Sk
door Sky1968 Oct 23, 2024 om 13:26
Huishouden & energie

Essent contract wijziging binnen 14 dagen wordt niet geaccepteerd

8 okt gekozen via online omgeving voor 1 jaar, 11 oktober gekozen voor drie jaar.
Dit is binnen de gestelde 14 dagen, maar wordt niet geaccepteerd.
van beiden een bevestiging mail ontvangen.
misschien naïef maar ik vindt dat de tweede aanvraag de eerste annuleerd.
Dat is binnen drie dagen!!!
De online medewerkers schermen zich achter het computer systeem en dat deze sluitend is.

294 4 Rapporteer
Mabelle
door Mabelle - Oct 23, 2024 om 13:51
641 Antwoorden / 1 Vragen

misschien naïef maar ik vindt dat de tweede aanvraag de eerste annuleerd.

Dat is inderdaad naïef, want zo werkt de procedure niet. Je had eerst je contract voor 1 jaar moeten annuleren en pas nadat je van die annulering een bevestiging had ontvangen, had je een nieuw contract voor 3 jaar kunnen afsluiten.

Helaas je 1e contract is dus niet meer te wijzigen aangezien sinds gisteren de annuleringstermijn is verstreken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 23, 2024 om 13:51
2282 Antwoorden / Vragen

De wet zegt volgens mij niets over wijzigingen, je kunt binnen 14 dagen annuleren, hebt u geannuleerd?

ne
door neodutchio - Oct 23, 2024 om 13:54
5261 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt altijd 14 dagen herroepingstijd. Echter zal u dan wel officieel moeten herroepen. Als u blind een nieuw contract hebt afgesloten, dan heeft u officieel zelfs 2 overeenkomsten en dus niets herroepen.
Leergeld voor de volgende keer dus.

sira
door sira - Oct 23, 2024 om 14:07
2569 Antwoorden / 24 Vragen

Inderdaad. Altijd de ene eerst opzeggen voor u de andere kunt afsluiten.

Misschien kunt u de tweede nog opzeggen, maar dan moet u wel heel snel zijn, anders heeft 2 contracten.