de
door dedee Dec 9, 2009 om 15:45
Huishouden & energie

Eon wil mij een boete opleggen voor eigen gemakate fouten...

Hey,

Ik kreeg afgelopen zomer een telefoontje van Eon met het bericht dat ik goedkoper uit zou zijn dan bij mijn huidige energieleverancier. Ik heb toen aan de telefoon en het internet ernaast de tarieven vergeleken en heb toen ingestemd. Er is toen een voicelog opgenomen. Er werd toen herhaaldelijk gezegd dat Eon alles voor mij zou regelen, dat is ook opgenomen. Dit was begin juni. halverwege juni kreeg ik een bevestegingsbrief van de overeenkomst en dat ik nog 7 werkdagen had en dat ik daarna nog eens een bevestegingsbrief zou krijgen dat alles geregeld was.

Toen kreeg ik opeens een brief waarin stond dat ik pas per 5 mei 2010 over kon omdat mijn contract bij de huidige leverancier was verlopen. Dit klopte niet omdat ik wist dat ik toen een contract in augustus had afgesloten. Volgens Eon hadden ze dit gecontroleerd bij een instantie die ervoor zorgt dat ik niet aan een dubbel contract vast kan zitten. Ik weet zo de naam niet meer. Ik heb dus direct mijn huidige leverancier opgebeld en gevraagd hoe dit kon. Ze hebben gelijk in het systeem gekeken en zeiden dat bij hun echt 3 september stond, de datum dat ik over zou kunnen gaan. Ik heb hier toen een bevestegingsmail van gekregen en die heb ik weer doorgestuurd naar Eon-benelux... Vervolgens stil dus ik heb maar weer eens gebeld, ze zouden het handmatig overzetten. weer een paar weken stil, ik maar weer bellen, nee het was nog niet gebeurd ze zouden het regelen... weer een tijd stil, nog een keer gebeld... Nu kon ik niet meer over omdat mijn huidige leverancier het contract al stilzwijgend had verlengd, wat ook logisch is omdat ik over kon in September.

Ik moet dus straks in Mei een boete betalen omdat Eon mij overneemt wat ik nu helemaal niet meer wil omdat zij zich niet aan de afspraken hebben gehouden. Ik moet dus hoe dan ook een boete betalen volgens EON. Als ik wegga bij mijn huidige in Mei of als ik onder EON uit wil. Ik zie niet dat het mijn fout is, zij zouden namelijk alles regelen en hebben dat verzuimd of het is misgelopen.

Mijn vraag is, moet ik nu voor de kosten van Eon opdraaien? Dat lijk mij niet helemaal eerlijk...
Zelfs in de Voicelog is gezegd dat zij alles zouden regelen, en dit is niet gebeurd. Is het nu niet een soort van contractbreuk?

M.v.g Dayanne

731 2 Rapporteer

kiran
door kiran - Dec 9, 2009 om 16:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dedee

Als de Voicelog beaamt dan EON de overstap helemaal zou regelen, en dat loopt nu fout doordat men zijn huiswerk niet goed gemaakt heeft, zou EON nu ook voor de extra kosten moeten opdraaien.

Zou een (aangetekende) brief sturen en de situatie zwart op wit zetten.
Of: zij nemen de extra kosten op zich of contract annuleren.
voorbeeldbrief
Geen reactie?
Nog een mogelijkheid: Geschillencommissie Energie/Water
vbbrief

mi
door misscleo55 - Apr 10, 2010 om 01:12
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik moet je eerlijk zeggen dat het me niets verbaasd. Ook EON heeft bij mij veel fouten gemaakt. Ik zou een officiele klacht indienen via de site van EON. Daarnaast heb je een klachtencommisie waar je je klacht in kunt dienen. Dat kost iets van 5 euro en zij nemen je klacht gelijk in behandeling. Ik weet hun naam niet zo goed. Blijf erbij dat zij hebben aangegeven dat zij het zouden regelen en dat zij nu in gebreke blijven. Jij hoeft niet op te draaien voor hun fouten en gewoon de boete niet betalen.

Succes ermee