El
door Elvira555 Jan 14, 2019 om 13:24
Huishouden & energie
Klacht eneco contract

Mijn vraag is, als je een energiecontract verlenging doet (10-12-2018) en je krijgt een contract gemaild met onderandere een gasprijs van 70.011,00000 euro m3. En met stroomprijzen die er ook zo uitzien. Is dit dan een geldig contract? Na meerdere tefoongesprekken, waarin wordt gezegd dat er een kommafout is gemaakt (dat had zelf al gedacht), en dat dit voor 29 december wel inorde zal zijn, heb ik op 9-01-2019 nog steeds geen aangepast contract ontvangen, Toen ik weer heb gebeld om de verlenging te annuleren kreeg ik de opmerking dat ik dan een boete moet betalen. Ze zal het contract emailen met een vermelding van de juiste prijzen. Tot mijn verbazing weer het zelfde contract met in de mail een overzicht van wat de prijs zou moeten zijn. Volgens mij is het geen juist en bindend contract en mogen ze ook geen overstapboete reken, maar volgens Eneco wel. Hoe zit het nu en hoe kan ik het op de juiste manier oplossen. Vriendelijke groeten

5222 7 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 13:28
16845 Antwoorden / 202 Vragen

M.i. heeft u gelijk als u stelt dat het aangeboden contract niet geldig is. Voor klachten: www.consuwijzer.nl  (van ACM)

Aanvullkend: kennelijk heeft u contact gehad met een call center en een andere mogelijkheid is, met verwijzen naar BW art 7:64 stellen dat u de overeenkomst als ontbonden beschouwd. Doe dat dan schriftelijk en aangetekend met verzoek om ontvangstbevestiging. Vraag in die brief ook de kosten van dat schrijven terug.

Ik zie geen postadres van de Eneco groep, wel een adres in Rotterdam via 'Drimbel' (KvK gegevens)

rtroost
door rtroost Jan 16, 2019 om 16:22
17 Antwoorden / 0 Vragen

Eneco
Postbus 1014
3000 BA Rotterdam
Staat in de algmene voorwaarden.

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2019 om 13:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En op welke site hebt u dan dat contract bij Eneco verlengd?

Maar alle gekheid op een stokje, u zie toch dat bij alle bedragen de komma fout staat.

U kunt echt niet onder het goede contract uit. En waarom zou u.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jan 14, 2019 om 14:05
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Ik lees: citaat: Tot mijn verbazing weer het zelfde contract met in de mail een overzicht van wat de prijs zou moeten zijn. En dat is en blijft m.i. geen juist contract.
Grove slordigheid van Eneco (de Eneco medwerker).

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2019 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, leuk, maar iedereen kan zien dat overal de komma fout staat. De Ts kan er echt niet meer onderuit.

panter22
door panter22 - Jan 14, 2019 om 14:04
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe werkt verlengen?

Log in op Mijn Eneco
Als je kunt verlengen, staat er in je Mijn Eneco omgeving een persoonlijk verlengaanbod voor je klaar.

Kies je aanbod
Kies het verlengaanbod dat het beste bij je past.
Klaar!
Binnen enkele minuten is je verlenging geregeld. Je hoeft verder niets meer te doen.

https://www.eneco.nl/duurzame-energie/contract-verlengen/#hoe-werkt-verlengen

Dat je het contact toegestuurd krijgt, is een formaliteit Je bent al akkoord gegaan. Het is duidelijk dat de komma verkeerd staat. Wacht even op het juiste contract.Je kunt er niet meer zonder boete vanaf.

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 14:05
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Elvira555 ,

Plaats uw klacht op het Forum van Eneco , klik op de rode regels.

https://forum.eneco.nl/

Of FB , reactie binnen een paar uur op werkdagen ,

https://nl-nl.facebook.com/pg/EnecoNederland/posts/?ref=page_internal

gerbera
door gerbera - Jan 14, 2019 om 14:40
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Een zeer slordig contract waarbij ze wel kunnen zeggen dat er een kommafoutje is maar op het contract staat wel wat anders, bedragen die eneco, als ze willen, in rekening zou kunnen brengen. Contract is contract en dit zou betekenen dat u alleen aan leveringskosten € 53.277 per jaar zou moeten betalen. Dit contract kan dus nooit geldig zijn en zij dienen u een juist contract te zenden. Mochten zij daar, in korte tijd, niet aan voldoen kunt u een klacht indienen bij de ACM.

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2019 om 14:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft daarnaast een mail gehad met de juiste cijfers.

gerbera
door gerbera Jan 15, 2019 om 11:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

De Ts behoord een contract te krijgen met daarop de juiste tarieven. Een los mailtje met de tarieven heeft geen enkele waarde.

mo
door mof - Jan 16, 2019 om 15:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, dat mag niet. U heeft de fout gemeld zdd Eneco ruim voldoende tijd had dit aan te passen. U hoeft het contract niet te accepteren.

ha
door harrybre - Jan 16, 2019 om 17:06
240 Antwoorden / Vragen

A) het is al lang bekend, dat wanneer bij een aangeboden artikel de prijs duidelijk verkeerd is, deze aanbieding niet afgedwongen kan worden. In het verlengde hieruit; stel, een TV voor € 5,99 waarbij een echte prijs van € 599,- redelijke reeel als aanbiedingsprijs te zien was, vermoedelijk WEL af te dwingen was, refererend aan die foutief geplaatste, maar als egtal redelijk geloofwaardige aanbieding.
B) Nu de bal eens omgedraaid: stel: u heeft een energiecontract afgesloten, voor bijv 3 jaar, en...  de energieprijzen zoeven door het dak. uw aanbieder, met de stofkam gaand door alle contracten, ontdekt deze typefout en beroept zich er dan op, dat het contract ongeldig is. Dan is van uw kant natuurlijk de wereld te klein, allemaal graaiers en zakkenvullers enz.
C) wat wordt er in werkelijkheid berekend ? De waarde zonder komma-fout, dus gewoon terecht ?
D) In NL geldt het verbintenissenrecht, m.n. het deel wilsovereenkomst: aanbieder biedt aan tegen een voorwaarde ( prijs Z), en de andere partij accepteert. Een komma-fout of zelfs typefout is dan geen reden tot ontbinding van de wilsovereenkomst.
Gewoon: eerlijk zijn.