vi
door visje Feb 13, 2006 om 14:38
Huishouden & energie

Essent conflict

Hallo,

Heeft iemand een tip hoe om te gaan met essent? Toen Essent een tijd geleden aangegeven heeft om per 1 januari per acceptgiro 1 euro te incasseren heb ik aangegeven dat ik automatisch wilde gaan betalen. Dit heeft Essent echter pas in december van dat jaar voor elkaar gekregen en ik heb een brief van hen van november 2005 dat ik de gemaakte kosten uiteraard terug kan vorderen omdat ik had aangegeven automatisch te betalen. Hier heb ik inmiddels 2x over gebeld met hen, beide keren werd mij verteld dat het geld teruggestort wordt, nu een derde keer gebeld en bij hen is de brief totaal niet bekend. Deze moet ik nu nogmaals aan hun terugsturen (een brief die nota bene door henzelf is verstuurd). Uiteraard geen antwoordnummer. Inmiddels ben ik dus 3 lange telefoongesprekken verder en ik kan brieven naar hen gaan schrijven? Is dit normaal? heeft iemand tips hoe hiermee om te gaan?

413 1 Rapporteer

opaleo
door opaleo - Feb 13, 2006 om 15:53
67 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Visje.

Ik heb zelf heel veel ervaring met Essent. Zelf heb ik inmiddels een andere energieleverancier genomen, ook mede om deze betalingen. Wel betaald, aanmaningen, was geen klant, kreeg wel nota, had betalingsachterstanden, was ik weer geen klant. Ik heb een logboek bijgehouden, en 34 telefoontjes, in totaal bijna 26uur gesprekken, inclusief wachten, en nog geen oplossing. Het spijt me Visje wat je ook onderneemt, probeert, gaat doen, bij Essent trek je altijd aan het kortste eind.

Helaas, ik denk dat niemand je een oplossing kan aanbieden. Resentelijk kreeg ik nog een navordering van Essent, van een nieuw Gerechtdeurwaarderskantoor uit Groningen die nu de inkasso van Essent doet. Ik had al voor ruim twee jaar deze nota betaald, en kreeg van dit kantoor te horen, bewijs het maar, en anders kun je gewoon de extra kosten van ons ook nog eens betalen. ESSENT IS EN BLIJFT WAARSCHIJNLIJK TOT IN LENGTE VAN DAGEN EEN GROTE CRIME.

Sterkte en succes met Essent Visje. Groetjes Opaleo.