sa
door salsa Mar 23, 2007 om 21:24
Huishouden & energie

Enrgie leverranciers

laatst kreeg ik de afrekening van het afgelopen jaar pfffff achterlijk gewoon .We betaalde in 2006 let op!!!! per maand E26,80 nuon (transportkosten) en E 97,00 oxxio(groene stroom) volgens de oxxio goedkoper.Nu in 2007 gaan we betalen Nuon E43,00 per maand en oxxio per maand E137,31.Het schijnt dat wij in1 jaar 10,587 kwh hebben verbruikt.en dat voor een standaard gezin met 2 kleine kinderen.toen ik de nuon daar over belde na eerst van het kastje naar de muur gestuurd te zijn kreeg ik als antwoord van 1 of andere kerel met de mentaliteit van een boer ,hmm u zal wel electronica hebben wat veel stroom verbruikt.ik heb mijn rekening vergeleken met diverse buren die hebben allemaal een verbruik van rond de 2,500kwh tot 4,000 kwh ,dus heb ik weer gebeld half uur moeten wachten ,ik vraag of de meter wel klopt van de electra omdat hij zo hard loopt,krijg ik als antwoord u kunt de meter laten ijken maar als de meter goed is moet u E415,70 euro betalen ,is toch achterlijk. de nuon is eigenaar van de meter ,lijkt mij dat ze wel een beetje service mogen verlenen.En wat ik ook raar vind is dat mijn huis in 1997 is opgeleverd ,en er een meter uit 1974 in zit?? Mijn buren hebben allemaal een andere meter . had deze meter dan niet is een keer geijkt moeten worden?? maar ik ben ook klaar met oxxio dus stap over naar een andere leverancier.vorig jaar moesten we ook al E387,00bij betalen. We hebben een medewerker van de nuon gesproken ,en die vind het verbruik ook schrikbarend hoog.hij heeft een berekening gemaakt van 28 februari 2007 t/m januari 2008.dat als wij zo doorgaan wij een verschil hebben van tussen de 30,000 en 35,000 kwh.ik vind dat de nuon ons wel tegemoet kan komen,je moet al veel betalen en dan komt het ijken van de meter er ook nog eens bij á 415,70 euro.

302 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 23, 2007 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

tel het vermogen van uw apperatuur op en bereken hoeveel uur iets aan staat en dat dan op jaar basis. dan wel rieel rekenen natuurlijk dan weet u of euken zin heeft. denk aan stiekeme stroomvreters.succes

ve
door verwijderd - Mar 23, 2007 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo salsa,

Om te beginnen zou ik het verbruik van de voorgaande jaren nakijken. Als daaruit duidelijk blijkt dat het verbruik in zeer korte tijd 'opeens' flink is toegenomen, dan zou ik toch maar kiezen voor het opnieuw laten ijken van de meter. Daar zal dan waarschijnlijk wel uit blijken dat deze niet goed is en zal er een nieuwe meter geplaatst moeten worden. De kosten van het ijken worden in dat geval vergoed. Over de 'verdachte' periode zal dan een herberekening plaatsvinden.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 02:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoog verbruik voor gewone woning zonder zwembad, elektrische vloerverwarming of andere stroomslurpers. Als meter wordt geijkt dan wordt die uitgebouwd en vervangen. Houdt er rekening mee dat de ijkingskosten toch voor uw rekening kunnen komen, want veelal blijkt de afwijking binnen de gestelde normen te zitten en wordt u dus in het ongelijk gesteld. U heeft dan echter wel een nieuwe meter.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 07:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Salsa.

In u plaats zou ik controleren of de meter wel corect aangeeft.

U kan alles uitschaken en een aperaat aanzetten waar van u het gebruik weet b.v. een straal kachel of een electrisch radiator van 1000 wat als u na een opneemt kan u zien wat hij verbruikt.

U kan er ook een meter tussen zetten maar dan wel tussen de wandcontacdoos en het apparaat dan kunt u controleren of het verbruik even hoog is dan de hoofdmeter.

Maar wel de resr uitschakelen.

Zo' tussenmeter kan kopen o.a. bij conrad via internet

Want gebruik is toch veel te hoog maar u moet eerst zekerheid hebben daarna kan u altijd de meter laten ijken u weet dan zeker dat dit dan niets kost.

Met vr.grt.Valerius