pu
door puppie1957 Mar 25, 2009 om 11:31
Huishouden & energie

Foute meterstanden doorgegeven door NEM

Afgelopen november ben ik overgestapt naar NEM, heb keurig de meterstanden doorgegeven die dan weer aan mijn oude energievertrekken zouden worden doorgegeven en via hen wer naar de netwerkbeheerder.

Nu krijg ik van mijn oude leverancier Electrabel de afrekening (ik gebruik alleen electriciteit en kookgas) of ik even 6600 euo wilde bijbetalen. IK ben de standen maar gaan checken en op de afrekening staan meterstanden van november die ongeveer 10000 kwh hoger zijn dan de standen nu (in maart), ik zou in 2 aanden (let wel) 27000 kwh hebben gebruikt (normaal verbruik 7000 op jaarbasis.

Woon alleen met mn dochter dus we zijn geen grootverbruikers. Conac met electrabel: NEM heeft t niet goed gedaan alles naar hen opsturen en vragen om correctie. NEM gebeld, Electrabel heeft t niet door verwerkt....ja hoor en ik met een rekening van 6600 euro zitten.

Alles gekopieerd en opgestuurd naar NM met verzoek tot correctie, 13 maart is dit binnen gekomen bij hen maar tot op de dag van vandaag niets mee gedaan. De onwetende jongedame van t callcenter zei: betaalt u de rekening maar eerst even of tref een regeling anders kan t misschien wel een probleem worden...ik vroeg toen of ze wel geluisterd had...6600 euro even voorschieten vanwege een fout van een van hen??? Dacht t niet dus.

Maar goed een ander nummer als het callcenter hebben ze niet. Hebben meer mensen dit probleem misschien kunnen we dit bundelen en vragen of kassa hier iets mee kan?

1434 12 Rapporteer

johanpc
door johanpc - Mar 25, 2009 om 11:53
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Zoek het adrers fvan Natascha Froger en schrijf mail en bel haar net zolang tot het opgelost is.

stacey
door stacey - Mar 25, 2009 om 12:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Zoek het adres van Natascha Froger --

Haha wilde ik ook net zeggen, de verradelijke Geldwolvin zou de `door haar gemaakte` slachtoffers nu toch wel ff gaan helpen ?!    Dat ze zich leent voor zulke praktijken, walgelijk zulke geldgraaiende schijnheilige bonen.

Misschien moet ze de verdienste maar eens gaan storten bij de voedselbank ipv bij de BMW dealer.......

Sorry hoor maar dat moest ik nog wel ff kwijt ;-)

johanpc
door johanpc - Mar 25, 2009 om 13:15
1379 Antwoorden / 2 Vragen

@stacey elke keer dat ik de reklame zie word het rood voor de ogen en krijg ik de neiging de tv het raam uit tegooien.

Het wordt tijd dat er een wet komt die bepaald dat reklame alleen is toegestaan als aantoonbaar is dat de boodschap ondubbelzinnig en 100% waar is.

En daarnaast maar eigenlijk het belangrijkste vind ik dat Nationaal bekende personen zich niet moeten lenen voor reklame doeleinden.

ps. mijn moeder(op leeftijd) zij altijd het was op tv dus zal het wel goed zijn.

hans

stacey
door stacey - Mar 25, 2009 om 13:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--dus zal het wel goed zijn.-- Zo werkt het helaas veelal, veel mensen zullen na die bijstandsfrogertjes denken dat de bep het beste met ze voor heeft en niet zomaar iets zou zeggen.

Helaas voor geld lullen hoop mensen uit hun nek, schijt aan de buren hè ;-(   als het maar berg geld opleverd.

Heb de 2 publiciteits zoekers nooit gemogen, blijkbaar terecht ;-)

poltol
door poltol - Mar 25, 2009 om 14:14
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Hoe heeft u de meterstanden doorgegeven? Op papier, hoop ik toch. Zo niet, dan heeft u een probleem. Dan moet u het e.e.a. bewijzen. En wat gaat Electrabel nu doen? NEM heeft de verkeerde stand doorgegeven naar Eletrabel, maar dat moet Electrabel dan toch zo kunnen recht zetten? U moet m.i niet met de klojoos van de NEM in discussie gaan. U heeft een foute rekening van Electrabel. Die moet u [voorlopig] niet betalen. Zij, die twee energieboeren, moeten het onderling oplossen. Als u tenminste zeker en vast weet dat u de goed stand [SCHRIFTELIJK] heeft doorgegeven aan de NEM. Afijn, ik hoop voor u dat het ooit een keer goed komt.

