door wiyo Jan 18, 2011 om 20:29
Huishouden & energie

Kan ik de koop nog ongedaan maken?

Ik heb afgelopen donderdagmiddag eetkamerstoelen gekocht. Thuisgekomen kom ik er achter dat die stoelen veel te groot zijn voor mijn huidige eettafel.
Kan ik nu nog van de koop afkomen?

9500 25 Rapporteer

vladja
door vladja - Jan 18, 2011 om 20:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Gekocht in een winkel? Zo ja, nee dat kan niet meer, alleen als de winkel wil meewerken is er misschien nog iets mogelijk. Maar dat is aan de winkel.

Vladja

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 18, 2011 om 20:48
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als het het beleid is van de winkel dat je kan ruilen/retoureren wel, anders niet.
Welke winkel is het.

pino123
door pino123 - Jan 18, 2011 om 20:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb dat beleid nog nooit meegemaakt binnen een winkel (ruilen wel, kosteloos retourneren niet).

wi
door wiyo - Jan 18, 2011 om 20:54
4 Antwoorden / 2 Vragen

heb ze gekocht bij casba wonen in zoeterwoude

birdies
door birdies - Jan 18, 2011 om 21:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=wiyo schreef op dinsdag 18 jan 2011, 20:54]heb ze gekocht bij casba wonen in zoeterwoude

Casba Wonen is aangesloten bij het CBW, dus levert vlg voorwaarden CBW, waarin o.a. is opgenomen:

5. Ik heb een aankoop gedaan, maar wil deze ongedaan maken. Kan ik mijn aankoop annuleren?
Nee, koop is koop. Annuleren kan alleen in de volgende twee gevallen:
- Als de ‘Wet op de Colportage’ van kracht is: Wanneer u iets aan de deur, via internet of via de tv koopt heeft u acht dagen bedenktijd, waarin u de koop kunt annuleren.
- Als de ‘Wet Bescherming Consumenten bij op Afstand Gesloten Overeenkomsten’ van kracht is: Wanneer aan de totstandkoming van uw koop geen persoonlijk contact te pas kwam – bijvoorbeeld bij een koop via internet (bij een Nederlandse onderneming) – heeft u nog zeven dagen bedenktijd.
Annuleren van orders in andere gevallen kan alleen met medewerking van de ondernemer, die u dan zijn kosten in rekening kan brengen.

Dus: vragen kan altijd, eisen kun je niets.

wi
door wiyo - Jan 18, 2011 om 21:44
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ga morgen maar eens bellen. Kijken hoe coulant ze daar zijn.

gallito
door gallito - Jan 18, 2011 om 21:48
479 Antwoorden / 66 Vragen

Als u nog een deal kan maken met dewinkel dan zou ik dee meubels de volgende keer eerst 'op zicht' vragen? Dat is wel eens mogelijk bij een aantal goede meubelzaken.

tucker
door tucker - Jan 21, 2011 om 12:47
136 Antwoorden / 10 Vragen

Als de stoelen speciaal voor jou besteld zijn qua kleur of stof dan vrees ik dat je er aan vast zit. Als je ze uit de winkel hebt gekocht dan valt er misschien nog iets te regelen, bijv. dat ze omgeruild worden tegen stoelen die wel passen. De winkel is niet verplicht dit te doen, maar niet geschoten is altijd mis.

Je zult er zelf inmiddels ook wel achter zijn, maar als je meubels koopt is het altijd verstandig om eerst de maat te nemen voordat je tot koop overgaat.

koekeloer
door koekeloer - Jan 21, 2011 om 13:01
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=wiyo schreef op dinsdag 18 jan 2011, 20:29]Ik heb afgelopen donderdagmiddag eetkamerstoelen gekocht. Thuisgekomen kom ik er achter dat die stoelen veel te groot zijn voor mijn huidige eettafel.
Kan ik nu nog van de koop afkomen?

Ja hoor, niemand kan je dwingen de stoelen af te nemen bij de winkel. Uiteraard moet je wel de (zie voorwaarden van de winkel) boete betalen voor het afzeggen. Wellicht is dit beter dan met te grote stoelen opgescheeot te zitten.

mobi-z
door mobi-z - Jan 21, 2011 om 13:05
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gallito schreef op dinsdag 18 jan 2011, 21:47]Als u nog een deal kan maken met dewinkel dan zou ik dee meubels de volgende keer eerst 'op zicht' vragen? Dat is wel eens mogelijk bij een aantal goede meubelzaken.

