el
door ellen venema Apr 29, 2016 om 18:01
Huishouden & energie

Is de slimme meter verplicht

stedin wilde een slimme meter plaatsen,ik wil dit niet maar het word door de staat verplicht zeggen hun en als ik weiger maak ik in de toekomst geen gebruik meer van de dal en piek uren.en als mijn oude meter kapot gaat krijg ik als nog een slimme meter.

16099 4 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Apr 29, 2016 om 18:11
11521 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ellen Venema ,

Lees deze informatie eens door ( lees ook de rechter blauwe kolom ) klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/het-slimme-meter-loket

https://www.gaslicht.com/energie-informatie/slimme-meter

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 29, 2016 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Accepteren of weigeren?

Vanaf 2015 wordt de slimme meter op grote schaal aangeboden. Als u de meter krijgt aangeboden, kunt u deze accepteren, weigeren of laten uitzetten.

Accepteren
De meter wordt geïnstalleerd en de netbeheerder zet de communicatiemodule aan. De netbeheerder kan daardoor op afgesproken momenten de meterstanden op afstand aflezen. U ontvangt vervolgens elke twee maanden een verbruik- en kostenoverzicht.

Weigeren
U mag de slimme meter weigeren. Uw netbeheerder installeert dan een digitale meter zonder communicatiemodule. De meter is dan niet uit te lezen. Werkt uw meter nog goed? Dan kan deze tot het einde van de levensduur blijven hangen. U moet zelf uw  verbruiksgegevens doorgeven. Als u de slimme meter heeft geweigerd en uw oude meter gaat stuk, dan ontvangt u een andere meter. Dit is geen slimme meter, maar een digitale meter die niet op afstand uitleesbaar is.

Uitzetten
U kunt de meter ook laten installeren, maar de communicatiemodule laten uitschakelen. De netbeheerder kan dan niet op afstand gegevens aflezen en u moet zelf uw meterstanden doorgeven.
(Bron)

tijger1
door tijger1 - Apr 29, 2016 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grote onzin dat verhaal van Stedin. Maar die dal en piek uren zijn toch een sigaar uit eigen doos. Alleen maar nuttig als u een grote elektrische boiler hebt.

akkerdistel
door akkerdistel - May 3, 2016 om 14:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Niet laten plaatsen, daar ga je spijt van krijgen. "Waarom dan?" Als je hem laat plaatsen ontdek je dat vanzelf in de nabije toekomst..

costnix
door costnix May 3, 2016 om 15:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Daar wil ik nou eens een onderbouwing van zien, anders is het gewoon gulul in de ruimte :-(

akkerdistel
door akkerdistel May 4, 2016 om 15:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Kan en wil ik met alle liefde doen, echter bij het lezen van jouw laatste deel van de zin heb jij jouw mening al klaar liggen, vrij zinloos dan om te doen. Maar denk er zelf eens rustig overna welke verschillen er tussen die meters zitten, dan kom ook jij er wel uit wat er precies mis mee is.