ma
door marion7999 Dec 10, 2005 om 22:19
Huishouden & energie

Essent jaarafrekening

Wij zijn sinds 29 juli 2005 op dit adres komen wonen en krijgen nu ongevraagd met Essent te maken als netwerkbeheerder. We hebben sinds die tijd ook geen energierekeningen betaald wel die voor het netwerkbeheer. Omdat het voor mij erg onduidelijk was van wie ik nu eigenlijk energie kreeg heeft het even geduurd voordat ik het allemaal door kreeg. Nu ontvingen wij de afgelopen week de jaar afrekeningen van Essent en van Eneco. Bij Essent moet ik 665 euro betalen en Eneco 1500 euro. Nou in 4 maanden tijd zoveel energie verbruiken vond ik heel wat, dus ik de meterstanden nagekeken. Daarna ben ik gaan bellen. Ik heb er ongeveer 4 uur over gedaan en uiteindelijk nog niets bereikt. Eneco schrijft de 1500 euro automatisch af en Essent wil dat ik de 665 euro gewoon betaal. Uiteindelijk heeft Essent dus de beginstanden van de meters geschat terwijl dit helemaal niet nodig was omdat ze zowel van mij als van de oude bewoners de meterstanden keurig doorgekregen hebben. Nu bleek dat ik voor 16000 kwh electra heb verbruikt volgens hun meterstanden en daar word ik dus ook voor aangeslagen. Eneco zegt dus nu dat ik die 1500 euro moet storneren bij de bank en Essent wil dus nog steeds dat ik eerst betaal en dan afwacht op hun correctie. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat wij een gezin zijn met 3 kinderen en ik dus niet zomaar even 665 euro over heb om te betalen. Buiten dat vind ik het gewoon niet eerlijk dat wij nu de dupe worden van hun fout. Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven???


Alvast bedankt.

337 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mohawk
door mohawk - Jan 4, 2006 om 15:27
7 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Wij hebben zelf ook zeer slechte ervaring met Essent.
Terwijl wij hun een machtiging gegeven hadden voor de maandelijkse incasso, kregen wij ook zo'n lekkere jaarafrekening! Ze hadden de maandelijkse incasso's niet afgeschreven!

Ze bekennen hun fout wel, maar alsnog ben je zelf de dupe.
Wij hebben een betalingsregeling kunnen regelen voor het grote bedrag, wat ook wij niet zo 1, 2, 3 kunnen betalen. Je kunt hiervoor vragen (betalingsregeling). Misschien dat dat helpt, ben je in ieder geval niet in een keer een groot bedrag kwijt.

Het was voor ons wel een reden om over te stappen naar een andere leverancier!

Heel veel succes ermee,

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

ha
halicaphi - Oct 6, 2024 om 11:13
Vakantie & reizen

Refund mails alitalia???

Nu, na meer als twee jaar na het faillissement van Alitalia krijg ik een reactie van Alitalia mbt een refund voor twee geannuleerde tickets.
Men vraagt hiervoor een copie van mijn ID en mijn bankgegevens.
ik vertrouw dit niet helemaal.
Zijn er meer mensen die een mail hebben gehad of ervaring hiermee hebben? Lees meer

wi
witteke - Oct 5, 2024 om 22:45
Elektronica & tv

Filmbox bij kpn

Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald Lees meer