Bij deze "goede" meubelzaak zou ik dus nooit iets kopen.
De kans is groot dat je een "tweedehands" meubel geleverd krijgt!

"Op zicht" is meestal alléén mogelijk indien het voorraad-artikelen betreft in het
goedkopere segment, welke verkocht worden bij grote winkelketens (en uiteraard
via internet).

wi
door wiyo - Jan 21, 2011 om 13:07
4 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gebeld en gezegd de koop te willen annuleren met opgaaf van reden.
IK was nog op tijd werd er gezegd en was geen probleem dat gebeurde wel vaker.
Het voorschot krijg ik terug gestort op mij rekening.

Wat een service!!

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 21, 2011 om 13:12
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Het kwam op mij over alsof je de stoelen al thuis had. Je hebt ook niet van een voorschot bedrag gesproken in je eerste bericht.

Maar anyway, het is opgelost.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Jan 21, 2011 om 13:13
34 Antwoorden / 11 Vragen

Klasse van Kasba, daar kan je dus vaker kopen.
Wat een service!!!

gallito
door gallito - Jan 21, 2011 om 13:18
479 Antwoorden / 66 Vragen

@wiyo
Pluim voor de service van deze zaak. Daar kom je nog eens terug.

@mobi-z
U kletst echt uit uw nek.

mobi-z
door mobi-z - Jan 21, 2011 om 13:18
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gallito schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:12]@wiyo
Pluim voor de service van deze zaak. Daar kom je nog eens terug.

@mobi-z
U kletst echt uit uw nek.

Zit ruim 28 jaar in de "meubels"
Bij u kan ik dus "gebruikte" artikelen leveren tegen nieuwwaarde.
Weer wat geleerd. THANKS!!

wi
door wiyo - Jan 21, 2011 om 13:21
4 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mobi-z schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:18][quote=gallito schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:12]@wiyo
Pluim voor de service van deze zaak. Daar kom je nog eens terug.

@mobi-z
U kletst echt uit uw nek.

Zit ruim 28 jaar in de "meubels"
Bij u kan ik dus "gebruikte" artikelen leveren tegen nieuwwaarde.
Weer wat geleerd. THANKS!!Hallo Mobi-z

Wat een raar antwoord geef je. Wat nou 'gebruikte' artikelen ............... ik heb ze niet in huis gehad, de levertijd zou 10 weken zijn DUH!

Ik klets ook niet uit mijn nek.

mobi-z
door mobi-z - Jan 21, 2011 om 13:33
12 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wiyo schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:21][quote=mobi-z schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:18][quote=gallito schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:12]@wiyo
Pluim voor de service van deze zaak. Daar kom je nog eens terug.

@mobi-z
U kletst echt uit uw nek.

Zit ruim 28 jaar in de "meubels"
Bij u kan ik dus "gebruikte" artikelen leveren tegen nieuwwaarde.
Weer wat geleerd. THANKS!!Hallo Mobi-z

Wat een raar antwoord geef je. Wat nou 'gebruikte' artikelen ............... ik heb ze niet in huis gehad, de levertijd zou 10 weken zijn DUH!

Ik klets ook niet uit mijn nek.

Hoi Wiyo,

Deze reactie is/was uiteraard NIET bedoeld voor u.

Ik begrijp dat deze vraag door u gesteld wordt, want in een toonzaal lijkt alles kleiner. Ik begrijp alléén de opmerking van gallito niet, dat een "goede" meubelzaak artikelen op zicht wil leveren. Bevalt het niet dan worden de goederen weer opgehaald en aan de volgende consument geleverd?

Mijn opmerking is dan ook: In zo'n winkel zou ik niets kopen!

Groet, Mobi

picone
door picone - Jan 21, 2011 om 13:38
55 Antwoorden / 4 Vragen

Een "warme douche" voor deze leverancier!

Gewoon even eerlijk onderhandelen en dan blijkt er toch veel mogelijk, weer een leer-moment? Meten = Weten!

