Je
door JennJessKaneesha Feb 28, 2016 om 20:02
Huishouden & energie

Foute meting keuken.

Hallo,

Ik heb een vraag,
Paar weken geleden hebben wij een keuken uitgekozen, getekend ect.
Der is toen iemand langsgekomen om de boel op te meten.
We moesten alleen even zelf regelen dat de gasleiding anders gezet werd zodat alles goed paste.
Gisteren is dat gedaan door een bekende van ons, die moest de maten ect weten zodat die precies wist waar de leiding moest zitten.
Bij het opmeten omdat hij het 1 en ander niet vond kloppen kwam die erachter dat de keuken met kast en laadjes tegen onze verwarming aan zou knallen en niet ver open zou kunnen omdat de zei strip te klein was de strip moest min. 14 cm zijn wilde we normaal gebruik kunnen Maken van die kast.

Ik heb toen meteen gebelt naar het bedrijf om te vragen of ze daar wel rekening mee gehouden hadden bij het meten...
Helaas ik kreeg te horen dat die dat niet gedaan had en dat we de kachel maar omhoog moesten verplaatsen.. dit kan niet want der zit een raam boven de kachel.. toen was het dan moet het 1 en ander aan de keuken omgewisseld worden met de rechter kant zodat we geen laadjes aan die kant hebben maar een deurtje.. maar dat kan ook niet.

Maar ze konden verder niet veel doen want de keuken was al binnen bij hun.
Ik baal enorm want nu willen ze van alles gaan veranderen aan onze keuken waarvoor wij niet gekozen hebben.
Wat zijn onze rechten hierin?

Groetjes jennifer

8584 10 Rapporteer

marita567
door marita567 - Feb 28, 2016 om 20:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Jennjesskaneesha,

Lees deze informatie van consuwijzer eens door ,

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/vloer-keuken-meubel/ondeugdelijke-keuken-meubel

tenormin
door tenormin Feb 28, 2016 om 21:03
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom komen vragen nog steeds 3 dubbel binnen. Bedoel niet perse aan jou, maar zoek me naar, waar nu te beantwoorden.

marita567
door marita567 Feb 28, 2016 om 21:10
1576 Antwoorden / 17 Vragen

welke vraag krijgt u dubbel ? deze vraag heb ik niet dubbel .
Waarom nog vragen dubbel komen weet ik ook niet ,  is nog altijd een probleem van de site .

tenormin
door tenormin Feb 28, 2016 om 21:13
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Heb 3 x deze vraag op profiel.

marita567
door marita567 Feb 28, 2016 om 22:06
1576 Antwoorden / 17 Vragen

vreemd , deze vraag heb ik niet dubbel , de vraag uit huiszetting heb ik wel 3x op profiel

tijger1
door tijger1 Feb 29, 2016 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom dubbel of driedubbel? Omdat de site nog steeds troep is, en ook nog slechter wordt.

Topantwoord

ph
door philip36 - Feb 29, 2016 om 00:30
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een paar weken geleden keuken uitgekozen en nu al binnen?
Hadden ze een verwachte levertijd opgegeven?

Het is in ieder geval vervelend voor u dat degene die de keuken is komen opgemeten niet goed heeft opgelet.
U mag verwachten dat dit opmeten nauwkeurig gebeurt en eventuele problemen zoals bij u de radiator die in de weg zit, opgemerkt worden.
De keukenzaak moet het probleem voor u oplossen door het betreffende keukenonderdeel, voor eigen kosten, te vervangen door een passend onderdeel.

Wat nu gebeurt is dat ze de keukenopstelling willen veranderen zodat zij geen verdere kosten hoeven te maken.

Als het betreffende keukenonderdeel een standaard maat heeft en in de catalogus van het keukenmerk voorkomt kan de keukenboer, lijkt mij, dit gewoon terugsturen naar de leverancier en een aangepaste kast+laden ervoor in de plaats bestellen.

Je
door JennJessKaneesha Feb 29, 2016 om 11:12
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Bedankt voor uw reactie.
Der moeten 4 kasten waaronder 2 onder en 2 boven 50cm worden ipv 60.
Het keukenbedrijf zei ja maar de keuken staat hier al blablabla.
En hij wilde pas een nieuwe kast bestellen als de keuken gemonteerd werd en de monteurs zouden zeggen dit gaat hem niet worden.
Dat houdt in dat ik straks met een halve keuken zit..
Ik ben bang dat ze moeilijk gaan doen omdat hij dat aan de telefoon ook al deed.
Dus vandaar dat ik wil weten wat mijn rechten hierin zijn.
Groetjes jennifer

ph
door philip36 Feb 29, 2016 om 12:55
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U moet nu wel even opletten of die 4 kasten van 50 cm niet uit de toon vallen met de overige kasten welke 60 cm breed zijn.
Als er bijv. naast de 2 bovenkasten van 50 cm nog 2 bovenkasten komen maar deze zijn 60 cm breed kan het zijn dat het geen mooi strak geheel vormt.

