an
door analla Apr 9, 2019 om 11:44
Huishouden & energie

Gas logger

Goedemorgen, wij hadden graag geweten of het verplicht en/of wettelijk geregeld is om een gas logger te laten installeren (van Fudura)
De kosten hiervan zijn ongeveer € 725,00, voor onze rekening???
Bij voorbaat dank voor uw medewerking
Analla BV
[gegevens verwijderd en vraag gesloten. Vraag & Beantwoord is specifiek voor consumentenkwesties, redactie]

1275 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 9, 2019 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Haal uw gegevens weg. Dit is een openbaar forum.

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 9, 2019 om 11:50
26 Antwoorden / 2 Vragen

Het is niet altijd verplicht, maar afhankelijk van hoeveel gas je verbruikt. Gezien je een bv bent, vermoed ik dat je deze wel nodig hebt.

me
door mein33 - Apr 9, 2019 om 11:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@analla,

Verwijder uw telefoonnr. u bent op een openbaar forum.

Nee, er bestaat voor particulieren geen enkel verplichting om een dergelijk apparaat laten installeren.
De meter kunt u zelf aflezen en als uw energieleverancier er om vraagt, kunt u zelf de meterstand doorgeven.
Bij een slimme meter heeft u de keuze om het zelf te doen of dit over te laten aan de netwerkbeheerder die de stand doorgeeft aan uw energieleverancier.

tenormin
door tenormin - Apr 9, 2019 om 12:18
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Aangezien u een BV hebt is het misschien handig uw vraag op een ondernemers site te poneren:
https://www.higherlevel.nl

edrick3
door edrick3 - Apr 9, 2019 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb redactie gevraagd je gegevens te verwijderen.

Yuneec
door Yuneec - Apr 9, 2019 om 12:46
13 Antwoorden / Vragen

Er zijn verschillende vormen/soorten gasloggers.
Zo zijn er gasloggers die gasverbruik meten, maar ook gasloggers die de kwaliteit van de lucht in en/of om een bepaalde plek meten.
Welke soort bedoelt u eigenlijk?

Of een gaslogger verplicht is, is afhankelijk van de activiteiten binnen het bedrijf.
Als er gevaarlijke stoffen opgeslagen liggen, dan is een gaslogger (die de omgevingslucht meet) zéér wenselijk en zou ik er zelf al lang één hebben. Als het gaat om het meten van het gasverbruik, dan hoort de rekening niet bij u maar bij de energieleverancier.

marita5
door marita5 - Apr 9, 2019 om 13:27
11522 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Annalla ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.fudura.nl/wetswijziging-maandelijkse-opname-meetgegevens-g2c