toolboy
door toolboy Jul 28, 2009 om 11:10
Huishouden & energie

Kattenvlooien

Hoi experts. Heeft er ook iemand een grootmoederstip om kattenvlooien uit de vloerbedekking te krijgen.Is er een mixje van iets te maken om er op te sproeien?? Alvast bedankt voor de moeite.

11380 19 Rapporteer

vladja
door vladja - Jul 28, 2009 om 11:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hier helpt geen "grootmoedersmixje". Dit zal je grondiger moeten aanpakken met een spuitbus (diverse merken) tegen vlooien en waarschijnlijk nog een andere tegen de eitjes na de kamer "luchtdicht" te hebben gemaakt. Deur sluiten en een nacht laten inwerken.

Vladja

aurora1
door aurora1 - Jul 29, 2009 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag toolboy, Kijk eens op de site van Frytex, dan in het zoekvakje intikken: vlooien en je ziet diverse tips. Kijk ook op de site van Oma Geeft Raad bij huishoudeloijke tips onder vlooien. Overigens na stofzuigen van die vloerbedekking de stofzak weggooien en dat herhalen tot je ervan verlost bent.

vr.gr.

op
door oplossing - Jul 29, 2009 om 12:09
119 Antwoorden / 1 Vragen

@toolboy, zijn het honden of kattenvlooien?? Voor beide kan je het beste naar een goede dierenzaak gaan en daar een sprayfles kopen om dan vervolgens  je hele vloerbedekking en vooral langs de plinten alles heel goed in te sprayen. Koop ook een vlooienband. Het beste is dan om alles goed af te sluiten en een paar uurtjes je huis uit te gaan (stank) na minstens 4 uurtjes de stofzuiger pakken en alles stukje voor stukje te stofzuigen, de vlooienband die je gekocht hebt knip je in een paar stukken en doe één stukje in de stofzak zodat de eventuele levende vlooien door deze band nog het loodje kunnen leggen, na het stofzxuigen direct de zak goed afsluiten en weggooien, in de nieuwe stofzuigenzak doe je weer een stuk vlooienband, dit voor de volgende stofzuigbeurt.

Mocht na de eerste sproei beurt de vlooienplaag nog niet helemaal verdwenen zijn wacht dan niet te lang om het nog een keertje te over te doen.

gr Oplossing

af
door aflierman - Jul 29, 2009 om 12:13
128 Antwoorden / 0 Vragen

toolboy,
Vladja heeft helemaal gelijk.
Er zijn div. soorten en ook heel dure bij.
Maar je moet het de kans geven goed te laten inwerken en een paar uur het huid verlaten met alles dicht.
daarna goed stofzuigen en de stofzak gelijk wegdoen.
Als je een kat/poes hebt en die komt buiten ben je voorlopig niet van het probleem af en moet het dier ook regelmatig worden behandeld.
Heb jaren lang 4 St.Bernard honden gehad en een poes,de poes was de oorzaak van alles.
Nadat die helaas was overleden,waren wij snel van die ellende af.
De dierenarts heeft ook heel goed pullen er tegen maar wel aan de prijs.
Succes met de onderneming en volg de instructies goed.
A.F.

weetnietveel
door weetnietveel - Jul 29, 2009 om 12:37
69 Antwoorden / 2 Vragen

Bovenstaande tips werken. Huis sprayen, goed laten intrekken liefst een hele dag en dan goed stofzuigen. Er zijn anti vlo middelen te koop die je tussen de schouderbladen van de kat/poes moet doen. Het werkt echt, de kat/poes is vlo vrij en er komt geen vlo meer in huis daardoor.

Succes Gerda

ho
door hond2 - Jul 29, 2009 om 12:44
18 Antwoorden / 1 Vragen

Buiten alle antwoorden die hier al gegeven zijn heb ik nog een tip.Koop Beaphar vlooienanticonceptie.Dit zorgt voor steriele vlooieneitjes.

En vloerbedekking stofzuigen,goed bespuiten met een antivlooienmiddel,dit in laten trekken en daarna nog eens goed zuigen werkt ook goed.Daarnaast kun je in de stofuigerzak ook een stukje vlooienband of wat antivlooienpoeder doen.

sl
door sloofje - Jul 29, 2009 om 12:48
9 Antwoorden / 6 Vragen

allerbeste oplossing: stoomapparaat (huren of lenen) en alles, ook kieren en meubels stomen. zo krijg je onherroepelijk weg, daarna de katten een vlooienband om die regelmatig vervangen.

stomen helpt ook bij vlooien in en op houten vloeren.

ha
door harpoo - Jul 29, 2009 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik deed het eens per jaar en het hele jaar geen last meer.

Pak de kat vast en laat iemand de kat met een vloeistof (in spraybus) insmeren. - Daarna spuit met een spuitbus tegen vlooien alle locaties in het huis waar de kat loopt. Alle deuren en ramen een paar uur dicht en zelf even een paar uur op stap op deze zonnige dag. - Als je terug bent goed luchten - De dag er na de kat een kattenbandje om en een paar dagen goed stofzuigen. Stop enkele stukjes katteband die over zijn in de stofzuigerzak.

