Robert.K
door Robert.K Dec 20, 2023 om 14:25
Huishouden & energie

Evo vastgoedonderhoud

Goedemiddag,

Recentelijk heeft Evo Vastgoedonderhoud BV een deur geopend waarvan de sleutel aan de binnenkant was blijven zitten. Hiervoor rekenden ze 35 Euro voorrijkosten en 200 Euro arbeidsloon. Terwijl ze slechts 2 minuten nodig hadden om de deur te openen. Op internet zijn meer van deze praktijken te vinden over dee partij. Is u hier ook meer over bekend?

Mvg, Robert

7096 16 Rapporteer
sira
door sira - Dec 20, 2023 om 14:31
2569 Antwoorden / 24 Vragen

Is u hier ook meer over bekend?

Gekker nog, dergelijke praktijken zijn al vele jaren bekend.
Er wordt op tv voor gewaarschuwd, in kranten, in nieuwsbrieven, op forums. Ik begrijp niet dat u dat allemaal hebt gemist.

Doordat o.a. u deze bedrijven blijft sponsoren, stoppen ze niet.

Mijn advies aan u is, volg wat vaker consumentenprogramma's op tv en andere media. Geen Facebook, want daar zitten voornamelijk oplichters die advertenties plaatsen.

N.B. U hebt met de prijs nog geluk gehad, er zijn mensen die nog hogere bedragen moeten betalen.

marita5
door marita5 - Dec 20, 2023 om 14:52
11668 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Robert.K .

U bent niet de enige ,

extreem niet gelukkig. zal niemand aanraden om contact met hen op te nemen voor een elektricien in Alkmaar

+500 euro in rekening gebracht om één stopcontact voor nieuwe lampen te installeren, een puinhoop achtergelaten, tegelijkertijd een zuignap kapot gemaakt.

Heel duur , je wordt opgelicht waar je bij staat .

Mosterd na de maaltijd .

Zie deze link , voorkomt problemen .

https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/met-spoed-een-klusbedrijf-nodig-voorkom-hoge-kosten

ne
door neodutchio - Dec 20, 2023 om 15:14
5261 Antwoorden / 12 Vragen

Wat was het alternatief, een raam intikken en meer schade hebben?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 20, 2023 om 15:18
2282 Antwoorden / Vragen

Nee, dat is een heel nieuw fenomeen. U belt iemand om de deur te openen, spreekt geen prijs af en krijgt een rekening? Ongelofelijk, als dat zo makkelijk gaat snap je niet dat ze zoiets ook niet doen bij verstoppingen of andere storingen, dat is lekker makkelijk verdienen.

pe
door pebk - Dec 20, 2023 om 15:20
597 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u toevallig een zoekmachine gebruikt en de eerste de beste link aangeklikt?

Helaas zijn dit soort praktijken aan de orde van de dag. En het is nog legaal ook. Zelf heb ik het met een lekdetectiebedrijf gehad. Onderzoekje van niets, moeten verder onderzoek doen. Voorrijkosten E75, rapportje (standaard pdf, met een foto er in) E300, niet cash betalen E75 administratiekosten.

Mijn rechtsbijstand heeft een deel voor haar rekening genomen en de rest heb ik maar als leergeld gerekend.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Dec 20, 2023 om 18:35
1876 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Robert,

Qua prijs zit u nog goed.

Misschien is het een goed idee om het deurbeslag te vernieuwen door 1 waarbij je de sleutel aan de binnenkant niet kunt laten zitten.

ba
door basic2 Dec 21, 2023 om 18:30
16 Antwoorden / Vragen

Ik denk dat je wat anders bedoelt. Er zijn nl. cilinders waar je gerust de sleutel aan de binnenkant kunt laten zitten, terwijl je gewoon van buiten de sleutel gewoon kunt gebruiken. Kost ongeveer €15 meer per cilinder. Moet je nog wel ergens aan een sleutel kunnen komen.

JMA2
door JMA2 - Dec 20, 2023 om 23:49
147 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Robert K. Welkom op het internet.
Het is maar goed dat zo'n 80% van het internet alleen toegankelijk is voor mensen met wat kennis.
Op het deep en dark web is het nog veel enger als wat u nu meemaakt.
Maar goed wat ik zeggen wil is dat onderzoek doen een must is voor iedereen die online iets koopt, besteld,afneemt.

