al
door alauret Jun 10, 2015 om 17:02
Huishouden & energie

Feenstra

Wij hebben per 1-12-2010 een ketel gehuurd van de Fa. Feenstra (via Nuon). Daar hebben wij inmiddels € 1814.94 aan betaald. Nu staat ons huis in de verkoop en de meeste kijkers willen het contract niet overnemen, dus willen wij de ketel overnemen van Feenstra. Het restbedrag dat wij nu moeten betalen is € 1775,53,–. Het betekent dus dat wij in totaal € 3590.47 moeten betalen voor een ketel die nieuw € 1136,– kost incl. installatie. Dat huren duurder is op termijn dan kopen dan wisten we maar dit is absurd...

1179 7 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 10, 2015 om 18:08
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar dat wist u toch ook toen u dit contract aanging? Als u was blijven zitten had u die huur ook moeten betalen.

Je bent altijd vreselijk duur uit met die huurkoop contracten. Nooit aan beginnen.

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2015 om 18:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had blijkbaar in december 2010 geen zin om een bedrag van € 1.136 op te hoesten en hebt u gehuurd.

Dat contract zal ongetwijfeld 12 jaren beslaan en ik vraag me af of hij dan wel alsnog eigendom wordt.

U had van te voren ook het sommetje kunnen maken.

Maar als u niet afkoopt en daardoor met het huis blijft zitten, bent u duurder uit.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 10, 2015 om 20:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Lessen heet dat, mijn kleindochter wou er ook aan beginnen. Ik heb dat dus geleend aan haar, rente loos. Ze is nu na3 jaar overal vanaf.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 10, 2015 om 20:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Lenen kost normaal geld maar in bepaalde gevallen goedkoper en dan is het wel ook nog u eigendom. Maar het is niet meer recht te zetten maar misschien als het nog eens voorkomt een punt in overweging te nemen waar u het best kan doen/

al
door alauret - Jun 10, 2015 om 20:33
3 Antwoorden / 6 Vragen

We zaten midden in een verbouwing toen onze ketel het begaf en op dat moment was huren de beste optie. Dat we zoveel moeten betalen voor afkoop stond nergens vermeld. Ik wil met deze discussie dan ook andere mensen waarschuwen er niet aan te beginnen....

tijger1
door tijger1 - Jun 10, 2015 om 21:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u moet toch een contract hebben waar de voorwaarden in staan.

feenstramede
door feenstramede - Jun 19, 2015 om 10:43
16 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer/mevrouw,

Wij begrijpen dat het vervelend is. Helaas kunnen wij niet afwijken van de algemene voorwaarden en het contract zoals u die bent aangegaan.

Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons dagelijks bereiken op het telefoonnummer:
088-8455000. Onze medewerkers staan u graag te woord.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare ^TB