Let op alles doen!

ma
door madammikmak - Jul 29, 2009 om 13:05
19 Antwoorden / 1 Vragen

mij is altijd verteld dat er geen hondenvlooien zijn , de vlooien die honden hebben zijn ook kattenvlooien, ik weet niet wat voor vloerbedekking het is, maar ik zou voor zeil gaan, daar kunnen de vlooien zich ook niet in gaan nestelen.

st
door storm_1 - Jul 29, 2009 om 14:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard moet je eerst de kat(ten) behandelen. Dan insectenpoeder in de stofzuigerzak en enkele malen stofzuigen. Spray tegen vlooien kopen en op het tapijt spayen. Daarna weer stofzuigen en het stofzuigen vaak herhalen ivm de eitjes die nog moeten uitkomen (duur is meestal 8 dagen) en wellicht niet met stofzuigen goed meekomen. Veel succces. Mw. van Duuren

kenwel2
door kenwel2 - Jul 29, 2009 om 15:04
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, 'vroeger' gebruikte ik zelf het middel 'scabisix' voor mijn honden, als ik wat vlooien ontdekte, dan liet ik een grote teil met lauw water vollopen, een klein beet je scabisix er in, en de honden een voor een er in dompelen, en daarna goed afspoelen en laten drogen, ook de vloerbedekkin deed ik daarmee, dmv het gebruik van een plantensproeier. Onderstaand nog ff een link, wat voor spul je nu zou kunnen gebruiken, succes met de bestrijding van die lastige 'kostgangers' Henri

http://www.homeovet.nl/bestrijdingsmiddelen_honden_en_katten/vlooien_&_teken_producten/bolfo_fleegard_aktie_8.55/

kenwel2
door kenwel2 - Jul 29, 2009 om 15:08
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Hallo, 'vroeger'gebruikte ik het goedje 'scabisix' werkte prima tegen al dat kleine tuig op de huisdieren, alsook voor vloerbedekking, dat spul is er niet meer. Hieronder een link, met wat voor spul je dat bijv. zou kunnen doen, succes! Henri

http://www.homeovet.nl/bestrijdingsmiddelen_honden_en_katten/vlooien_&_teken_producten/bolfo_fleegard_aktie_8.55/

st
door stokking - Jul 29, 2009 om 15:55
3 Antwoorden / 2 Vragen

spray bij de dierenwinkel helpt goed, je moet het wel herhalen en anders heeft de ggd ook bestrijdingsmiddel

il
door iljaha - Jul 29, 2009 om 18:54
179 Antwoorden / 3 Vragen

Ga even naar de dierenarts. Die heeft een middeltje dat én je beesten - zonder eerst gebeten te worden - vlo-vrij houdt, en dat ook nog je huis (door verliezende dierenharen) vlo-vrij maakt en houdt.

Ik heb nu 2 monstertjes die om 1 of andere reden geen vlooien krijgen, maar bij vorige lichtingen gebruikte ik dat spul van de dierenarts en het werkte gewoon. Geen idee meer hoe het heet. Werkt trouwens direct ook tegen wormen en tegen allergiën tegen honden en katten.

twins45
door twins45 - Jul 29, 2009 om 22:10
44 Antwoorden / 23 Vragen

Even nog voor alle duidelijkheid: er is nog maar één soort vlo en die komt zowel op honden als op katten voor. Slechts 5 % van alle vlooien zitten op de kat/hond. Een middel wat je in de nek van het dier doet werkt heel langzaam immers de vlooien moeten eerst bijten en daarna gaan ze pas dood. Verder zijn alle tips al genoemd.
Belangrijk om te weten is dat de vlo de gastheer is van de lintworm. Als de kat een vlo doorbijt dan kan hij met deze parasiet worden besmet.
Het is dus ook zaak het dier regelmatig te ontwormen en haal die middelen a.u.b. bij de dierenarts.

la
door ladyotlake - Jul 30, 2009 om 01:01
4 Antwoorden / 0 Vragen

De tip van horvel, het waxinelichtje in een bord water met een drupje afwasmiddel erin, heeft bij ons ook goed geholpen. Met stomen, zelfs door een professioneel bedrijf, hebben we geen goede ervaring gehad op hoogpolige vloerbedekking.De vlooien die op de kat zitten zijn goed te bestrijden met exil, dat geef je als druppels regelmatig in.Vooral bij langhaarkatten is dat een goede oplossing want vlooienband of druppels in de nek heeft daar weinig effect bij. Verder is er gewoon de voordelige spray van het Kruidvat, het is echt niet slechter dan de dure merken van speciaalzaak of dierenarts.Doordat het betaalbaar is kan iedereen het zich veroorloven om het regelmatig te herhalen en alle kieren en plinten en vloerbedekking in huis te behandelen.

ho
door horvel - Jul 31, 2009 om 18:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

het meest milieuvriendelijk; een bord met water en één druppel afwasmiddel. Kaarsje erin en zorg dat dit vrij staat om brand te voorkomen. De vlo komt op het licht af en verdrinkt. Jaren geleden hadden we een complete plaag, we hebben alle kamers zo gedaan, weken achtereen, maar we zijn ze kwijt!

toolboy
door toolboy - Jul 31, 2009 om 18:57
965 Antwoorden / 40 Vragen

Geachte. Uw tip is goed denk ik.meteen na uw posting in uitvoering gebracht. en het lijkt idd te helpen .Thanks   t

jo
door jolandaaaa - Aug 3, 2009 om 21:28
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ooit een keer een vlooienplaag op zolder gehad. Een goede remedie was een grote platte schaal gevuld met water en slaolie. In het midden een brandende kaars. Wel op die manier ingesteld, dat mocht de kaars omvallen, die in het water terecht komt. In het donker springen de vlooien op de kaars af en belanden in het water en blijven plakken door de olie. Na enkele avonden/nachten was de zolder vlo vrij.