Incompleet niet functioneel bed
Bij een meubelzaak (van toch een goede naam) een bed besteld en welke is afgeleverd, bleek wat te ontbreken:
De stalen? verstelbare? frame om de lattenbodem te ondersteunen.
Blijkt dat de opbouw van het bed dusdanig is dat de borden en zijwanden een los geheel is tov het draagframe wat de lattenbodem en matras draagt.
Ik zoiets nog nooit meegemaakt. ALLE bedden van ons en die van mijn ouders hadden altijd een vast (middels schroeven) verbonden stalen steun constructie met de wanden van het bed.
M.a.w. de matras is apart bestelbaar (vanwege luxe /voorkeur eisen van de individuele klant), de lattenbodem
is om dezelfde reden apart bestelbaar. Maar dat een ONDERSTEUNING apart bestelbaar zou moeten zijn is in mijn optiek ONLOGISCH.
Immers deze ondersteuning is NIET uitwisselbaar met onnoemelijk veel verschillende bedledikanten, en er valt ook niks aan luxe/slaapcomfort voorkeur te bewerkstelligen aan een ondersteuning. Het moet gewoon stabiel/stijf zijn.
Tijdens de showroom/koop was de vraag van de verkoper daarom slechts : "moet ik ook een lattenbodem en/of matras bijbestellen?" ; " nee , hoor want we gebruiken onze 'oude' nog goed funktionerende lattenbodem en matras, dank u...maar zal het verschil uitmaken als onze matras vrij dik is ?", verkoper: " geen probleem, u kunt de ondersteuning in hoogte verstellen".
DUS konden wij gevoeglijk aannemen dat de verstelbare ondersteuning DEEL uit maakt van het "concept" bedledikant (immers zonder ondersteuning is het een omhulsel, als een casco auto zonder schokbreker en wielophanging).
Tijdens contract ondertekening, verder NIKS verder geappelleerd aan de optionele ondersteuning.
Maar bij mijn telefonische klacht wordt alles weggewimpeld.
Bijbestellen van het ding kost over de 100 euro extra en men moet er nog 4 weken op wachten.
Ondertussen slapen we op de grond.
Vraag:
1) Is dit(apart rekenen van ondersteuning) normaal, of abnormaal ?
2) Bestaat er zoiets als een ombudsman of klachtendienst voor beddenleveranciers waar ik dit aanhangig kan maken ?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Geschil met booking.com
Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut
...
Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer