as
door asd112 Nov 27, 2017 om 15:02
Huishouden & energie

Feenstra verwarming, huurcontract overnemen oude voorwaarden

Geachte.., ik heb een huis gekocht en de vorige bewoner had een huurketel van Feenstra. Ik wil de ketel wel huren maar dat moet dan onder de huidige, oude voorwaarden. Ik word nieuwe klant, Feenstra beloofd vanalles aan nieuwe klanten maar dat geld allemaal niet voor mij. Zelfs het verzoek om op z’n minst een nieuwe thermostaat te plaatsen werd afgewimpeld met de opmerking “ u bent vrij de thermostaat te vervangen, wij kunnen u thermostaatvoordeel.nl aanbevelen. Kortom, ik ben op voorhand al niet tevreden. De oude voorwaarden houden ook in dat het contract 15 jaar loopt. Wat kan ik doen..

5626 12 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 27, 2017 om 15:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nieuw huis, waarom geen nieuwe, eigen ketel. Huren van/bij Feenstra lijkt, als ik zo op klachten lees, niet de gemakkelijkste leverancier.

me
door mein33 Nov 27, 2017 om 18:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Feenstra valt in de vierde categorie:  slecht, slechter, het slechts, het allerslechtst.

tenormin
door tenormin Nov 27, 2017 om 18:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, weet ik maar ben niet zo uitgesproken; krijg ik een proces aan mijn broek. ;-)

costnix
door costnix Nov 28, 2017 om 01:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik woon in een huurhuis, waar Feenstra de WBV verwarmingsketel onderhoud en dat gaat gied, maar ik ben geen partij in het contract.
Ik zou in een koophuis gewoon een nieuwe ketel door een andere partij laten plaatsen om van het wurgcontract me Feenstra af te komen.

mo
door mousevdm - Nov 27, 2017 om 15:37
21 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft de huurketel niet over te nemen. Dan moet de vorige eigenaar de ketel laten ophalen en het contract af kopen. Heb net huurketel nummer 2 van Feenstra. Prima service! Inderdaad zijn de prijzen van nieuwe contracten iets lager en kun je na 1 jaar opzeggen per maand. Maar als je niet van plan bent de komende jaren weer te verhuizen, waarom dan niet?

tenormin
door tenormin Nov 27, 2017 om 17:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat huren veel duurder is. En omdat je geen klant van Feenstra wilt zijn.

me
door mein33 Nov 27, 2017 om 18:17
5658 Antwoorden / 28 Vragen

huurketel nummer 2 van Feenstra. Prima service! I

Daar denkt deze voormalige klant van Feenstra toch heel erg anders over. :-((

brainless
door brainless Nov 28, 2017 om 11:51
324 Antwoorden / 0 Vragen

Als in het koopcontract staat dat de ketel moet worden overgenomen heb je als kope geen keus (nou ja... het huis niet kopen).

simon55
door simon55 - Nov 27, 2017 om 15:42
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Feenstra een en al ellende

me
door mein33 Nov 27, 2017 om 18:18
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Helemaal mee eens !!

jo
door jorisw Nov 27, 2017 om 19:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Maar goed, dat geldt voor alle bedrijven in Nederland (als je dit forum leest). Behalve natuurlijk de bedrijven waar wij zelf werken, die zijn wel goed.

tijger1
door tijger1 - Nov 27, 2017 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeer beslist geen nieuw contract aangaan bij Feenstra. Kost u goud. Ik weet natuurlijk niet hoelang het contract nog loopt, want als u dat contract overneemt, blijft de oude looptijd van kracht. Dus zing dat uit, of koop af.

U had beter met de verkoper overeen kunnen komen dat zij het contract afkochten, maar gedane zaken nemen geen keer

Al dat gehuur, wordt een mens echt niet wijzer van, maar Feenstra wel.

