jkonline
door jkonline Apr 19, 2006 om 18:17
Huishouden & energie

Intergas

Sinds +/- 5 maanden zitten wij hier bij intergas.

Niks mis mee, zou je denken? nou dus niet..
vorige week kregen we de jaarafrekening, en wat ons hier in nog geen 30 jaar is gebeurd is dat we bij moeten betalen, nouja, in die 30 jaar weleens een paar centen moeten bij betalen maar nu ineens bijna 3000 euro!!

Dit is natuurlijk een flink bedrag, we betalen bijna meer aan energiebelasting en leveringskosten dan aan de energie en gas!!

We zijn niet van plan te betalen tot we weten hoe dit kan, we zijn van essent  overgestapt naar intergas, die beloofden via telefoonische verkoop:
Nooit iets terugkrijgen, nooit iets bij betalen, je kosten blijven stabiel

het enige dat stabiel is is de benaming, energie stabiel en gas stabiel...

Zijn er meer mensen met zulke problemen bij intergas?!
Dit is gewoon absurt!!
Intergas zelf weet ook niet hoe dit kan, de eerste keer beweerden ze dat het een rekening van anderhalfjaar was, en dus essent te weinig zou hebben gekregen..
Na de 2de keer bellen, wisten ze niks meer te vertellen, en zouden ze terugbellen.
"Vandaag hebben ze gebeld en wouden ze een betalingsregeling treffen"!

dit MOET gewoonweg opgelost worden!!
Iemand ideeën?

315 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft U de eindstand Eneco nog? Hoeveel heeft U gebruikt? Kijk of alle meterstanden kloppen, zowel de begin standen als de eindstanden, en klop het ?

Regelmatig komt het voor dat  tussen de meteropname en de afrekening een verschil zit, het enige verschil wat is toegestaan is de calorie waarde van het gas, maar dit is minder dan 5%.

Op diverse website's kunt U de prijzen nalezen, en of deze firma werkelijk goedkoper is, de goedkoopste is meestal een puinhoop, de administratie kost geld, en kijk eerst eens hoeveel mensen over deze firma klagen, net als  Oxxio, voorheen onder 3 namen werkende, en nu na de fusie een grotere puinhoop dan vroeger....

Geageer eerst maar eens met de meterstanden , en de hoogte van de rekening, want energie is ook duurder geworden, indien U bij Eneco tekort heeft opgegeven zou het namelijk wel goed kunnen zijn.

De afgelopen wintermaanden kunnen wel een belachelijk hoog voorschot bedrag vormen voor komende warme zomer, tenzij ze de graaddagen methode gebruiken.....  Het mag max 20% hoger zijn dan de vorige leverancier.....

Indien Eneco de energie belasting is vergeten, mogen ze het over zowel 2005 als 2006 berekenen.....