Geen coulance van IKEA te verwachten.
Mijn bericht aan IKEA:
Vorige maand was ik aan Uw retourbalie om 2 onderlegbladen 'skrutt' te ruilen voor goede exemplaren. Van de 3 gekochte bladen waren 2 stuks langs de randen gaan golven en daardoor onbruikbaar geworden. De IKEA reactie was klip en klaar, geen aankoopbon, dan niet ruilen. Mijn verweer dat ik van kleine aankopen geen bon bewaar zette geen zoden aan de dijk. Onverbiddelijk was ze de IKEA dame, ze erkende de foute levering maar zonder bon niet ruilen. Gisteren probeerden we het weer, om 16.15uur bij Marcel op de keukenafdeling. Ook hij was onverbiddelijk, geen bon dan wordt het foute product niet vervangen. In feite betekent dit dat IKEA producten met een prijs van zeg 15 tot 20 euro niet gegarandeerd zijn. Want wie bewaart er nou bonnen van die artikelen. Wij geven het op na 2 maal proberen bij IKEA. Dit lijkt ons nu echt een geval voor de belbus van VARA KASSA>. We overwegen het serieus.
Ikea heeft vandaag via mail laten weten dat zonder het bonnetje het ondeugdelijke artikel niet vervangen zal worden. Niet te bevatten, IKEA herkent het gekochte artikel, erkent de fout in het artikel maar eist dat het bonnetje van € 4,95 getoond moet worden anders wordt niet tot vervanging van het onbruikbare artikel overgegaan. Pas dus op met aankopen bij IKEA, bewaar elk onbenullig bonnetje of koop elders. Bij BLOKKER had ik jaren geleden een klantvriendelijker ervaring.
Dan in het vervolg maar naar Blokker.
Maar daar dan geen dure pannen kopen die niet goed zijn, want dan wordt u met bon en al het bos ingestuurd.
En hoelang geleden had u die bladen gekocht?
Mijn verweer dat ik van kleine aankopen geen bon bewaar zette geen zoden aan de dijk.
En dat is m.i. terecht.
Ikea is zéér coulant in het retourneren van goederen, MITS er een bon bij is!
Zie de Voorwaarden.
(En nee, ik werk niet bij Ikea).
.....Dit lijkt ons nu echt een geval voor de belbus van VARA KASSA.....
Lijkt me toch niet. ;-)
Weet u echt niet dat bewijzen van de aankoop vereist zijn voor zoiets?
Svp een volgende keer niet de naam van medewerkers noemen, lees eens "Hoe werkt dit" links op deze pagina.
De IKEA reactie was klip en klaar, geen aankoopbon, dan niet ruilen.
Ik kan me voorstellen dat mits bon er geen enkel probleem zal zijn, maar ze zullen waarschijnlijk door de schade en schande wijs geworden zijn in het verleden en deze regel zal strak worden uitgevoerd. Het is geen bewijs, maar misschien dat ze de bankoverschrijving (mits pin betaling) voor deze keer geaccepteerd gaat worden.
Mijn ervaring bij de ikea in duiven is dat ze daar niet zo moeilijk doen als er zonder bon een product word terug gebracht of omgeruild moet worden (mits aannemelijk) want er zijn natuurlijk een hoop consumenten die de boel proberen te flessen.
Maar blijf erbij dat als je toevallig een werknemer treft die bijvoorbeeld een slecht weekend achter de rug heeft hij of zij niet zo welwillend naar de klant zal zijn.
En wat voorwaarden betreft:over voorwaarden kan ook onderhandeld worden,mits je niet te maken heb met iemand die een paar slechte dagen of problemen heeft in de prive sfeer,of met een streepjes jager (CQ) hielenlikker want dan kan men het vergeten.
Vergeet ook niet dat (sommige?) IKEA vestigingen van franchisenemers zijn. Die willen natuurlijk wel weten of het product in hun winkel is gekocht of dat ze op moeten draaien voor de kosten die eigenlijk door een collega franchisenemer zou moeten worden genomen.
........In feite betekent dit dat IKEA producten met een prijs van zeg 15 tot 20 euro niet gegarandeerd zijn. Want wie bewaart er nou bonnen van die artikelen. .......
Ik bewaar inderdaad ook geen bonnen van een paar euro, maar ben dan ook niet zo kleinzielig hierover een topic te gaan openen op fora.
Dus: geen bonnen bewaren, moet je helemaal zelf weten, maar dan niet gaan lopen ze*ken over een paar euro!
Goh, weer iemand die vind dat hij/zij grote onrecht wordt aangedaan terwijl de fout toch echt bij zichzelf ligt.
Het is algemeen bekend dat je in geval van garantie of omruilen altijd een aankoopbon moet kunnen tonen, ongeacht of het artikel 4,95 EURO of 495,00 EURO heeft gekost.
Je moet kunnen aantonen dat het artikel daar gekocht is.
Dat zijn de regels en werknemers moeten zich daar ook aan houden.
Dat de ene winkel daar makkelijker mee omgaat dan de ander dat kan maar over het algemeen betekend geen bon, geen omruiling of garantie.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Wunderland Kalkar onterechte kostem
Mogen personeelskosten zo worden doorberekend ? Lees meer
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer