bi
door billyjean31 Mar 15, 2004 om 20:40
Huishouden & energie

Eneco

hallo mijn probleem is als zo vele hier voor mij ik heb in november 2002 nieuwe meters gekregen. eind oktober zin de meters opgenomen voor de eindafrekening en die warenals volgt EL 1 laag 3290. EL 2 hoog 2844. gas 4251.
dat was al hoog want we moesten ruim 1800 euro bij betalen Na verschillende keren contact te hebben gehad met de klantenservice zonder oplossing zijn we zelf de meterstanden op gaan nemen. de eerste keer op 12 december wat bleek we hadden in 6 weken tijd ruim 2000 kwh verbruikt en de gas meter was terug gelopen wat kan ik hier aan doen? er is iemand hier bij vraag en antwoordt die een telefoon nummer heeft door gegeven gledt dat ook voor eneco want dat was van nuon en al die klachten die ik hier lees is daar nu helemaal niets aan te doen hebben we dan geen enkel recht wie o wie weet antwoordt
alvast bedankt groetjes Elly van Slooten Baarn

536 2 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat telefoon nummer is alleen voor Nuon klanten, van Eneco weet ik helaas niks.

Groeten: Gery

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

2000 kWh in 6 weken is enorm veel. Een tip die ik altijd aan klanten geeft (nee geen Eneco) is om ALLE stekkers die in huis aanwezig zijn uit het stopcontact te halen. Vergeet hierbij bij niet evt. apparaten in schuur of kelder. Na een paar minuutjes moet de meter volledig stil gaan staan. Als dat niet het geval is er of iets met de meter aan de hand of er wordt afgetapt. U kunt dan beginnen om Eneco te bellen met de mededeling dat u vermoedt dat uw meter kapot is. De storingsdienst komt dan als het goed is langs om e.e.a. te controleren. Staat de meter wel stil dan kunt u 1 voor 1 alle stekkers weer in het stopcontact steken. Kijk daarbij tussen door steeds op de meter. Het kan zijn dat bij 1 apparaat (bijv. een oude vrieskist) de meter in eens veel sneller gaat lopen. Dan is de boosdoener dat apparaat, u kunt er dan voor kiezen deze te vervangen. Een gasmeter die terugloopt lijkt mij zo wie zo een telefoontje naar de storingsdienst waard.