ma
door margret_1 Nov 4, 2003 om 10:16
Huishouden & energie

Hoe controleer je of een dierenarts de juiste prijzen rekend

Ik vraag me af hoe je als klant van een dierenarts kan controleren of er de juiste prijs gerekend word , en of er richtlijnen zijn voor dierenartsen , ik bedoel zijn er minimum en of maximum prijzen vastgesteld

4917 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een dierenarts mag geen prijsafspraken maken met collega's; zij moeten juist concurreren. Het kán dus aanzienlijk uitmaken wat je betaalt. Uiteraard is het belangrijk dat je je prettig voelt bij de dierenarts...en het is ook niet handig om een dierenarts heel ver weg te hebben..

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

wij zijn het afgelopen weekend met onze hond naar de dierenarts geweest
nl onze hond heeft een teen gebroken en we hebben dus contact gezocht met een dierenarts deze wilde wel komen naar haar praktijk
daar aangekomen werd onze hond onderzocht en er werd een rontgenfote genomen dit alles is vrij normaal
maar nu komt het
ze heeft onze hond gespalkt en hij moest een kap om e.d
met de mededeling dat we na het weekend naar onze eigen dierenarts langs moesten.
wij zijn daar gisteren geweest
en hebben het uitgelegd wat er gebeurt en gedaan is bij onze hond..
hij keek ons aan met een blik van je bent "genaaid" want het eerste wat onze arts deed was de spalk verwijderen wanty die zat te strak en was overbodig hij was verbaasd dat er geen pijnstillers warenmeegegeven en vooral de prijs was hij verbaasd over
we hebben namelijk 186 euro moeten betalen voor een behandeling die verkeerd is aangepakt......we voelen ons erg opgelicht door deze mevrouw heeft iemand hier ook ervaring mee en wat kunnen we er aan doen?
ik hoor het graag!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat Eva zegt klopt wel. Er kan een enorm verschil in prijzen zijn, weet ik uit ervaring. Wellicht kan je het beste eens rondbellen met verschillende dierenartsen in de buurt om naar prijzen te vragen. Dat is vrij normaal lijkt me, niet in de laatste plaats omdat je het allemaal uit eigen zak moet betalen. Bij supermarkten vergelijk je toch ook de prijzen? En bovendien hoeft de lagere prijs van de ene dierenarts absoluut niet te betekenen dat die het beroerder doet dan een duurdere...

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet uit ervaring dat er heel veel verschil zit in de prijzen.
Ik moest mijn hond laten inslapen en ik was bij de dierenarts bij ons in de buurt zo`n 80 euro kwijt.
Het was een Yorkse Terrier Klein dus.
Bij een andere nog geen 40 euro.
Ik vind dit eigenlijk belachelijk.
Ik hoop dat er ooit een richtlijn komt voor dierenartsen

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb het zelfs zo gehad,dat een castratie van mijn reu bij de ene dierenarts ( in een buitengebied) toendertijd ruim Fl.100,- scheelde! Bijna de prijs van de hele operatie dus! Antwoord op mijn vraag hoe dat kon:" wat we bij huisdieren eventueel te kort komen halen we terug bij de boeren..."

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt eraan waar je woont. Ik heb het zelfs eens zo gehad dat een castratie bij een DA net buiten onze stad ruim Fl100,-scheelde t.o.v. onze eigen DA.
Antwoord op mijn vraag hoe dat kon:"Wat we bij de huisdieren eventueel te kort komen halen we bij de boeren terug..."

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dierenartsen moeten concureren en mogen geen prijsafspraken maken, zoals iemand anders al schreef. Volgens mij is niet zo zeer de prijs maar de kwaliteit en de manier waarop je dier geholpen wordt van belang. Objectief gezien met vergelijkbare beroepen (huisarts, apotheker) vragen dierenartsen overigens belachelijk lage prijzen. Een telefonisch consult wordt meestal uberhaupt niet berekend, probeer dat maar eens bij je huisarts. Volgens mij is de service van de dierenarts ook vaak veel beter, je kunt er immers dag en nacht terecht! Er zijn trouwens tegenwoordig ook goede mogelijkheden om een dierenziektenkosten verzekering af te sluiten!!!!

ve
door verwijderd - Apr 28, 2004 om 13:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn Golden Retriever,bijna 10j gebruikt nu al 4j het middel l-Thyroxine 0,2mg waarvoor ik( laatste dosis) d.d.20-10-2003,€ 32.-betaalde.gisteren(27-04-2004) nieuwe dosis.....hetzelfde recept....€ 44.-????.

bij navraag laatste dierenarts, tja,het is toch zo hoor!

wie weet waar prijzen van diermedicijnen te vergeliken zijn.

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

uit ondervinding meld ik je dat een goede dierenarts zen prijs afweegt naargelang de eigenaar, denk dus dat de een iets meer en een ander (minder inkomen)maar soms meer dierenliefde ) minder betaald. Lijkt me ook normaal, want dierenarts is een beroep van liefde, of ken je er die zich voor t geld laten bijten............

ve
door verwijderd - Dec 28, 2009 om 14:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een dierenarts is vrij om te rekenen wat hij/zij wilt maar moet daar wel een factuur voor overleggen.
Zo kan het zijn dat u voor een cosult bij een dierenarts in Amsterdam meer betaald dan in een klein dorpje waar de arts ook als veearts werkt.
Dit heeft medere oorzaken maar de vernaamte zal wel zijn dat er in Amsterdam meer kosten aan de huisvestiging zijn verbonden dan in bv Muggengat.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2009 om 14:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

audb

De vraag is van 04.11.2003.