De vraag is ook of de betreffende radiator relatief klein is en u een open keuken heeft waardoor u deze radiator zou kunnen missen en daarmee het probleem dan meteen opgelost is.

tijger1
door tijger1 - Feb 29, 2016 om 11:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik mag toch aannemen, dat u nog niet betaald hebt, en ook niet eerder zal betalen dan dat alles in orde is? Zij moeten dat in orde maken en zo houdt u een stok achter de deur.

Je
door JennJessKaneesha Feb 29, 2016 om 12:08
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo,
Helaas is er wel al betaald vandaar dat wij enorm balen.
Vooral omdat wij er van uit gaan dat iemand die de boel opmeet rekening houdt met dingen.

Gr jennifer

Bo
door Bonte Specht - Feb 29, 2016 om 13:59
45 Antwoorden / Vragen

Misschien raar, maar wie bepaald waar wat komt.

Jij bent de klant. Je wilt toch ook vraag hebben dat alles past.
Als het niet kan dan overleggen ze met je voor een oplossing.
Althans zou ging dit wel bij ons.

Een kachel verplaats je niet zomaar.
Ik zou zeggen,  neem.contact met ze op om tot een goede oplossing te komen.
Tenzij ze met het meten al hebben aangegeven dat de kachel omhoog moet. Ik moest tekenen nadat ze hadden gemeten en de eventuele aanpassingen hadden doorgenomen.
Dan houd het op..

we
door weaselbrain - Feb 29, 2016 om 14:36
8 Antwoorden / 0 Vragen

Weer zo'n knul bedrijf. Ze hebben geen deskundige inhuis die alle problemen opneemt die er zijn om de keuken te kunnen plaatsen en nu de fout die zij gemaakt hebben op de consument afwentelen! Schande, spijker ze aan de plank zo dat ze geen keuken meer kunnen verkopen. Mensen koop een keuken bij een gerenomeerd bedrijf die aangesloten is bij een branchvereniging zodat bij een eventueel geschil dit beoordeelt kan worden door echte deskundige. Als dit bedrijf het probleem niet wenst op te lossen bel een consumenten rubriek media die willen hier graag over uitzenden.

AD
door AD45 - Feb 29, 2016 om 14:40
6 Antwoorden / Vragen

Beste Jennifer,

Een aantal vragen c.q antwoorden.
Hebben jullie de keuken INKLUSIEF montage gekocht of zelf monteren?
Over levertijd gesproken (ca.6 weken is normale levertijd) Paar weken levertijd is bijna niet mogelijk,
denk ook aan apparatuur en blad. (past blad wel?)
Het probleem ligt bij leverancier, hij moet keuken kompleet gemonteerd opleveren.
evt in overleg Verwarming- kachel (ik neem aan radiator) in plint van keuken inbouwen. (Kick Space)
Een goede keukenspecialist lost dit probleem op!

1paul
door 1paul - Feb 29, 2016 om 16:15
3161 Antwoorden / 0 Vragen

wel jammer voor hen maar ZIJ moeten met een oplossing komen en NIET U, zij hebben gemeten en de fout gemaakt, ze moeten gewoon het kastje aan die kant opnieuw bestellen met daaraan een breder zijpaneel, ga anders ook even naar juridisch loket voor een voorbeeldbrief die u kunt gebruiken...

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 29, 2016 om 16:34
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Een alternatief is als het alleen om deze verwarming gaat hun een plint verwarming laten leveren voor half geld.

Dan blaast een motortje de warmte de keuken in vanonder het kastje,  alleen de leiding moet dan omgelegd naar onderkant kastjes en  net als de aanzuig opening voor koelkast en oven komt er dus een rooster in je plint.

Wel iets meer werk maar als je 50/50 deal kunt sluiten hebben zij tevreden klant en het probleem is netjes opgelost.

ch
door chrisd1 - Feb 29, 2016 om 17:54
21 Antwoorden / 0 Vragen

Op b.v. deze site lees ik: 'Hebt u iets gekocht als consument en is het geleverde product gebrekkig of voldoet het niet aan uw verwachtingen?'.
M.i. gaat het hier eerder om wat er staat na het woordje 'of' dan wat er vóór staat: over gebrekkig of ondeugdelijk gaat m.i. de link van Marita567.
Blijkens eerstgenoemde site heb je tot in het redelijke te maken met het belang van keukenboer; heeft jouw keuken misschien een open doorgang naar de kamer?? dan kan die kachel misschien wel weg?? maar deurtjes/laden moeten natuurlijk wel normaal open kunnen.

Ha
door Hans030a - Feb 29, 2016 om 18:00
2 Antwoorden / Vragen

Gebelt is met een D  ...  gebeld