An
door AnnebelGrundel Aug 8, 2021 om 09:35
Huishouden & energie

Keukenzout NaCl als badzout?

Kan ik keukenzout (NaCl) of onthardingszout (vaatwasmachine) ook als badzout gebruiken?

4467 12 Rapporteer

getty
door getty - Aug 8, 2021 om 09:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Lijkt me niet fijn

Waarom zou u dit willen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 8, 2021 om 10:05
16867 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, u zou het kunnen proberen maar het lijkt mij niet gezond. Het is specifiek bestemd als onthardingszout en dan zeker niet zo geschikt als badzout vooral gelet op de ingrediënten van badzout. Zie bijv. https://www.minime.nl/artikelen/1440/diy-badzout-maken

U bent toch geen vaatwasser?  Nog een tip m.b.t. de ingrediënten:: https://nl.wikihow.com/Badzout-maken   en deze mbt vaatwasser ontharder: https://www.finishinfo.nl/nieuws-en-aanbiedingen/vaatwas-artikelen/tips-en-trucs/waar-zijn-vaatwastabletten-precies-van-gemaakt/

me
door mein33 - Aug 8, 2021 om 10:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Dat werkt ongeveer hezelfde als zonnebloemolie gebruiken al zonnebrandolie.
Keukenzout is voor gebruik in de keuken en regenereerzout is speciaal voor in de vaatwasser en niet om zelf in te duiken.

panter22
door panter22 - Aug 8, 2021 om 10:35
6599 Antwoorden / Vragen

Keukenzout of onthardingszout kost bijna niets.
Kijk eens even bij het Kruidvat. Lagosal dode zee badzout €1,79.
Dat zal toch geen probleem zijn?
https://www.kruidvat.nl/lagosal-dode-zee-badzout/p/2682828

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2021 om 10:44
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ja hoor dat kan als u maar zorgd dat het badwater minstens 90 graden is en u minimaal 3 spoelbeurten neemt.☺
Maar.........hoe duur kan badzout, wat daar speciaal voor is gemaakt, nou helemaal kosten.

panter22
door panter22 Aug 8, 2021 om 10:56
6599 Antwoorden / Vragen

Badzout kost zomaar €10 per pot.

rj
door rjw Aug 8, 2021 om 11:11
3268 Antwoorden / 5 Vragen

En hoeveel keer kan je in bad voor dat tientje? Als het 1 of 2 is het duur. Als het 20 is valt het wel mee.

gerbera
door gerbera Aug 8, 2021 om 12:14
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Kruidvat, € 1,70 zak 500 gram.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Aug 8, 2021 om 11:36
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Keukenzout is met Jodium, zou  ik  Jodium vrije nemen...

maar wat zit er nog meer in Badzout,   ik zag niet eens of er wel zout in zit en hoeveel dan?
Gratis gekregen zooi maar  ik gebruik liever Baby  huismerk zooi van  Kruidvat.

gerbera
door gerbera - Aug 8, 2021 om 13:29
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf badzout maken
  1. 3/4 beker epsom zout.
  2. 1/2 beker zee zout (of roze himalaya zout voor de mooie kleur)
  3. 1/4 beker baking soda / natriumbicarbonaat.
  4. Optioneel: enkele druppels etherische olie.

Thecla58
door Thecla58 - Aug 8, 2021 om 13:34
857 Antwoorden / 3 Vragen

badzout zelf maken

L
ees bovenstaande link maar eens door. Leuk om zelf te maken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 8, 2021 om 14:25
2071 Antwoorden / Vragen

Het kan geen kwaad maar badzout bevat juist meer dan alleen keukenzout en dat ontbreekt dan.

Ag
door Agamemnon - Aug 9, 2021 om 12:36
82 Antwoorden / 7 Vragen

Beter dan andersom....

ek
door eksterika - Aug 9, 2021 om 16:25
9 Antwoorden / 0 Vragen

In plaats van badzout kun je ook een eetlepel Crackfree (stijfsel voor kleding) toevoegen aan het badwater. Dit werkt verzachtend als je last hebt van een jeukende huid. Ooit gehoord van een dokter in een tv-programma met medische tips. Je kunt het o.a. bij de Jumbo kopen voor 3 euro. Deze toepassing staat zelfs op de verpakking ervan.

ju
door juliomariner Aug 9, 2021 om 17:46
1329 Antwoorden / 2 Vragen

helpt goed tegen rimpels?

aurora1
door aurora1 - Aug 10, 2021 om 03:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zou ik niet doen. Je kunt keukenzout bijv. wel gebruiken om de mond mee te spoelen en te zuiveren. Dan wat zout in een glas water doen en spoelen maar.
Onthardingszout zou ik alleen gebruiken waarvoor het verkocht wordt.
Lees eventueel ook hier:
https://omaweetraad.nl/zoeken?term=Zout