od
door odo Nov 26, 2004 om 22:09
Huishouden & energie

Espresso

Wie heeft er goede/slechte ervaringen met een automatische espresso-machine?

1913 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2004 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo odo,

dit is wel erg weinig informatie, er zijn nogal wat merken, dus misschien een handige tip kijk op:
http://www.kieskeurig.nl/ en klik vervolgens op espresso-apparaten je kunt nu verder sorteren op merk type, en vervolgens de reviews (ervaring van de gebruikers) lezen.

succes en groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 12:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de Consumentengids van december 2004 staat een test van (vol)automtische espressomachines.

Vladja

ve
door verwijderd - Nov 27, 2004 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan ook nog, wat wil je er een uitgeven ?  Van de goedkopere apparaten is Krupps een goede keuze maar ook dat merk is er in diverse prijsklassen. Dus inderdaad maar eens rondneuzen op de site van Kieskeurig en de Consumentenbond. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoek je een losstaande of een inbouwmachine?

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even mijn vraag bijstellen. Ik heb gezien dat prijzen tussen 350 (lelijk) en de 1900 euro liggen. Een luxe handmachine+ molen kost ook gauw 750. Inbouw trekt me niet, als 'ie stuk is of lekt wil ik geen keukenkasten gaan slopen. 1900 is mij te gortig, maar gezien de hoeveelheid koffie die we drinken (ca. 12 tot 18 per dag) wil ik wel iets goeds.

ve
door verwijderd - Nov 30, 2004 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

De test in de Consumentengids behandelt machines in de prijsklasse tussen 345 euro tot 900 euro.

Vladja

ve
door verwijderd - Dec 1, 2004 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zeer goede ervaringen met dit soort apparaten. Heb nu de Magimix in gebruik. Deze werkt op Nespresso-cups. Het apparaat is een vrijstaand model met een watercylinder, waterreservoir.

Ik zelf apparaten gehad van Krups (vrijstaand - bonen) en van Miele (inbouw - bonen), alleen had je maar smaak. Ik ben toen overgestapt op Nespresso, omdat ik dan de smaken van varieren. Nu Miele ook is gekomen met een inbouw-Nespresso, zal deze aangeschaft worden.

Ik heb mijzelf voor vrijstaande machines nooit laten leiden door de prijs, maar door het design. Ik ben ook nooit meer kwijt geweest van 500 Euro.

Met alle genoemde apparaten heb ik goede ervaringen.

Is je vraag voldoende beantwoord?

ve
door verwijderd - Dec 1, 2004 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zeer goede ervaringen met dit soort apparaten. Heb nu de Magimix in gebruik. Deze werkt op Nespresso-cups. Het apparaat is een vrijstaand model met een watercylinder, waterreservoir.

Ik zelf apparaten gehad van Krups (vrijstaand - bonen) en van Miele (inbouw - bonen), alleen had je maar smaak. Ik ben toen overgestapt op Nespresso, omdat ik dan de smaken van varieren. Nu Miele ook is gekomen met een inbouw-Nespresso, zal deze aangeschaft worden.

Ik heb mijzelf voor vrijstaande machines nooit laten leiden door de prijs, maar door het design. Ik ben ook nooit meer kwijt geweest van 500 Euro.

Met alle genoemde apparaten heb ik goede ervaringen.

Is je vraag voldoende beantwoord?

ve
door verwijderd - Dec 1, 2004 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ specialist. Ik neem aan dat je met de bonen apparaten bedoelt maar één smaak te hebben maar als je naar de gespecialiseerde winkels gaat waar men diverse smaken in bonen heeft valt dat wel mee. Ikzelf heb al jaren een Krups bonen apparaat en ben er best tevreden mee. De Nespresso apparaten lijken mij het nadeel van dure cups te hebben en het feit dat cups niet zo lang vers blijven als bonen. Maar bij een redelijk koffiegebruik zal dat wel meevallen. Groeten - PML

ve
door verwijderd - Apr 19, 2005 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kocht een Krups F889 espresso Orchesto van € 530.-. Ik zal uitleggen
waarom dit een rampenscenario was in de verwachting dat anderen hier
hun voordeel mee opdoen.

De koffie was prima en we waren blij met het apparaat. Toevallig kwam
ik kort na de aankoop op de site kieskeurig.nl terecht, bekeek het
gebruikerscommentaar van deze machine, en

kreeg het gevoel dat de machine toch niet zo´n goede keuze was.

zie
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/reviewlist/2FF423A237C875FCC125699F0072DA75.htm.
Ook op vele duitse consumentensites staat het bol van de
kritieken  er is zelfs een diplomingeniör die een eigen site heeft
met fotos hoe je m zelf kunt repareren en met commentaar op de
zwakheden in de constructie van het apaaraat en "hoe hij dat nooit zo
gedaan zou hebben" Na deze zeer negatieve commentaren dacht ik, ik heb
m nou en we zien wel hoe t met mij loopt.

Als volgt:

binnen 6 maanden vier keer een reparatie onder garantie gehad: 3 x een
z.g. vastloper d.w.z. dat het brouwmechanisme loopt vast omdat er
ringen uitspringen en 1 x iets anders kapot, wat niet meer wat het was.

Vervelend is dat je het apparaat in de originele verpakking weer naar
de winkel moet brengen ( 70Km hier vandaan) je bent m 4 weken kwijt, en
inmiddels verslaafd aan die koffie, je vindt niets anders meer lekker,
zonder is een ramp.

