ma
door madonna Mar 2, 2004 om 23:09
Huishouden & energie

Geschil met winkel, kom nu niet verder

Hallo, ik zit met het volgende , :(Bijna een jaar geleden kochtten wij een hoekbank. Wij hebben bij aankoop gevraagd hoe de conditie van de kussens zou zijn na geruime tijd en ons werd verteld dat dat goed zou blijven. Geen inzakking zodat je de ganse dag de boel moet opschudden.Na 2 mnd erop zitten begint het verval. De bank is niet meer comfortabel en ik meld dit bij de winkel. Optie gegeven om klacht te verhelpen en kreeg nieuwe kussens. Deze werden net zo slecht en zitten nog slechter dan de originele.Weer contact maar bleef respons uit. Ze zijn niet aangesloten bij een geschillencommissie.Ik een advocaat in handen genomen en die heeft ook 2 x een brief gestuurd .De advocaat krijgt brieven terug met ontkenningen en verder geen actie op de klacht.Advocaat wil bewijsmateriaal van bijv expert..maar hoe kom ik hier aan zonder al te hoge kosten te hebben?? Ik ben leek wat het consumentenrecht betreft en heb niet veel aan mijn advocaat en twijfel of ik daar mee door moet gaan...er zijn al zoveel kosten gemaakt dat het niet de 1e optie is.Ik wil de koopovereenkomst gerechtelijk ontbonden hebben gezien de bank niet aan de eisen doet als waaronder wij hem gekocht hebben.Ik wil mijn geld terug zodat ik een bank kan kopen waar ik eens met mijn kindertjes op kan zitten .Nieman dzit nog op de bank, het is erg onprettig hangen nl.Weet u raad ajb?????Hartelijk dank voor het lezen en groet, madonna

2573 6 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:56
504 Antwoorden / 8 Vragen

Wat ik begrijp is dat de winkel nergens is aangesloten, dat wordt lastig. Op de verkoopovereenkomst, staat daar iets van garantie of geschillen? Je kan natuurlijk altijd zoiets als de belbus inschakelen, dus stuur een mail naar (bijvoorbeeld) de belbus en een kopie van de mail naar het betreffende bedrijf. Wat is eigenlijk de naam en plaats van dat bedrijf? (evt. internetsite) Gery

ma
door madonna - Apr 16, 2004 om 12:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Gery,
Dankjewel voor het reageren. Ik had een aantal dagen geleden idd de belbus gemaild en kreeg een standaard mailtje terug . Met als inhoud dat ze niet op iedere mailtje kunnen reageren, dus ik wacht even af of ik van ze hoor.
Helaas was ik niet zo bijdehand om een mailtje te sturen naar de winkel. Voorheen hadden ze geen webadrs , nu zag ik dat ze er wel 1 hebben maar ja, de brief naar de belbus was al weg.

Het betreft de winkel VILLA VERNE in VILLA ARENA in AMSTERDAM.
Ik kan nergens iets vinden op de bon over evt. geschillen.

Hoe kan ik toch in hemelsnaam gewoon mijn recht halen..??

Groetjes, Madonna

www.villaverne.nl

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:56
504 Antwoorden / 8 Vragen

Het enige wat ik via de website heb gevonden is de naam waaronder ze bij de kamer van koop handel staan ingeschreven. Misschien dat u met uw klacht daar eens een brief heen moet sturen: Mooi meegenomen Haaglanden b.v. Waldorpstraat 252 2521 CE 's Gravenhage. Dit is volgens KvK de hoofdvestiging. Succes, Gery

ma
door madonna - Apr 16, 2004 om 12:56
4 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Gery,

Mijn advocaat heeft in de laatste weken een aantal brieven gestuurd . De winkel blijft ontkennen dat er eee probleem is dus het schiet niet op. Ik heb dus echt iemand nodig die mijn bank beoordeeld, maar volgens mijn advocaat moet dit via een expert en ik eb niet 1..2..3.. zoveel geld om dat te doen.
Mijn advocaat vraagt nu aan mij wat we gaan doen??
Rechtzaak of niet..mar ik krijg het gevoel dat ze het geen sterke zaak vind en misschien is het ook moeilijk aantonen zonder een deskundige menig. Ik heb nooit eerder met een advocaat te maken gehad dus weet totaal niet of ik goed zit , en daardoor is het weer moeilijk beslissen hoe nu verder te moeten.

Ik kan het er toc moeilijk bij alten zitten , die bank heeft ons meer dan 2200 euries gekost. En ik kan er niet eens op zitten met mijn gezinnetje :(

Heeft u enig idee hoe sterk ik sta ??

Vr. gr. Madonna

su
door sunny_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
18 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt beter een offerte vragen betreffende de prijs van nieuwe kussens ,dit is vlotter en makkelijker dan geld aan een advocaat te betalen voor dit probleem.
Als de betreffende zaak waar u gekocht heeft aangesloten is bij CBW kunt u zich op de drie jaars garantie voorwaarden beroepen, of bemiddeling vragen. Kijk op www.cbw.org

on
door onpartijdig - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen ,
u moet zichzelf natuurlijk wel als eerste afvragen of uw klacht wel terecht is.
als de winkel besluit om u nieuwe vullingen te leveren wil dit niet altijd zeggen dat ze het met u eens zijn maar kan het ook zijn om u te laten ervaren dat het hier om een gebruiksverschijnsel gaat.
Vulling kan simpelweg niet gauw iets aan mankeren.als u de juiste hardheid heeft gekregen (dit merkt u wel bij aflevering)dan zijn alle klachten (voor u)daarna pure gebruiksklachten, en is dit niet te weiten aan de vulling.
Elke vulling zakt plus minnes 20% in.