pl
door pleiter Mar 2, 2004 om 18:54
Huishouden & energie

Kat

het lijkt wel of onze kat slechter gaat zien het is net of zijn ogen heel licht worden .Heeft iemand hier ervaring mee of moet ik er mee naar de dierenarts. Mijn vriendin zegt dat hun hond er ook last van heeft en dat er niets aan te doen is.

1605 9 Rapporteer

an
door annez - Apr 16, 2004 om 12:56
4 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt het alsof er een witachtig vlies over de ogen van uw kat ligt? Dan zou het kunnen dat hij/zij een vorm van staar ontwikkeld. Tegen de meeste vormen is helaas niet veel te doen. Als de poes/kat er last van heeft, is een bezoek aan de dierenarts noodzakelijk... voor zekerheid met betrekking tot een eventuele behandeling natuurlijk ook.
In ieder geval beterschap gewenst!

ge
door geertsen_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
5 Antwoorden / 1 Vragen

Bij twijfel moet je altijd naar de dierenarts, zeker als het over zo iets als ogen gaat. Als er een probleem is, is het vaak ernstig en het verloop heel snel. Hopelijk is het inderdaad zoiets als staar, daar is niets aan te doen, maar de meeste dieren hebben er ook geen last van.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
763 Antwoorden / 1 Vragen

net zoals bij mensen komt ook staar en blindheid bij ouder wordende katten en honden voor, laat je dierenarts hier naar kijken.
sterkte met je kat

petrastrem
door petrastrem - Apr 16, 2004 om 12:56
15 Antwoorden / 0 Vragen

Wanneer je veranderingen ziet die de gezondheid van je dier kunnen schaden zou je altijd het beste naar de dierenarts kunnen gaan.
Het kan iets simpels zijn, maar soms kan iets simpels ook tot erger leiden en dat kun je altijd het beste vorkomen!

ki
door kismet - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

na je vriendin geraadpleegd te hebben zou ik toch een second opinion vragen bij 'n expert, die hebben er voor geleerd ...

animalrescue
door animalrescue - Apr 16, 2004 om 12:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nou je moet altijd met dit soort dingen evan naar de dierenarts. Hij of zij kan kijken wat er aan scheelt.
Succes

si
door simmetje_1 - Apr 16, 2004 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zelf een heilige Birmaan die slecht ziet. Ik heb hem nu ongeveer twee jaar, en gekregen van een meisje die allergisch was. Ik vond toen ook meteen dat zijn ogen er raar uitzagen. Hij heeft licht blauwe ogen en het is net of zijn pupillen heel vaag zijn. Ik heb het toen aan de dierenarts gevraagd, maar die wist ook niet precies wat het was. Ze zei dat ik dan maar naar Utrecht naar de specialist moest gaan. Dat heb ik dus niet gedaan. Hij heeft er verder geen last van, hij is alleen wat schrikachtig.

an
door anatoleh - Jun 12, 2004 om 15:40
6 Antwoorden / 0 Vragen

Wat zou je doen als je zelf slechter ging zien en je het idee kreeg dat je ogen lichter van kleur worden??? Ik denk dat je zelf een bezoekje aan de dokter zou brengen... Ga met dat beestje naar de dierenarts en laat het nakijken, dan weet je wat het is en of er wel of niet iets aan te doen is. Een hond is geen kat, en een vriendin geen dierenarts.

ed
door edgon - Jan 29, 2005 om 18:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

ga naar de dierenarts aub.het kan staar zijn maar ook een gevolg van stoeien met andere katten en of een gebrek aan vitamienen.

DUS ZEKER DIERENARTS RAADPLEGEN!!!!!!!!!!!!! of   zou jij graag langzaam blind worden?????????