ge
door geesje50 Feb 7, 2024 om 12:27
Huishouden & energie

Energie

Ben gisteren benaderd door wat later bleek gewoon energie
ze vertelden me dat ik goedkoper kon met mijn gas en elektra en dat ze samen werkten met budget energie (mijn huidige leverancier)
Een heel verhaal bla bla maar leverde een voordeel van 300,00 euro en een spaarpotje van 500 euro en het contract werd per mail naar mij gestuurd moest ik doorkijken en direct werd mij gevraagd of ik kon tekenen
Een beetje overdonderd door deze spraakmakende heer heb ik getekend maar eenmaal thuis gekomen heb ik eens gegoocheld maar las zoveel slechte recensies dat ik een herroeping formulier per
mail heb verzonden naar gewoon energie.
heeft iemand ook dezelfde  ervaring gehad?

1309 7 Rapporteer
sira
door sira - Feb 7, 2024 om 12:30
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, ik heb die ervaring niet. Gelukkig heb ik de leeftijd dat ik altijd een gezonde achterdocht houd en zomaar tekenen doe ik nooit, ik ga eerst de boel doornemen, als ik al op een telefonisch aanbod in ga.

hereistom
door hereistom - Feb 7, 2024 om 13:04
733 Antwoorden / 1 Vragen

Tja u heeft zelf getekend en dat is niet slim voor eerst te onderzoeken of het wel een goede aanbieding is.
Als het nog geen 7 dagen geleden is kunt u alsnog het contract opzeggen, maar dan moet u wel bellen en vragen om een bevesting.

marita5
door marita5 Feb 8, 2024 om 00:25
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@hereistom , bedenktijd is 14 dagen en geen 7 dagen .

ne
door neodutchio - Feb 7, 2024 om 13:20
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Heel veel mensen hebben een soortgelijke ervaring. Allemaal mensen die geloven in sprookjes. Deze aanbieder weet niet wat u betaald, maar kan wel zeggen dat u zal besparen.

ro
door ronny530 - Feb 7, 2024 om 13:27
2780 Antwoorden / 41 Vragen

Zo leuk maar u kunt geen contract tekenen als die per mail wordt toegestuurt en daarbij valt de manier van benaderen onder de colportagewet.
Bij het contract dat u per mail opgestuurt heeft gekregen behoort ook een herroepingsformulier en als u die teruggestuurt heeft moet dat voldoende zijn.
U kunt voor alle zekerheid uw huidige energieleverancier op de hoogte stellen want die wordt door gewoon energie verzocht de overstap in gang te zetten.
Tip voor een volgende keer als u weer benaderd wordt, kijk die persoon een beetje meelijwekkend aan en loop door.

1paul
door 1paul - Feb 8, 2024 om 10:25
3148 Antwoorden / 0 Vragen

meld dit verhaal ook even bij je huidige leverancier, grote kans dat men de overzetting gewoon doorzet!!

Franske1958
door Franske1958 - Feb 8, 2024 om 10:35
426 Antwoorden / 2 Vragen

"Ben gisteren benaderd door wat later bleek gewoon energie"

Bent U gebeld door een energie maatschapij en bent U accoord gegaan met hun verkoop praatje
dan is waarschijnlijk dat contract ongeldig omdat hun U niet hadden mogen bellen en het contract
os aangegaan aan de hand van een niet toegestaan telefonische aanbieding.
lees   DEZE     link maar eens goed door.