ro
door ronny530 Nov 10, 2009 om 19:09
Huishouden & energie

Ignis vaatwasser

Hallo experts, sinds kort heb ik een ignis/wirlpool ADL 303 vaatwasser helaas zonder gebruiksaanwijzing. De bediening is simpel drie programma's dus daar gaat de vraag niet om. Echter gisteren viel mij op dat na het droogprogramma het lampje boven de startknop snel knipperde net voor het einde want net voor dat de vaatwasser klaar is pompt tie nog kort af. Eerlijk gezegd had ik er nog niet opgelet. Mijn vraag is dit normaal of toch een storing?.

M.v.g.

Ronny.

6129 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek is op internet daar heb ik ook diverse handleidingen gevonden ook van oude apperaten.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530

Ook bij mij (Bosch) knippert er wel eens een lampje en dat betekent: glansspoelmiddel of zout bijvullen. Zou dus even de bakjes nakijken.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allen, ik heb op internet al gezocht naar een handleiding maar nog niet gevonden. Raar is wel dat het hele programma afgemaakt wordt, de vaat is droog en al redelijk uitgewasemd. Kan het niet zo zijn dat leek als ik ben, want dit is de eerste vaatwasser die ik heb een fout in het inruimen heb gemaakt.

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530

Fout bij het inruimen zal het niet zijn. Ik prop ook aardig. Misschien heb je hier iets aan. Anders de Google erbij: ignis whirlpool ADL 303. Heb bij 'handleidingen' al gekeken = daar onbekend.
klik hier

ve
door verwijderd - Nov 10, 2009 om 20:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hey Ronny530,
Vaatwasser is een handig apparaat die de klussen in de keuken vereenwoudigt. MAAR.....boven komt meestaal koffietassen, glazen en klein spullen. Onder, de viezere borden en grotere pannen of potten en bestek. Borden nooit met etenresten in de vaatwasser zetten, maar eerst afspoelen, en het geld voor alle andere spullen ook. Let op zoals Kyran het al meldt, glansspoel middel bijhouden en het zout reservoir op tijd vullen. Indien het niet wordt bijgehouden, gaat een lampje idd knipperen!

Oh ja!.....let op dat de draaiarmen nergens belemmert draaien tegen te hoge borden etc...
Kleine afwas kan op een klein programma, viezere op de grotere programma. Vergeet niet de zeef af en toe schoon te maken.
Neem afwasblokken van de betere kwaliteit, je heb dan alles zuiver!!!

m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

Sinds kort heb ik ook mijn eerste vaatwasser (Bosch)en daar staat in de handleiding vermeld dat als het lampje knippert er glansspoelmiddel bijgevuld moet worden of speciaal ontkalkingzout.
Verder zijn de aanwijzingen vermeld door lelyonnais prima.
Alleen hoef je niet die dure afwasblokken te gebruiken hoor. Ik gebruik ze van de Lidl W5 en die zijn prima en wel een stuk goedkoper dan de Calgonitblokken.

Succes.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allen, ik heb gister nog een afwas gedaan en niets aan de hand. Ik gebruik all in one tabletten van de dekamarkt daarbij is glansspoelmiddel niet nodig. Filter e.d. zijn schoon. Toen de fout optrad lag het onderste rek vol met pannen. Kan het zijn dat in het droogprogramma de hitte niet goed door de machine kon circuleren en daardoor te warm is geworden?

M.v.g.

Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee ronny, de warmte is normaal. Als het programma verlopen is, doe je afwasmachine open op een kier. let wel op de dampen....is best heet!
Maar zo te 'zien" leer je het nog!

succes en m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was vergeten te melden dat het normaal is als de pomp van de vaatwasser ff nog loopt!. Zelfs VOOR het beginnen van een programma loop de pompe ff!

m.v.g. robert

ve
door verwijderd - Nov 11, 2009 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Net weer een vaat gedaan met de zelfde pannen maar nu anders ingedeeld. Pannen boven in en onderin mijn grote hapjespan, niet meer plat gelegd maar schuins zoals een bord, geen probleem meer. Wat betreft afspoelen voor je de vaatwasser inruimt is niet nodig want dan wordt de besparing teniet gedaan. De borden en pannen ontdoen van etensresten d.m.v. afschrapen of een stuk keukenrol papier gebruiken is afdoende.
Bedankt voor de tips want zelfs voor een één persoons huishouden is het een uitkomst.

Groet Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Succes Ronny....een vaatwasser moet je óók leren kennen, en je zal zien met de loop van de tijd wat het beste is qua indeling en het oplossen van kleine storingen.
Nog een kleine tip: men kan met de kleinste programma alles schoon hebben (zoals die van ons), maar af en toe laten wij de grootste programma lopen als een soort "reset" .
Ik ben overtuigt dat alles goed komt!
m.v.g. Robert

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik het bioprogramma is vijftig graden. Ik wilde eigenlijk geen vaatwasser omdat er in de keuken geen aansluiting was. Toen deze in de buurt te koop stond voor maar vijftien euro heb ik de knoop doorgehakt, aansluiten van waterleiding en een andere sifon monteren was zo gebeurd. De afwaskwast en afdruiprek kunnen wat mij betreft met pensioen want die kunnen niet tegen de vaatwasser op.

M.v.g. Ronny.

ve
door verwijderd - Nov 12, 2009 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoy Ronnie

Het is normaal dat het lampje knipper dat het met het droogprogramma te maken,als het droog programma klaar dan knippert het niet meer. Let er maar eens op.

Succes ermee.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2009 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi even een update, er was wel iets mis, de storing deed zich voor als ik de keuzeknop op de stip zette. Wat bleek de machine is okido maar de knop was gammel. Door die speling werd het juiste programma niet gekozen maar ergens in het vorige progarmma. Probleem was dat er een nokje in de knop half afgebroken was, ik heb het opgelost door de knop even uit elkaar te halen en het nokje met een soldeerbout vast te smelten. Ergo simpele dingen kunnen grote gevolgen hebben.

Groetjes Ronald.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2009 om 20:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ronny530

Duim hoor! Zo zie je maar, nog even doorspeuren ... ;)
Fijn dat het is opgelost. Veel plezier verder van de vaatwasser!
Je zal zien: vooral met verjaardag/feestdagen, echt een uitkomst!

Jij lekker achterover, de 'Wonderdoos' doet je afwas wel. Groetjes.