Na afloop zelf ketel aanschaffen, veel verstandiger. Fernstra is een ramp.

me
door mein33 - Nov 27, 2017 om 18:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ASD112,

Maakt het huurcontract voor de cv-ketel onderdeel uit van de koopovereenkomst van de woning.
Zo ja, dan heeft u zich in de vingers gesneden en zult u het contract moeten uitdienen, hiervoor hoeft u zeker bij dit zeer klant-onvriendelijke bedrijf geen nieuw contract af te sluiten.
Een andere mogelijkheid, maar niet de goedkoopste, is om het contract af te kopen en zo eigenaar van de cv-ketel te worden
Zo nee, dan is het een probleem voor de verkoper van de woning, deze is dan nl. nog steeds de huurder van de cv-ketel.
U kunt van hem eisen de cv-ketel weg te halen, of het huurcontract af te kopen of u daarvoor te compenseren.
Welke rol hebben de verkoop- en aankoopmakelaar hierin gespeeld.

Blijf verder verre van dit bedrijf !!

panter22
door panter22 - Nov 27, 2017 om 18:40
6599 Antwoorden / Vragen

Als het oude contract 15 jaar loopt, dan heb je een leaseketel en geen huurketel.
Hoeveel jaar moet er nog betaald worden? Als het een paar jaar is, dan zou de verkoper het contract af kunnen kopen.
Wat wil Feenstra, deze ketel voortaan huren?
Een nieuwe thermostaat krijg je niet als de oude nog goed werkt,

jo
door jorisw - Nov 27, 2017 om 19:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben benieuwd hoeveel van dit soort zaken we nog meer gaan zien binnenkort. Als je ziet hoe snel mensen beslissen om een huis te kopen kan het niet uitblijven dat er veel onvoorziene problemen gaan komen.

tdmduc
door tdmduc - Nov 27, 2017 om 19:14
704 Antwoorden / 2 Vragen

Feenstra is al eens met hun neus op Kassa TV en Tros Radargeweest aangaande huurketels. Niet echt een goede beurt gemaakt zeg maar.

Groot en log....mischien wel te groot.

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/11-01-2016/gehuurde-cv-ketel-met-wurgcontract/

gerbera
door gerbera - Nov 27, 2017 om 22:08
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Feenstra beloofd vanalles aan nieuwe klanten maar dat geld allemaal niet voor mij.
Dat is dan nog maar het begin maar zal 15 jaar duren als u dat contract over neemt.
Niet aan beginnen laat de vorige eigenaar dit maar oplossen met Feenstra.

tijger1
door tijger1 Nov 27, 2017 om 23:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft het pand al gekocht. Als hij het contract overneemt, wat hij ongetwijfeld zal moeten, kan dat natuurlijk geen 15 jaar meer duren, want dan zouden de verkopers net een nieuwe ketel hebben moeten huren.

gerbera
door gerbera Nov 28, 2017 om 11:29
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De oude voorwaarden houden ook in dat het contract 15 jaar loopt. Wat kan ik doen.. Ik wil de ketel wel huren, dus er is nog geen huurovereenkomst

pe
door peentjes - Nov 28, 2017 om 09:33
421 Antwoorden / 0 Vragen

'U wilt de ketel wel huren'...niet doen dus. Laten verwijderen door de verkoper en een nieuwe nemen.

brainless
door brainless Nov 28, 2017 om 11:52
324 Antwoorden / 0 Vragen

Het huis is al gekocht incl huurketel.
Daar kun je niet meer de verkoper voor op laten draaien.

gerbera
door gerbera Nov 29, 2017 om 16:20
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het huis is al gekocht incl huurketel.
Niet dus!

ma
door marnix1 - Nov 28, 2017 om 10:02
256 Antwoorden / 22 Vragen

Dit blijft idd een terugkerend probleem, hoe zit het eigenlijk juridisch?
Die ketel is niet van jou maar hangt wel in jouw huis, is de vorige eigenaar verantwoordelijk voor het ding?
Kun je hem/haar en feenstra zeggen er niets mee te maken te hebben en dat ze het ding maar weghalen?
Jij hebt tenslotte geen contract getekend.

brainless
door brainless Nov 28, 2017 om 11:53
324 Antwoorden / 0 Vragen

Vaak wordt zoiets genoemd in het koopcontract en zit de ketelhuur bij de verkoop in en wordt de koper verantwoordelijk voor het huurcontract.

as
door asd112 - Nov 29, 2017 om 14:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties.
Mijn gevoel zat dus goed, geen prettig bedrijf. Ik ga in overleg met de vorige bewoner er is namelijk nog niks gerekend, geregeld.