omajeltje
door omajeltje Sep 1, 2010 om 00:13
Huishouden & energie

Hoelang wachten

Beste kassa

wij wonen in denhelder in een huurapartement, met; jawel de favoriete blokverwarming!!
31 mei 2010 was de opmeting van de warmte meters, die stonden daarna allemaal op nul.
Na hoeveel tijd is de woningstigting verplicht om uitslag te geven over de stand van zaken?
Na menig keer gebeld te hebben met de woningstichting was het antwoord eerste keer juni juli, en daarna werd het oktober november.
Kunnen wij hier iets aan doen???hartelijke groeten fam Ruiten

358 2 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 1, 2010 om 00:35
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag oma,

Bellen is in zo'n situatie veel te vrijblijvend. Ze kunnen gemakkelijk zeggen dat je nooit gebeld hebt.

Vraag bij telefonisch contact altijd nadrukkelijk met wie je verbinding hebt! Eventueel aan het eind van het gesprek nogmaals.
Wanneer één telefoontje (waarbij je altijd notitie moet maken met wie je wanneer gesproken hebt) geen resultaat heeft, doe het dan schriftelijk en refereer aan het telefonische contact en met wie je toen sprak op een manier die geen resultaat had. Eerst een gewone brief, dan bij geen resultaat aangetekend en evt. met bewijs van ontvangst.
Dat zet veel meer druk en een telefonist(e) kan het ook niet zo naast zich neerleggen met de opmerking: Daar heb je dat zeurmens ook weer....

Voor wat de warmtemeterstand betreft: begin maar vast te sparen, want het was een lange en koudste winter in 19 jaren! Daar komt nog een beste rekening achteraan....

Hardware ERror MAN.

poltol
door poltol - Sep 1, 2010 om 14:23
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste omajeltje,

Hoe ging het dan voorgaande jaren?

Waarom duurt het zolang?
Meestal komt een firma de standen opnemen van de warmtemeters.
Die doet dat door heel het land en waarschijnlijk ook voor alle flats van uw verhuurder.
De meterstanden moeten vervolgens gekoppeld worden aan de huisnummers.
Dan is de firma klaar.
Die stuurt de hele standenzooi naar uw verhuurder.

Bij uw verhuurder breekt nu het zweet uit.
Want die heeft nog niet de gasmeterstanden [en de eindafrekening] van hun energieboer.

Die energieboer gaat eens op hun gemak de meterstanden opnemen in bv juni.
Vervolgens sturen ze in augustus de [af] rekening naar uw verhuurder.

Bij uw verhuurder stroomt nu het zweet van het hele lijf.
Want die moet nu een verdeling maken over de flats en die verwerken met de warmtemeterstanden van die opname in mei.
Uw verhuurder houdt misschien ook nog rekening met de seizoenen dus verdeeld hij de warmtemeter standen volgens een bepaalde formule over de maanden van het jaar.

Maar ...................... dan is uw verhuurder nog niet uit gezweten.
Er moet nog uitgezocht worden wie er verhuisd is en wanneer.

En dan, beste omajeltje, kan uw verhuurder een [af] rekening naar u toe sturen.

En op het moment dat u die openmaakt breekt bij u het zweet uit.
Hoog, want het was erg lang heel koud in Den Helder en dat kost een boel euries.

Afijn, om een lang verhaal kort te maken.
Het duurt zolang omdat iedereen op mekaar zit te wachten en vooraf [nog] niets bedenkt.

Vr.gr. poltol