De laatste keer had ik geklaagd en gezegd dat ik t apparaat niet meer
wilde hebben. Afgesproken de importeur geeft het apparaat een grote
beurt en als ie dan binnen een half jaar weer kapot is mag ik m
inleveren en krijg ik mn geld terug (ik verlangde dit op schrift wat
ook gebeurde) Leuk is dat de importeur meldde: "Er is nooit wat aan die
apparaten, u hebt pech"

Enfin, zo gedaan, na 4 weken kreeg ik de Krups retour, aangezet en
direct al een vastloper, geen enkele kop koffie kwam er uit. Het
apparaat gaf ook via de display aan dat het aan een

schoonspoelbeurt toe was. Er knapte iets in mij en heb het apparaat
direkt weer teruggebracht en heb mn geld retour gekregen, Dat was
netjes van die zaak.

Het blijkt dat het apparaat niet door Krups gebouwd wordt maar door een
Zwitserse firma die dezelfde unit ook aan Bosch, AEG, Siemens, Jura, en
wellicht nog anderen levert, Het merk en uiterlijk is aangepast het
zijn dezelfde apparaten met cosmetische veranderingen, maar dezelfde
ellende.

Heb vervolgens beter rondgekeken op allerlei fora (ook buitenlandse,
vooral duitse fora waar er veel van zijn met goede informatie. De keuze
is toen gevallen op het merk SAECO, italiaans. Het voordeel van deze
machine is dat de brouwunit (hart van het mechaniek) door de gebruiker
met 2 handelingen geheel uit het apparaat is te nemen en onder de kraan
kan worden schoongespoelt. Dit houdt het goed, want vervuiling treedt
altijd op. Bij de Krups moet je het gehele apparaat uitbouwen wat uren
kost en geld natuurlijk. Tot nu toe 750 koppen koffie gezet zonder
problemen, de Krups kwam niet boven de 150 koppen zonder storing.

Overigens: het Miele inbouwapparaat heeft een Saeco brouwunit, Gaggia is dezelfde fabriek als Saeco.

algemeen:

1. keuze nespresso en expresso. Nespresso is duur en ik vind
persoonlijk de expresso altijd lekkerder, is krachtiger en geurt beter

2. Een niet automaat is duurzamer, er kan gewoon minder kapot

3. een automaat kies je voor bedieningsgemak, en betere afstellingen
voorandere typen koffie (sterk, minder sterk, etc) en stabielere
kwaliteit van "het bakje koffie" Als je het geld er voor over hebt, dus
wel fijner allemaal

4. alle automaten geven lekkere koffie, kijk echter naar het onderhoud
en betrouwbaarheid. Wat dit betreft zijn consumententests beperkt
informatief ze geven info over gebruikergemak en smaak, niet de
duurzaamheid.

Veel succes

ve
door verwijderd - Mar 10, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb SAECO Vienna destijds gekocht. Alleen maar ellende gehad,na 3 maanden kapot en na 2 jaar deed de machine het helemaal niet meer! Ik heb SAECO direct benaderd en ook via mijn leverancier maar tot op heden nog geen resultaat,terwijl op de koffiezetuitloopeenheid 5 jaar garantie zit. Ik heb heel pakket met correspondentie.Mijn advies koop NOOIT een SAECO want je staat met je rug tegen de muur. Ook op programma KIESKEURIG veel klachten gevonden met zeer ontevreden SAECO kopers. Apparaat kostte destijds bijna 900 gulden.Staat al jaren ongebruikt want als ze er naar kijken ben je al 125 euro kwijt. Met de Firma van Pommeren in Utrecht gecorrespondeerd(zeggen dat ze technische dienst zijn van SAECO) moet je helemaal niet in zee gaan want je wordt als een kwajongen behandeld.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2014 om 19:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb op 9-11-2013 een Saeco Hd8751/95 gekocht. April 2014 na ontkalken ging het lampje branden circuit laten vollopen en het lampje bleef branden. Heb gebeld met de Philips helpdesk en het probleem was tijdelijk verholpen. In totaal heb ik 7 keer gebeld en in juni ging de Espresso machine voor het eerst naar E-Care in Duiven. Het Espresso machine is al 3 keer bij E-Care geweest. De laatste keer is de zetgroep en power print vervangen. Afgelopen donderdag 14-08-2014 het apparaat weer ontvangen en zaterdag ging het weer mis en vandaag was het helemaal mis. Heb weer met E-care gebeld en heb aangegeven dat het geen kundige monteurs zijn en dat ik een nieuwe Espresso machine wil hebben. Ze zouden de machine bekijken en contact opnemen met Philips. donderdag a.s. halen ze het apparaat weer op. Had eerst een Saeco odeo en die heeft goed gewerkt 5 jaar lang. Het ging niet meer goed dus toen vervangen voor de Saeco HD 8751/95

ve
door verwijderd - Aug 18, 2014 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@leojon

Hebt u de datum van dit topic gezien? 26 november 2004.

ve
door verwijderd - Aug 18, 2014 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 18 aug 2014, 19:44: @leojon

Hebt u de datum van dit topic gezien? 26 november 2004.
nee vertel

ve
door verwijderd - Aug 18, 2014 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op maandag 18 aug 2014, 19:44: @leojon

Hebt u de datum van dit topic gezien? 26 november 2004.

Ja, gelezen. #Erg positieve reacties. Als de machine werkt dan geeft de machine lekkere koffie.
Maar de machine werkt niet naar behoren en ik lees veel klachten over E-Care