Ozymandias
door Ozymandias Dec 21, 2023 om 17:51
223 Antwoorden / Vragen

Volgens mij praat jij ook maar wat en heb je geen flauw idee over het dark web.

Hoezo enger. Daar gebeurt letterlijk niets wat hier op lijkt. Daar vind je ook geen adverteerders en sleutelmakers. Je vind daar wel hele andere dingen maar dat heeft echt 0,0 met dit onderwerp te maken.

80% Dat is een betekenisloos getal aangezien niemand weet hoe groot het wereldwijdeweb is.

JMA2
door JMA2 Dec 22, 2023 om 00:21
147 Antwoorden / 3 Vragen

Nee geen skeutelmakers wel mensen die in no time in je pc zitten als je niet wet wat je doet.
Ik zit dagelijks op het deep web en een paar keer per week op het dark web. En dan niet lullig verscholen achter een consumenten vpn maar achter het zware spul. Rng is het zeker wel omdat mensen zich veilig wanen achter een tor browser en bijvoorbeeld notd vpn.

Maar gelukkig heb ik er geen verstand van maar zie ik op bijna dagelijkss basis dat het mis is gegaan.

Ozymandias
door Ozymandias Aug 15, 2024 om 16:22
223 Antwoorden / Vragen

Deze reactie had ik niet meer gezien maar het klinkt alsof je er weinig vanaf weet. Je doet een heel stoer verhaal maar er klopt bar weinig van.

Het 'zware spul', hahaha. Wie denkt je dat je bent en serieus wat heb je daar te zoeken?

Klinkt een beetje als interessant doenerij dit.

JMA2
door JMA2 Aug 16, 2024 om 00:04
147 Antwoorden / 3 Vragen

Helemaal goed, denk wat je wilt. Ik probeer het in gewone taal te brengen. Echt bijna niemand weet dat de Windows firewall beter door een Cisco kan worden vervangen. Maar doen alleen mensen zoals ik die niets weten. Clown

rj
door rjw - Dec 21, 2023 om 14:02
3388 Antwoorden / 5 Vragen

Uiteraard is het uiteindelijke werk veel meer dan die 2 minuten. Snap je zelf ook wel.

Iv
door Ivo W - Dec 22, 2023 om 07:00
765 Antwoorden / Vragen

Ze zijn veel langer aan het werk geweest dan twee minuten.

- Allereerst zal het telefoongesprek wat u met hen gevoerd heeft en waarin u het probleem heeft uitgelegd en uw adresgegevens heeft gegeven al langer hebben geduurd dan 2 minuten.
- Vervolgens wordt met die gegevens een werkorder aangemaakt. Ook weer even een paar minuten werk.
- dan nog de reistijd. Hoewel ze voorrijkosten rekenen, kan de werkelijke reistijd natuurlijk veel meer kosten dan het bedrag wat na aftrek van kilomterkosten voor de auto overblijft van de voorrijkosten.
- dan zijn de twee minuten die ze volgens u daadwerkelijk nodig hadden. Die in werkelijkheid met handje schudden, deur aanwijzen, beetje gereedschap pakken en weer opruimen, controle van het slot na openen van de deur etc toch al snel langer duren dan twee minuten.
- Monteur moet de werkbon verder invullen
- factuur moet door iemand verwerkt en aan u verstuurd worden
- betalingen moeten door iemand gecontroleerd worden.

Alles bij elkaar is die '2 minuten' al snel een uur werk.

En ja, ook voor een uurtje werk lijkt €235,- veel geld. Maar als het voorval in de avond of in het weekend plaatsvond, dan moet de monteur die hiervoor is opgeroepen volgens de CAO waarschijnlijk minimaal 3 uur worden uitbetaald (minimaal aantal uren voor één oproep in de meeste CAO's). Dus voor uw klusje van 2 minuten worden gewoon 3 commerciële uurtarieven gerekend. En dan klopt de prijs gewoon.