Soms is het handiger om het geheel op een stuk karton op schaal uit te tekenen, dat heb ik bij de inrichting van mijn woonkamer ook gedaan. Alles klopte perfect. Je bent wel even bezig maar dan voorkom je een hoop narigheid?

jansje
door jansje - Jan 21, 2011 om 14:47
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mobi-z schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:05][quote=gallito schreef op dinsdag 18 jan 2011, 21:47]Als u nog een deal kan maken met dewinkel dan zou ik dee meubels de volgende keer eerst 'op zicht' vragen? Dat is wel eens mogelijk bij een aantal goede meubelzaken.

Bij deze "goede" meubelzaak zou ik dus nooit iets kopen.
De kans is groot dat je een "tweedehands" meubel geleverd krijgt!

"Op zicht" is meestal alléén mogelijk indien het voorraad-artikelen betreft in het
goedkopere segment, welke verkocht worden bij grote winkelketens (en uiteraard
via internet).
Hier moet ik toch even tegenin gaan, wij hebben bij een dure zaak, wel stoelen op zicht gekregen. om die reden, dat ik het aan mijn rug heb, Als je in de winkel even op een stoel zit zitten ze misschien wel lekker, maar je kan moeilijk 1 uur op stoel blijven zitten.

danath
door danath - Jan 21, 2011 om 15:24
88 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de winkel belt,....weet je het!

gallito
door gallito - Jan 21, 2011 om 15:38
479 Antwoorden / 66 Vragen

@mobi-z

Uit ervaring weet ik dat je bij een goede meubelzaak b.v. een bank uit de showroom op zicht kan krijgen. Vaak ben je dan al bekend als vaste klant. Daarna beslis je. Bij een ja geef je het materiaal en de kleurkeuze op, enzovoort.

Als je een bank uit de showroom koopt hoef je hem niet eerst op zicht te krijgen, lijk mij.

Ik heb het nergens gehad over gebruikte meubelen bestellen tegen de prijs van de nieuwwaarde. Iedereen weet dat op showroommodellen een korting te bedingen is.

Daarom vind ik uw conclusie, ondanks uw 28 jarige ervaring, getuigen van een beperkte visie in deze en (te) weinig geformuleerd.

wimmi20
door wimmi20 - Jan 21, 2011 om 16:20
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Waarom heb je niet eerst met die winkel gebeld ?
Dan had je hier de vraag niet hoeven stellen !!
------------------------------------------------------------------------------------------------

=wiyo schreef op vrijdag 21 jan 2011, 13:07: Ik heb gebeld en gezegd de koop te willen annuleren met opgaaf van reden.
IK was nog op tijd werd er gezegd en was geen probleem dat gebeurde wel vaker.
Het voorschot krijg ik terug gestort op mij rekening.

Wat een service!!

jaap58
door jaap58 - Jan 21, 2011 om 16:40
21 Antwoorden / 1 Vragen

Tegenwoordig heb je duimstokken, rolmaten, enz.
Misschien de volgende keer de boel eerst eens opmeten??

Voorkomt veel problemen.

ja
door jan moraal - Jan 21, 2011 om 16:46
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als je iets koopt in een winkel die al of niet is aangesloten bij een branchorganisatie geldt dat koop, koop is m.a.w. je kunt de koop niet meer ongedaan maken.

Als een winkelier al bereid is om je je geld terug te geven of te ruilen is dat een gunst en geen verplichting.

Verstandig is om contact met de leverancier op te nemen en naar iemand te vragen die gerechtigd is beslissingen te nemen. Je kunt natuurlijk losjes meedelen dat je nog van plan was om later nog wat andere producten bij deze winkel te kopen en dat het begin helaas slecht was en dat dat te danken is aan het feit dat je te snel wilde en jammer genoeg hebt vergist in de maten en dat je er voor zult waken om nog eens zo'n fout te maken.

Succes er mee,

Gr. Jan.

Lsk520
door Lsk520 - Jan 21, 2011 om 16:52
827 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom reageren er nog steeds mensen met "tips en adviezen' terwijl de het probleem al is opgelost?
lezen deze mensen de bijdragen wel eens.....