Succes en hou vol, poltol [die het nummer van N. Fr. ook niet weet]

stacey
door stacey - Mar 25, 2009 om 14:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik zou ze nog eenmaal schriftelijk en aangetekend de gegevens toesturen met de vermelding dat je het nu per omgaande gecorrigeerd en geregeld wilt zien en dat je je anders tot de klachtencommisie zult gaan wenden, misschien lopen ze dan wat harder...

-- De Geschillencommissie Energie & Water

Mochten wij na uitvoerige correspondentie en overleg nog niet met u tot een acceptabele oplossing zijn gekomen, dan kunt u zich wenden tot de Geschillencommissie Energie & Water. Deze commissie doet een voor beide partijen bindende uitspraak, waaraan de Nederlandse Energie Maatschappij zich ook zal houden. ----------

Maar dit `goede` begin belooft niet veel goeds voor de toekomst dus ik zou per eerstvolgende mogelijkheid maken dat ik wegkwam daar, zorg dan wel dat je het allemaal zelf regeld, dan weet je in elk geval zeker dat het goed gaat.

Succes,

kiran
door kiran - Mar 25, 2009 om 14:43
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@puppie1957

http://www.nlenergie.nl/klachten

Bekijk bovenstaande link. Frogertje heeft in de gaten dat ze bij nader inzien haar huiswerk niet zo goed gedaan had. En zegt: 'ik ga 't oplossen, maar heb geen zin in negatief geneuzel'. Tsjaaa ..... money speaks??

Voorbeeldbrief klacht meterstanden

Wens je succes en zorg dat je gauw van die club af komt!! Ik zou zeggen: DOEN!!

pu
door puppie1957 - Mar 25, 2009 om 16:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

heb inmiddels een klachten mail gestuurd naar NEM, de meterstanden zijn schriftelijk doorgegeven op demeterkaart die NEM mij toestuurde.

De standen nu op mijn meter zijn nog beduidend lager als de stand die zij op papier hebben staan in nov. Electrabel heeft nu (jaja) mij een maand uitstel gegeven om te betalen......maar zij werken ook niet mee hieraan das wel duidelijk. (volgens de dame van Electrabel verbruik je niet zoveel als zou je 10 hennepplatages hebben op zolder hahahahh)

bedankt voor de voorbeeld brief etc.

kiran
door kiran - Mar 25, 2009 om 16:40
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@puppie1957

Maand uitstel: als je nu al geen €6600,- kan ophoesten [er waarom zou je ook] heb je dat volgende maand ook niet in een ouwe sok zitten. Maar ja .... even adempauze heb je nu wel.

Meterstanden nu: heb je geen [digitaal] fotocameraatje? Zou foto van de meter maken. :-)

Sterkte met de afwikkeling!

tw
door twijg - Mar 25, 2009 om 19:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mevrouw/meneer.

Op het forum van Radar is een groot topic dat over de NEM gaat. Op dit topic worden veel meer klachten over de NEM gemeld dan op dit forum. De enige reden is dat de Radar forums jammergenoeg overzichtelijker en toegankelijker zijn dat de forums van Kassa. Op het Topic over de NEM zijn veel deskundigen actief, die u verder zouden kunnen helpen. Als u een reactie heeft geplaatst, waarop wordt gereageerd, wordt u daarvan via een mail in kennis gesteld.

Hier de link

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=862033#862033

de
door dennisdeman - Mar 29, 2009 om 18:41
7 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mevrouw,

Geen paniek! De energiebranche heeft hierover marktafspraken over
gemaakt (B'con issue's te downloaden via www.edsn.nl). In uw geval is
uw nieuwe leverancier verantwoordelijk voor het doorgeven van de
standen aan de netbeheerder. Daarvoor heeft u het formulier aan de NEM
gegeven. Geeft de NEM geen standen door, dan is de netbeheerder
verplicht de standen te schatten, De standen (geschat of doorgegeven)
worden vastgesteld en doorgegevn aan beide leveranciers (de oude en
nieuwe). Als achteraf blijkt dat de standen niet goed zijn kan de
nieuwe leverancier (NEM) bij de netbeheerder een correctie aanvragen.
Vaak komt er een stand achter de laatst bekende. Het vebruik kan dus
positief of negatief worden.  De nieuwe leverancier kiest de correctie
methodiek (uw terug betalen of de oude leverancier verzoeken de nieuwe
stand te gebruiken voor de eindrekening en eerdere nota in te trekken).

Als de NEM niet mee wil werken rest u niets anders dan naar de
geschillencommissie te stappen. Instructies hiervoor treft u aan
op.www.consuwijzer.nl onder het kopje energie.

tw
door twijg - Mar 31, 2009 om 00:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

@Puppy:

Weet niet of je al iets van de NEM hebt gehoord.

Je kunt ook op de volgende link je klacht indienen. Heb gezien dat een NEMmedewerker reageert op de klachten.

http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?lev_id=59&ac=vragen