Het gaat niet om hoelang ze bij u aanwezig zijn. Het gaat om de redelijke kosten die het bedrijf moet maken en tegen marktconforme uurtarieven. En dan wordt hier indien het een avond- of weekend klus betreft met €55,- ex btw per uur en ex voorrijkosten gerekend. Dat is als het om werkzaamheden buiten kantooruren gaat zelfs een vrij laag uurtarief.

h
door h scholts - Mar 18, 2024 om 13:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook een geweldige ervaring met deze Fa gehad. Recent storing in electra gehad. Fa kwam. Rekening van ruim 450,-- euro voor voorrijden, analise (werktijd) en het vervangen van een kapotte aardlekschakelaar. Daarvoor alleen al 150 euro terwijl dat apparaat (zelfde type en merk) slechts nog geen 50 euro kost.
Men kon eigenlijk de gehele meterkast vervangen voor slechts 2600 euro. De offerte kwam binnen.Nieuwe meterkast 1400 euro. Onduidelijke kleppen 350, euro en 150 euro arbeidsloon ex BTW.
Hebben even pas op de plaats gemaakt. Ik heb gereacgeerd op deze offerte. 1) Waarom een kast van 1400 euro terwijl deze slechts ca 700 kost. Wat zijn de onduidelijke schakelknoppen a raison van 350 euroen hoe arbeidsloon van 150 euro terwijl de monteur aangaf dat hij er de nodige uren mee bezig zou moeten zijn.
Je krijgt dus geen enkele reactie want men voelt de bui al hangen.

Ik heb een nieuwe meter kast laten plaatsen voor de helf van deze geweldige offerte door een erkende installateur. Als je een oor aang..... wil worden kun je goed terecht bij genoemde EVO.
Ga hier dus nooit en te nimmer mee in zee.
mvg
Henk

Mark Haag
door Mark Haag - Aug 14, 2024 om 16:28
1 Antwoorden / Vragen

Bij mij werd door EVO Vastgoedbeheer BV EUR 2.400 gevraagd voor een half uur electricien. Ik had kortsluiting in de warmteketel. Het probleem konden ze niet oplossen maar ze schreven een lang verhaal zodat de verzekering het zou dekken.

Toen ik weigerde werd het een onderhandeling.

Oplicherij die ik in Nederland niet vaak tegenkom.

Re
door Reinier182 - Aug 16, 2024 om 09:05
246 Antwoorden / Vragen

Wanneer je zomaar een bedrijf belt die misschien wel een uur moet rijden om bij u te zijn betaalt u dat. Leuk internet maar de reiskosten naar u toe is ook werkuren. Beter rustig kijken voor een regiobedrijf en een prijsafspraak maken voordat er wat gedaan wordt. Het is niet allemaal oplichten.

St
door Stoelemnda - Oct 10, 2024 om 19:09
1 Antwoorden / Vragen

EVO Vastgoedonderhoud heeft hier 40min in de meterkast gekeken, en naar nu blijkt, nepwerkzaamheden uitgevoerd. Hij heeft mij bang gemaakt dat ik in levensgevaar was en dat er immens groot brandgevaar was en dat de kabels onder teveel stroom stonden ... Dat bleek achteraf heel normaal te zijn.
Rekening: ruim 1600 euro, zonder vervaningsonderdelen oid. Totaal absurd!!!
Reageert achteraf nergens meer op.

ne
door neodutchio Oct 10, 2024 om 21:10
5261 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom blind iemand laten komen en niet even googelen wie u laat komen?

in
door inno1 - Oct 10, 2024 om 19:59
143 Antwoorden / Vragen

U kon het blijkbaar zelf niet oplossen. Wat is uw probleem dan als een ander het wel doet - in een recordtijd - en daarvoor een niet eens zo exorbitante rekening indient?

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2024 om 16:27
7479 Antwoorden / 14 Vragen

Die 2 minuten zal iets langer zijn geweest want met een zgn kreditkaart kan ik soms ook een deur openen maar ben dan iets langer bezig. Overigens werkt Evo vastgoed met in dit geval slotenmakers uit uw omgeving, vandaar de lage voorrijkosten, en die zijn ook niet allemaal betrouwbaar en alleen op uw geld uit. Volgende keer in  noodgevallen altijd eerst om de prijs vragen.

Re
door Reinier182 - Oct 13, 2024 om 20:09
246 Antwoorden / Vragen

Hij heeft gereedschap en een auto om naar jou toe te rijden. Ook zijn tijd. Rekenen twee minuten werk geeft aan dat je deze persoon zijn werk niet serieus neemt. Beoordelen op twee minuten. 235 euro is geen oplichters tarief. Het brengen als oplichters slaat nergens op.