jo
door johanenco May 15, 2007 om 17:28
Huishouden & energie

Keuken verbouwen

Hallo, naast het verbouwen van onze badkamer gaan we ook onze oude keuken verbouwen. Nu zijn we erg geschrokken van de prijzen die men durft te vragen om een badkamer van 2 bij 2 te verbouwen dus wat moeten we wel niet van de keuken verwachten aangezien daar alles eruit moet, w.s. een andere opstelling dus ook verplaatsten van leidingen en radiator, stuc-werk enz.

Nu weet ik dat veel keukenzaken dit werk ook op zich kunnen nemen, maar weet iemand of dit duurder is dan dat je het door een klusjesman laat doen?

En zijn er trouwens mensen tevreden met hun Ikea keuken?

Bedankt.

676 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 15, 2007 om 17:42
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Het antwoord op de laatste vraag is m.i. JA nog afgezien van het feit dat IKEA ook meer dan voldoende "garantie geeft". Een klusjesman zal tenzij u zwart laat werken mogelijk goedkoper zijn maar met het nodige risico. maar waarom informeert u niet ook eens bij een kleine aannemer in uw omgeving? Vraag hoe dan ook voffertes aan bij diverse bedrijven.

edwardus
door edwardus - May 15, 2007 om 19:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De juiste links over Ikea keukens zijn al wel gegeven.

Wat betreft de prijzen van de verbouwing: je hebt inderdaad een aardige wensenlijst qua klussen, dus als je die niet zelf kunt uitvoeren, dan zou het wel eens een aardige investering kunnen worden.

Er is wat te zeggen voor alles door 1 bedrijf te laten doen, je hebt dan namelijk géén gezeur over wie je wanneer in moet plannen, wat te doen als er iets tegenzit/uitloopt en wat te doen bij garantie-aanspraken om maar eens wat te noemen. Als je gaat voor één klusjesman wordt het weer iets riskanter: heeft deze ene persoon alles in zijn mars? Is het een ervaren loodgieter + stucadoor + timmerman + tegelzetter + electricien? Ja? Dan mag je 'm wel in goud betalen denk ik.

Alles laten doen door een keukenboer, ik hoor hier en daar verhalen over tegenvallende resultaten, maar misschien kun je beter in je omgeving vragen naar referenties. Mond op mond reclame werkt vaak beter dan iets anders.

zu
door zula - May 16, 2007 om 18:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

de kwaliteit van de keukens van Ikea en de app. is redelijk tot goed te noemen. Echter wanneer je de klus door Ikea wilt laten uitvoeren geven zij de opdracht weer door aan een klusbedrijf. Kennissen van mij hebben het daarmee niet getroffen. Duurde lang kasten verkeerd om gaten aan de voorkant etc.

Wil je een goed klusbedrijf dat is aangesloten kun je dit bv via de Praxis regelen. Ook als je daar niets koopt kun je via de site ook inlichtingen verkrijgen welk klusbedrijf bij jou in de buurt is aangesloten en gegarandeerd goed werk levert. Wil je de klus "zwart" laten uitvoeren moet je eens in je omgeving informeren naar een goede all-round bouwvakker, die weleens wat wil bijverdienen in zijn vrije tijd. De "zwartprijzen" zijn van 15 tot 25 euro per uur, het loont dus om eens rond te vragen!

stacey
door stacey - May 18, 2007 om 16:18
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Vrijblijvende! offertes vragen dan kun je wat prijzen vergelijken.

Hier kun je wat lezen over ervaringen Ikea keuken;

FANforum: Ikea keuken

K&W / Heeft iemand ervaring met een ikea keuken??

TROS Radar : - Ervaringen met Ikea keuken ?

Succes,

jo
door johanenco - May 18, 2007 om 16:18
4 Antwoorden / 16 Vragen

Dank jullie voor de fantastische tips!