.
Alle antwoorden bevestigden mijn vermoeden dat de noodontgrendeling alleen van binnenuit werkt.
Ik heb ook gedacht aan een deur met loopdeur, maar dat wordt me allemaal te duur, dan maar wat extra in- en uitstappen.

despuiter
door despuiter - Oct 18, 2011 om 18:21
107 Antwoorden / 2 Vragen

Hier hebben ze wat jij zoekt en de prijzen vallen ook wel mee.
http://thuisshop.nl/contents/nl/d8_garagedeuropeners.html