Foute meting keuken.
Hallo,
Ik heb een vraag,
Paar weken geleden hebben wij een keuken uitgekozen, getekend ect.
Der is toen iemand langsgekomen om de boel op te meten.
We moesten alleen even zelf regelen dat de gasleiding anders gezet werd zodat alles goed paste.
Gisteren is dat gedaan door een bekende van ons, die moest de maten ect weten zodat die precies wist waar de leiding moest zitten.
Bij het opmeten omdat hij het 1 en ander niet vond kloppen kwam die erachter dat de keuken met kast en laadjes tegen onze verwarming aan zou knallen en niet ver open zou kunnen omdat de zei strip te klein was de strip moest min. 14 cm zijn wilde we normaal gebruik kunnen Maken van die kast.
Ik heb toen meteen gebelt naar het bedrijf om te vragen of ze daar wel rekening mee gehouden hadden bij het meten...
Helaas ik kreeg te horen dat die dat niet gedaan had en dat we de kachel maar omhoog moesten verplaatsen.. dit kan niet want der zit een raam boven de kachel.. toen was het dan moet het 1 en ander aan de keuken omgewisseld worden met de rechter kant zodat we geen laadjes aan die kant hebben maar een deurtje.. maar dat kan ook niet.
Maar ze konden verder niet veel doen want de keuken was al binnen bij hun.
Ik baal enorm want nu willen ze van alles gaan veranderen aan onze keuken waarvoor wij niet gekozen hebben.
Wat zijn onze rechten hierin?
Groetjes jennifer
Hallo Jennjesskaneesha,
Lees deze informatie van consuwijzer eens door ,
https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel
Waarom komen vragen nog steeds 3 dubbel binnen. Bedoel niet perse aan jou, maar zoek me naar, waar nu te beantwoorden.
welke vraag krijgt u dubbel ? deze vraag heb ik niet dubbel .
Waarom nog vragen dubbel komen weet ik ook niet , is nog altijd een probleem van de site .
Heb 3 x deze vraag op profiel.
vreemd , deze vraag heb ik niet dubbel , de vraag uit huiszetting heb ik wel 3x op profiel
Waarom dubbel of driedubbel? Omdat de site nog steeds troep is, en ook nog slechter wordt.
Topantwoord
Een paar weken geleden keuken uitgekozen en nu al binnen?
Hadden ze een verwachte levertijd opgegeven?
Het is in ieder geval vervelend voor u dat degene die de keuken is komen opgemeten niet goed heeft opgelet.
U mag verwachten dat dit opmeten nauwkeurig gebeurt en eventuele problemen zoals bij u de radiator die in de weg zit, opgemerkt worden.
De keukenzaak moet het probleem voor u oplossen door het betreffende keukenonderdeel, voor eigen kosten, te vervangen door een passend onderdeel.
Wat nu gebeurt is dat ze de keukenopstelling willen veranderen zodat zij geen verdere kosten hoeven te maken.
Als het betreffende keukenonderdeel een standaard maat heeft en in de catalogus van het keukenmerk voorkomt kan de keukenboer, lijkt mij, dit gewoon terugsturen naar de leverancier en een aangepaste kast+laden ervoor in de plaats bestellen.
Hallo,
Bedankt voor uw reactie.
Der moeten 4 kasten waaronder 2 onder en 2 boven 50cm worden ipv 60.
Het keukenbedrijf zei ja maar de keuken staat hier al blablabla.
En hij wilde pas een nieuwe kast bestellen als de keuken gemonteerd werd en de monteurs zouden zeggen dit gaat hem niet worden.
Dat houdt in dat ik straks met een halve keuken zit..
Ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen omdat hij dat aan de telefoon ook al deed.
Dus vandaar dat ik wil weten wat mijn rechten hierin zijn.
Groetjes jennifer
U moet nu wel even opletten of die 4 kasten van 50 cm niet uit de toon vallen met de overige kasten welke 60 cm breed zijn.
Als er bijv. naast de 2 bovenkasten van 50 cm nog 2 bovenkasten komen maar deze zijn 60 cm breed kan het zijn dat het geen mooi strak geheel vormt.
De vraag is ook of de betreffende radiator relatief klein is en u een open keuken heeft waardoor u deze radiator zou kunnen missen en daarmee het probleem dan meteen opgelost is.
Ik mag toch aannemen, dat u nog niet betaald hebt, en ook niet eerder zal betalen dan dat alles in orde is? Zij moeten dat in orde maken en zo houdt u een stok achter de deur.
Hallo,
Helaas is er wel al betaald vandaar dat wij enorm balen.
Vooral omdat wij er van uit gaan dat iemand die de boel opmeet rekening houdt met dingen.
Gr jennifer
Misschien raar, maar wie bepaald waar wat komt.
Weer zo'n knul bedrijf. Ze hebben geen deskundige inhuis die alle problemen opneemt die er zijn om de keuken te kunnen plaatsen en nu de fout die zij gemaakt hebben op de consument afwentelen! Schande, spijker ze aan de plank zo dat ze geen keuken meer kunnen verkopen. Mensen koop een keuken bij een gerenomeerd bedrijf die aangesloten is bij een branchvereniging zodat bij een eventueel geschil dit beoordeelt kan worden door echte deskundige. Als dit bedrijf het probleem niet wenst op te lossen bel een consumenten rubriek media die willen hier graag over uitzenden.
Beste Jennifer,
Een aantal vragen c.q antwoorden.
Hebben jullie de keuken INKLUSIEF montage gekocht of zelf monteren?
Over levertijd gesproken (ca.6 weken is normale levertijd) Paar weken levertijd is bijna niet mogelijk,
denk ook aan apparatuur en blad. (past blad wel?)
Het probleem ligt bij leverancier, hij moet keuken kompleet gemonteerd opleveren.
evt in overleg Verwarming- kachel (ik neem aan radiator) in plint van keuken inbouwen. (Kick Space)
Een goede keukenspecialist lost dit probleem op!
wel jammer voor hen maar ZIJ moeten met een oplossing komen en NIET U, zij hebben gemeten en de fout gemaakt, ze moeten gewoon het kastje aan die kant opnieuw bestellen met daaraan een breder zijpaneel, ga anders ook even naar juridisch loket voor een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken...
Een alternatief is als het alleen om deze verwarming gaat hun een plint verwarming laten leveren voor half geld.
Dan blaast een motortje de warmte de keuken in vanonder het kastje, alleen de leiding moet dan omgelegd naar onderkant kastjes en net als de aanzuig opening voor koelkast en oven komt er dus een rooster in je plint.
Wel iets meer werk maar als je 50/50 deal kunt sluiten hebben zij tevreden klant en het probleem is netjes opgelost.
Op b.v. deze site lees ik: 'Hebt u iets gekocht als consument en is het geleverde product gebrekkig of voldoet het niet aan uw verwachtingen?'.
M.i. gaat het hier eerder om wat er staat na het woordje 'of' dan wat er vóór staat: over gebrekkig of ondeugdelijk gaat m.i. de link van Marita567.
Blijkens eerstgenoemde site heb je tot in het redelijke te maken met het belang van keukenboer; heeft jouw keuken misschien een open doorgang naar de kamer?? dan kan die kachel misschien wel weg?? maar deurtjes/laden moeten natuurlijk wel normaal open kunnen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?
Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer
Boete betalen bij abbostop
Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e
...
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer