sn
door snafu Sep 8, 2011 om 00:12
Huishouden & energie

Incompleet niet functioneel bed

Bij een meubelzaak (van toch een goede naam) een bed besteld en welke is afgeleverd, bleek wat te ontbreken:

De stalen? verstelbare? frame om de lattenbodem te ondersteunen.

Blijkt dat de opbouw van het bed dusdanig is dat de borden en zijwanden een los geheel is tov het draagframe wat de lattenbodem en matras draagt.

Ik zoiets nog nooit meegemaakt. ALLE bedden van ons en die van mijn ouders hadden altijd een vast (middels schroeven) verbonden stalen steun constructie met de wanden van het bed.
M.a.w. de matras is apart bestelbaar (vanwege luxe /voorkeur eisen van de individuele klant), de lattenbodem
is om dezelfde reden apart bestelbaar. Maar dat een ONDERSTEUNING apart bestelbaar zou moeten zijn is in mijn optiek ONLOGISCH.
Immers deze ondersteuning is NIET uitwisselbaar met onnoemelijk veel verschillende bedledikanten, en er valt ook niks aan luxe/slaapcomfort voorkeur te bewerkstelligen aan een ondersteuning. Het moet gewoon stabiel/stijf zijn.

Tijdens de showroom/koop was de vraag van de verkoper daarom slechts : "moet ik ook een lattenbodem en/of matras bijbestellen?" ; " nee , hoor want we gebruiken onze 'oude' nog goed funktionerende lattenbodem en matras, dank u...maar zal het verschil uitmaken als onze matras vrij dik is ?", verkoper: " geen probleem, u kunt de ondersteuning in hoogte verstellen".
DUS konden wij gevoeglijk aannemen dat de verstelbare ondersteuning DEEL uit maakt van het "concept" bedledikant (immers zonder ondersteuning is het een omhulsel, als een casco auto zonder schokbreker en wielophanging).

Tijdens contract ondertekening, verder NIKS verder geappelleerd aan de optionele ondersteuning.

Maar bij mijn telefonische klacht wordt alles weggewimpeld.
Bijbestellen van het ding kost over de 100 euro extra en men moet er nog 4 weken op wachten.
Ondertussen slapen we op de grond.

Vraag:
1) Is dit(apart rekenen van ondersteuning) normaal, of abnormaal ?
2) Bestaat er zoiets als een ombudsman of klachtendienst voor beddenleveranciers waar ik dit aanhangig kan maken ?

393 3 Rapporteer

brainless
door brainless - Sep 8, 2011 om 16:11
324 Antwoorden / 0 Vragen

Veel bedden hebben een apart, losstaand bedombouw.

Voor deze bedden is er ook een lattenbodem met poten te verkrijgen (deze staat dan geheel op zichzelf).

brainless
door brainless - Sep 8, 2011 om 16:20
324 Antwoorden / 0 Vragen

Dit soort lattenbodems horen daarbij:

Lattenbodem1

lattenbodem2

user123
door user123 - Sep 10, 2011 om 18:21
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ondersteuning van de bodems is iets wat bij de bodems hoort.