Gratis reparatie of niet
Hallo,
Wij hebben kort geleden een infrarood sauna via internet besteld en gekregen. Nu geeft na 2x gebruik een element geen warmte meer. Wij hebben gekocht via een groupdeal. Nu stelt de leverancier dat hij alleen een nieuw element wil leveren en dat ik zelf moet monteren.Ook zegt hij dat dit komt omdat ik niet direct bij hen heb gekocht maar via derden. Ik vind dat het gratis moet worden gerepareerd.
Is dit ook zo, en wat zijn mijn rechten en bij wie moet ik reclameren
U moet u inderdaad wenden tot de verkoper. Deze moet u een deugdelijk product leveren en zo nodig kosteloos onderdelen vervangen. Het is wel de vraag of hij deze moet monteren. Als u het eerder ook zelf gemonteerd hebt hoeft hij dat niet. Ter vergelijking: als u bij de bouwmarkt een kraan koopt, waar iets mee mis blijkt te zijn, hebt u recht op een nieuwe, maar niet op montage.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Nu stelt de leverancier dat hij alleen een nieuw element wil leveren en dat ik zelf moet monteren.
Was dit een "bouwpakket" of werd het apparaat door een monteur bij u thuis geïnstalleerd?
Als het een DoeHetZelfPakket is, zult u ook de nieuwe onderdelen zelf moeten plaatsen.
Stel dat u bij het in elkaar zetten iets heeft beschadigd dan kan het bedrijf ook zeggen, eigen schuld dikke bult.
Is deze door een monteur gedaan dan kan u wel eisen dat het kosteloos wordt hersteld maar dan zal u wel met groupdeal contact moeten opnemen,
Maaaaaaaaaaaaar, via Groupdeal was de sauna natuurlijk wel lekker goedkoop.
Nu weet je waarom, in geval van defect zoek je het maar lekker zelf uit.
zoals een aantal reageerders heb ik ook alleen slechte ervaringen met Groupdeals.Na een aantal miskopen,correspondentie met klachten waar niet op gereageerd werd ben ik ermee gestopt en dat raad ik ook iedereen aan.Het is natuurlijk lekker goedkoop allemaal,maar meer dan verloopjes en usb snoertjes zou ik er niet bestellen,zeker geen sauna's e.d of electronica.Ik geef ook @Montserat weinig kans,het zou een unicum zijn.Voor de kleine dingen zoals USB verloopjes betaal je nog 5 euro verzendkosten en het komt in een goedkope envelopje.Bovendien presteerden ze het een leesbril te versturen in zo'n envelop.Kompleet verpletterd kwam het aan en op klachten werd niet gereageerd.
Goedendag,
Elke consument heeft recht op 2 jaar garantie. Bij een defect product mogen ze 1 of 2 keer het apparaat repareren en de 3de keer zijn ze verplicht u een nieuw apparaat te geven.
Groet Harberink
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waarom zit er altijd een embleempje muurvast genaaid in een nieuw overhemd of s
Altijd zit er een embleempje in de kraag van een nieuw overhemd o.i.d. genaaid. En wel zodanig dat het praktisch niet is te verwijderen zonder het nieuwe hemd te beschadigen.
Het veroorzaakt altijd irritatie aan je huid en veel van mijn bekenden klagen er ook over.
WEG MET DAT ZINLOZE DING!!!
Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer