Mo
door Monday Oct 18, 2017 om 13:38
Huishouden & energie

Enexis plaats een slimme gasdisplay zonder verlichting van cijfers

Enexis plaats een slimme gasdisplay zonder verlichting van cijfers.

ik moet nu eerst op ded drukknop drukken dan zie je geen getallen staan van de gasmeterstand op dat monent.
omdat de cijfers niet verlicht zijn ( zoals met de slimme meters van het licht display  dat wel zijn )

uiteraard heb ik een lamp in de meterskast van wel 75 wat.
nu moet ik op mijn knieenen  op druk knop drukken en gelijk een zaklan taarn op de donkere display richten dat is toch te gek voor woorden.
Enexis gemaild antwoord is lastig maar het moet maar zo.
u kunt Google en een toon of andere aan kopen en daar op de meter standen lezen.
Enexis plaats de slimme meters om kosten te besparen met opnemen van de meterstanden en leg de kosten bij mij neer ik zal toch niet de enige oudje zijn te moeite heeft met bukken etc .
Enexis plaats goedkope gasmeters display`s zonder licht in verband met de kosten .
kan dat zomaar Groetjes Monsay

1505 10 Rapporteer

dokun
door dokun - Oct 18, 2017 om 13:45
152 Antwoorden / 0 Vragen

Spijtig voor u maar dat mogen ze gewoon doen.

U kunt in de gaten houden wanneer uw huidige energiecontact afloopt en aan het eind van die periode gaan kijken bij welke ander energiebedrijf u een nieuw (vaak goedkoper) contract kunt afsluiten waarbij u bv een "Toon" (oid) gratis krijgt als welkomstpremie. Dit kan trouwens ook vaak bij uw huidige leverancier als u contact opneemt om uw huidige contract te verlengen...

Op die manier kunt u op een goedkope manier aan een apparaat komen waarmee u uw meter wel makkelijk kunt aflezen...

Topantwoord

jo
door jorisw - Oct 18, 2017 om 14:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn oude mechanische gasmeter had ook geen verlichte cijfers... Om daarvan de meterstand af te lezen moest ik ook op mijn knieen gaan zitten om het met te kunnen lezen. Dus wat heeft dit met slimme meters te maken? Of is dit gewoon zeuren omdat het over iets nieuws gaat? En waarom gebruik je in vredesnaam een 75 Watt lamp in een meterkast?

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2017 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog nooit een lichtje gezien op mijn meter. En hoe vaak gaat u op uw meter kijken? Beetje gymnastiek kan geen kwaad.

Mo
door Monday - Oct 18, 2017 om 14:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wat een antwoorden allemaal de groetjes verschrikkelijk zeg

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2017 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat wilt u dan horen?

costnix
door costnix Oct 18, 2017 om 17:03
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1: Dat het een grote schande is en dat de energietransporteur voor de rechter gesleurd moet worden en tot een millioenen boete moet worden veroordeeld :-)

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2017 om 17:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Plus dat hij honderd batterijen voor de zaklantaarn GRATIS  ter beschikking moet stellen zeker;-)

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2017 om 14:54
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Enexis plaats de slimme meters om kosten te besparen met opnemen van de meterstanden en leg de kosten bij mij neer
Welke kosten worden bij u neergelegd. U hoeft zelfs niet te bukken want Enexis leest de meter voor u af.
ik zal toch niet de enige oudje zijn te moeite heeft met bukken etc .
Denk het ook niet maar u bent wel de enige die, op dit forum, hier over klaagt

me
door mein33 - Oct 18, 2017 om 15:11
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Komt de gasmeterstand niet gewoon voorbij in het constant wisselende dislpay van de stroommeter en kunt u het daarop bekijken.

tdmduc
door tdmduc - Oct 18, 2017 om 15:31
704 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb een LED lamp op battterij in mijn meterkast hangen.

Altijd handig, ook bij het aflezen van mijn slimme meter zonder backlight.

costnix
door costnix Oct 18, 2017 om 17:05
2874 Antwoorden / 1 Vragen

En toen was de batterij leeg. Ik heb daarom een zaklantaarn met een slingerdynamo (een moderne knijpkat) in de meterkast liggen.

aurora1
door aurora1 - Oct 18, 2017 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja,natuurlijk kan dat "zomaar".
Ik heb in vele huizen gewoond en nog nergens een verlichte gasmeter gehad. Overal moest ik op de knieën om de meterstanden te kunnen aflezen.
Om dat (reset) knopje in te drukken kunt u ook een stokje, pollepel, etc. gebruiken. Maar de standen komen nu toch automatisch bij Enexis? U kunt daar in uw accout kijken hoe het ervoor staat.
Zet er anders even een (opstap) krukje neer. Als u slecht kunt bukken heeft u vast allerlei slimme dingen bedacht om dat zoveel mogelijk op te lossen.
Wat moet u met 75 Watt in de meterkast? Een zaklampje kan volstaan, tenzij u er boeken wilt gaan zitten lezen.
Of zo;n kastlampje er plakken, bij o.a. Wibra en de Action verkrijgbaar voor ca 1 euro/2 stuks.

marita5
door marita5 - Oct 18, 2017 om 16:08
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Status Ts , niet actief .

gerbera
door gerbera Oct 18, 2017 om 16:12
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Die is nu naar de Action om zo'n plaklampje te halen;-))

marita5
door marita5 Oct 18, 2017 om 16:15
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , of zit op zijn knieën in de meterkast , en komt niet meer op ;-))

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2017 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Lol.

ge
door geert530 - Oct 18, 2017 om 17:27
8 Antwoorden / 0 Vragen

Zit er serieus verlichting in uw elec.meter? Niet in de mijne hoor.Net gecontroleerd.