po
door positivo Mar 31, 2006 om 13:46
Huishouden & energie

Hoe efficient kan essent zijn?

Vandaag post ontvangen van onze vrienden van Essent.

Twee dikke brieven van totaal 8 A-4tjes op prachtig dik voorbedrukt papier (ja, het mag wat kosten) waarop de uitgebreide uitleg stond, hoe Essent berekend had wat ik had moeten betalen in 2005. 2 acceotgiro kaarten completeren het geheel. Dit verdeeld over 2 prachtig gestyleerde enveloppen. Heel mooi hoor.

De uitleg van de berekening beslaat uiteindelijk wel 2 a-4 brieven en op de rest staan gemiddeld toch wel zo'n 10 regels.

Een accept giro vermeld het bedrag van wel 1 euro en 54 eurocenten.

De tweede accept giro vermeld het astronomische bedrag van 37 eurocenten. (ja dit is correct er staat 0 euro voor).

Wat zijn de kosten en wat levert het op? Ik begrijp nu waaroom de topmannen van Essen zulke bonussen verdienen. Zo efficient zijn er maar weinig bedrijven.

555 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u die "dikke" brieven niet had ontvangen, of minder, dan had dezelfde "topman" waarschijnlijk nog meer "verdiend"....

Buiten dat is er een verschil tussen "verdienen" en "krijgen"...... knipoog [;)]

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meters van Essent? Die horen toch gewoon bij het huis? Of zeg ik nu iets heel stoms?

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien moet ik maar een betaalregeling treffen met onze vrienden van Essent :)

ve
door verwijderd - Mar 31, 2006 om 18:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

aan redfloor inderdaad de energiemeters in jehuis zijn meestal eigendom van de netbeheerder je betaald daar ook jaarlijks huur voor.maar sinds dit jaar mag je ook je energielerancier (en dat hoeft dus niet je netbeheerder te zijn) digitale meters laten plaatsen

ondanks alle slechte ervaringen van anderen ben ik al jaren zonder problemen klant van oxxio. Ik had ernstige problemen met essent heette toen mega limburg.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik krijg van essent regelmatig brieven met de vraag of ik terug wil komen als klant dan krijg ik als kado een bloemenbon van wel 10,00 euro gul he vandaag heb ik besloten om ook de meters van essent telaten vervangen door mijn eigen leverancier zit ik alleen nog vast aan kosten voor netbeheer. en kabel tv. maar dat laatse ook niet lang meer.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Dit is lachen, gieren, brullen! :-)

De Essent lijkt wel net zo doeltreffend als overheidsinstanties te worden (met al hun bureaucratie).

Ik heb het vermoeden dat al deze berekeningen geautomatiseerd zijn (dus door de PC uitgevoerd worden zonder tussenkomst van MENSEN). Het afdrukken van de acceptgiro's gaat dus ook per PC. En de enveloppen, u raadt het al, die worden door een machine aangemaakt... Het lijkt mij een verstandig idee om de programma's die zij gebruiken te verbeteren: een subroutine inbouwen die dat soort lage bedragen min of meer negeert.

Succes Essent! ;-)

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 18:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

juist, maar juist omdat het een geautomatiseerd projeckt is zou je zeggen dat dit soort dingen niet zo moeten gebeuren. Dat heet toch geautomatiseerd?

ve
door verwijderd - Apr 1, 2006 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

het enige dat automatisch goed gaat bij essent is de computer waarop de bonussen berekend worden maar ofdat nauw wel goed is betwijfel ik.