no
door nora Jul 21, 2005 om 15:28
Huishouden & energie

Klachten over energie direct

Wie heeft er met Energie Direct te maken gehad? Alles ging goed tot ik ging vragen naar de afrekening van 2004. Pas nadat ik de incasso van mei had teruggenomen en opnieuw per mail (kan niet anders) bij hen aan de bel trok, bleek er een afrekening te zijn per 1-6-2005 over 2004. Nu heb ik de kosten in 2x betaald, maar valt men mij lastig met interum justitia. Ze willen zelfs mijn elektra afsluiten, terwijl ik al betaald heb. Bovendien laten ze nu merken dat ik per 1-1-2005 de afrekening niet heb betaald, terwijl na lang aandringen van mijn kant er pas een afrekening bekend was per 1-6-2005. Heb zelfs de correspondentie hierover bewaard, dat ik al vanaf februari hierom gevraagd heb. Op brieven per post wordt niet gereageerd en bellen kost 70 cent min. Vanmorgen 7 minuten zonder resutaat aan de lijn gezeten!!Het daar zo een puinhoop!!!! Wie heeft zoiets ook aan de hand gehad en wat kan ik er aan doen???

430 6 Rapporteer

medewerker
door medewerker - Jul 21, 2005 om 21:59
120 Antwoorden / 2 Vragen

De hamvraag is, hebben u en energy direct het wel over de zelfde afrekening? Heeft u alle bewijzen op papier en de jaarnota betaald,

dan kunt u rustig een geschil aanspannen.... Denk niet zij kunnen me niet afsluiten want ik heb betaald... Want als ze de netbeheerder wel overtuigen, dan wordt u afgesloten. En dan pas een geschil aanspannen, wie denkt u dat daar de meeste last van heeft... Het energiebedrijf geeft een vergoeding voor iedere dag dat ze ten onrechte hebben afgesloten en daarmee is de kous af... U zit echter zonder stroom... Begin dus op tijd... Een geschil aanspannen kost tijd.

hell-rider
door hell-rider - Jul 21, 2005 om 22:09
573 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Nora, dit hheft niets met jou vraag te doen.

Offtopic,

Wat is dat nu met je avatar, wordt ons lichtje in de duisternis wandelen gestuurd?

no
door nora - Jul 22, 2005 om 09:56
66 Antwoorden / 52 Vragen

En hoe doe ik dat?? Natuurlijk heb ik bewijzen dat ik betaald heb. Heb zelfs de mails met mijn verzoeken om de afrekeing bewaard. Maar antwoorden op de correspondentie per post??? Nee hoor daar hoor je niets van.

medewerker
door medewerker - Jul 22, 2005 om 11:49
120 Antwoorden / 2 Vragen

Dan kan ik niets anders aanraden dan op tijd een geschil aan te spannen,

Geef ze echter nog eenmaal de gelegenheid om te reageren en geef daarbij een deadline aan.

Onthoud dat u degene bent die last heeft van een afsluiting, ongeacht of u gelijk of ongelijk heeft…

Offtopic,

In het kader van sneller, effectiever en klantvriendelijker werken,

Heb ik mijn lichtje vervangen door een spaarlampje…

Zo houdt ik energie over na het werken, om jullie vragen te blijven beantwoorden.

medewerker
door medewerker - Jul 22, 2005 om 20:18
120 Antwoorden / 2 Vragen

deze site doet ook rare dingen met lettertypes,

door de problemen hier tik ik mijn antwoord vaak eerst in word en kopieer ik het dan... Alles in zelfde lettertype en grootte. Zie hierboven het vage resultaat...

en
door energie - Jul 28, 2005 om 22:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een kennisje heeft een soortgelijk probleem met ze gehad, en ze kon inderdaad alleen maar mailen. Na 5 mailtjes heeft ze het opgegeven en heeft ze mij gevraagd voor haar te mailen.

Toen ik de zaak voorlegde en dreigde naar de GON (Geschillencommissie Openbare Nutsbedrijven) te stappen, is de zaak teruggedraaid en opgelost.

Ik zou dus eerst dreigen er naartoe te gaan, voordat je het ook echt doet. Wie niet waagt... :)

Succes ermee!

Groet,

M.