anneweena
door anneweena Jan 30, 2004 om 18:17
Huishouden & energie

Jaarafrekening NUON.......wat nu?

De jaarafrekening die we in maart vorig jaar kregen toonde dat we € 2.612,96 moesten bijbetalen - voor een tweepersoonshuishouden terwijl we € 155 maandelijks betaalden. Er was niets veranderd in onze gezinssituatie, nòch in de samenstelling van onze electrische apparatuur, nòch in onze levensstijl en toch claimen zij opeens een verbruik dat ver boven het 'normale' zou liggen...........ze hadden ons in 2002 te laag geschat, beweren ze. In 2 jaar tijd moeten we volgens hen 6.594 hoog en 7.081 laag en 7.947 aan gas verbruikt hebben........terwijl ons verbruik nu opeens wel weer 'normaal' is? We betalen sinds vorig jaar maandelijks € 291. De meters zijn al tot tweemaal toe vervangen en daar moet naar onze mening dan ook de fout gezocht worden, maar ze dreigen alleen maar ons af te laten sluiten........! Ben benieuwd of voorleggen aan de Geschillencie. Openbare Nutsbedrijven iets uit zal maken. Wat zijn onze rechten nù - wat kunnen we nù nog doen om afsluiting te voorkomen? Alleen maar 'onder protest' gaan betalen?

704 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:33
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

Misschien een rare vraag maar in welke woonplaats woont u, graag een reactie misschien weet ik dan een oplossing

anneweena
door anneweena - Apr 16, 2004 om 12:33
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hilversum..........maakt dat wat uit?

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:33
504 Antwoorden / 8 Vragen
0

ja voor uw regio kunt u op werkdagen van 09.00 t/m 17.00 bellen met:
072-5145963
Hier wordt u klacht zeker opgelost

Gr: Gery

bi
door billyjean31 - Apr 16, 2004 om 12:33
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

hallo
ik zit met het zelfde probleem. we moesten 1800.00 euro bij betalen dat was al schrikken en zijn toen de meterstanden gaan op in de 6 weken na de eindafrekening en het zelf controleren hadden wij ruim 2000kwh gebruikt terwijl we over het hele vorige jaar maar 2843 hadden gebruikt geldt dat telefoonnummer ook voor mij ik woon in Baarn. alvast bedankt
groetjes elly van slooten

anneweena
door anneweena - Apr 16, 2004 om 12:33
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zal hier maandag gelijk aktie op nemen.......hartelijk bedankt!

ro
door robertout - Apr 16, 2004 om 12:33
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mag ik vragen hoe het hele verhaal bij jou is afgelopen? Ik woon zelf ook in Hilversum en heb ook een erg hoge eindafrekening gehad.Misschien kan ik er iets van opsteken.
groet,
Rob.

anneweena
door anneweena - Apr 16, 2004 om 12:33
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het betreffende nummer dat ik belde bleek van een medewerker van NUON te zijn, die mij in eerste instantie direct uitstel van betaling verleende - dat gaf tenminste even lucht. En vervolgens heb ik alles aangekaart bij het bureau van rechtshulp van het CNV. Inmiddels heeft Nuon me een verrassend, opmerkelijk beleefde brief toegestuurd en mijn voorstel om in 12 maandelijkse termijnen beginnen af te lossen gehonoreerd. Nog geen flauw idee of dit nu te danken was aan mijn bellen of aan de hulp van de CNV bond. Trouwens de jaarafrekening die ik kortgeleden in de bus kreeg, toonde aan dat ik nu wel ruim € 1100 terug kreeg en mijn maandbedrag is nu dus naar € 195 gezakt! Ik zal hier zeker nog op terugkomen om jullie nader te informeren!

ro
door robertout - Apr 16, 2004 om 12:33
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor je reactie. Ik ga zeker ook dat nummer bellen, ik ben al een stuk verder in mijn "strijd".
Gr.
Rob.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

mahadma
mahadma - Sep 23, 2024 om 10:57
Computers & telefonie

Vara-kassa op android werkt niet

Vraag en beantwoord op mobiel (android) werkt niet op 2 verschillende telefoons. Na 3 vragen te kunnen zien werkt "Toon meer actuele vragen" niet,Na toon meer en je wil inloggen kom je in het scherm (Zie je geen inlogschermpje verschijnen ? Klik dan op de knop hier onder) Witte letters op rode achtergrond Inloggen of registrene, Dit werkt ook niet. Lees meer

Rob van Damme
Rob van Damme - Sep 22, 2024 om 23:14
Auto & vervoer

Dealhunter Lidl aanklagen

Ik heb een elektrische fiets besteld bij Dealhunter Lidl maar hij is niet geleverd en ik heb er voor betaald een bedrag van €99,95 en ik heb van hun de bevestiging gekregen dat hij betaald is maar geen leveringsdatum gekregen wanneer hij zou geleverd worden en ik wacht er nog steeds op en de Lidl benaderd maar die konden mij niet helpen en ze konden de bestelling niet achterhalen. Mijn vraag is ... Lees meer