pe
door petram Jun 16, 2011 om 09:19
Huishouden & energie

Hulp gevraagt bij overstap naar andere energieleverancier.

Het is misschien een stomme vraag maar ik ben nogal huiverig geworden bij het overstappen naar een andere energieleverancier.
4 jaar geleden kwam er iemand met een verkooppraatje aan de deur en het klonk zo mooi dat ik erin getrapt ben.
Na 4 jaar doordat iemand me mailde dat ik mijn energie moest verhogen doordat ik meer dan 7000 kub verbruikt zou hebben ben ik me dood geschrokken dit kon onmogelijk kloppen maar goed ik ben dus de rekeningen erbij gaan halen en blijkt dat ik in die 4 jaar meer verbruikt heb met minder stroomapparaten.Na lang touwtrek verhaal ligt het probleem uiteraard bij mij en niet bij de leverancier maar mijn vertrouwen in overstappen is helemaal nihiel.
Aangezien de huidige leverancier met mijn oude leverancier in zee is gegaan vertrouw ik nergens meer op.
Graag zou ik willen weten wie het betrouwbaarste en zuinigste is qua stroom en gas.grijze stroom. moet een makkelijke rekening zijn en ik wil elk jaar kunnen vergelijken en kosteloos overstappen.
Wie ow wie wat wel goed is in energie kan mij helpen bij een juiste keuze.Alvast bedankt.
mvg P

1168 6 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jun 16, 2011 om 09:32
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Beste Petram,

Even voor de duidelijkheid, gasverbruik zijn m³ en Elektriciteit in kWh.
Normaal verbruik is 1800 m³ gas en 3500 kWh stroom per jaar

Verder moeten er netbeheerskosten voor zowel gas als stroom worden betaald.
Dit staat los van het verbruik en is regio gebonden.
Soms wordt dit betaald via de energieleverancier, in andere gevallen rechtstreeks aan de netbeheerder.

Mijn advies is welke energieleverancier je ook neemt, geen contract afsluiten langer dan 1 jaar.

Jantje

birdies
door birdies - Jun 16, 2011 om 09:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Aangezien de huidige leverancier met mijn oude leverancier in zee is gegaan.........

Zit je nu soms bij Oxxio? Zo ja, heb je dan van hun een slimme meter? In dat geval: ga je overstappen naar een andere leverancier, verplicht Oxxio je de meterhuur te blijven betalen. Je kunt de meter ook weg laten halen, maar kan het zijn dat aan plaatsing van een andere meter kosten in rekening worden gebracht.

Als je ieder jaar wilt overstappen, moet je dus hooguit een jaarcontract afsluiten.

mi
door miepje1 - Jun 16, 2011 om 11:44
15 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan niet anders zeggen dan dat wij thuis al járen tevreden klant zijn bij Greenchoice. Over een paar tientjes meer of minder per jaar kan ik niet vallen. Maar bij Greenchoice krijg je altijd tijdig een leesbare eindafrekening, die in elk geval bij ons ook altijd klopt, en als er wat is kan je bellen en dan krijg je direct een echt mens aan de lijn.

gladdeharry
door gladdeharry - Jun 16, 2011 om 12:53
463 Antwoorden / 14 Vragen

Kijk eens op de site Gaslicht.com.Hier kun je een berekening maken en kun je ook nog leuke overstappremies vangen als je zowel met gas als elektrisch overstapt. En voordeel die overstappremie geeft het voordeel.Ik ( stap elk jaar over) ga niet met elke maatschappij in zee. Nuon, Essent , Eneco, Dong zijn me allemaal prima bevallen. Er zijn ook enkele waar ik pertinent niet naar overstap.Zal ze hier niet noemen want anders klagen ze me ook nog aan voor laster!

ltmvz
door ltmvz - Jun 16, 2011 om 13:55
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo petram,

U bent zeker niet de enige die de schrik heeft gekregen van een (poging tot) overstappen. Er zijn echter ook mensen die hiermee blijkbaar minder slechte ervaringen hebben. Een van deze mensen adviseerde mij laatst om de webstek prizewize.nl te bekijken als ik nog eens dacht aan overstappen.

pe
door petram - Jun 16, 2011 om 14:06
33 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=birdies schreef op donderdag 16 jun 2011, 09:38]........Aangezien de huidige leverancier met mijn oude leverancier in zee is gegaan.........

Zit je nu soms bij Oxxio? Zo ja, heb je dan van hun een slimme meter? In dat geval: ga je overstappen naar een andere leverancier, verplicht Oxxio je de meterhuur te blijven betalen. Je kunt de meter ook weg laten halen, maar kan het zijn dat aan plaatsing van een andere meter kosten in rekening worden gebracht.

Als je ieder jaar wilt overstappen, moet je dus hooguit een jaarcontract afsluiten.

nee 4 jaar geleden bij essent daarna naar rwe spijtig genoeg en nu is essent samen met rwe .essent was ik wel tevreden over de meterstanden klopten en ik had destijds ook een stroomverbruik wat verklaarbaar was.helaas is bij rwe veel meer erbij gekomen en heb ik alsmaar bij moeten betalen.bij essent ondanks meer verbruik kreeg ik regelmatig terug