mo
door moraly Apr 28, 2011 om 14:19
Huishouden & energie

Koperen lamp lekt

Mijn koperen lamp [ reservoir] lekt.
Is er iemand,die weet, hoe ik hem moet dichten?
Alvast hartelijk dank,
Moraly.

393 4 Rapporteer

pino123
door pino123 - Apr 28, 2011 om 14:34
2778 Antwoorden / 14 Vragen

Eventueel met soldeer? Wel lampenolie eruit halen, goed schoonmaken etc i.v.m. brandveiligheid!

henson
door henson - Apr 28, 2011 om 15:26
338 Antwoorden / 36 Vragen

Reservoir kan eventueel worden gesoldeerd, als het echt mooi moet door een vakman laten doen. Doet u het zelf, dan in ieder geval de lampolie eruit en goed laten uitluchten....vervolgens het reservoir in ieder geval niet afsluiten tijdens het solderen.

valerius-2
door valerius-2 - Apr 28, 2011 om 18:19
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Je kan het dus doen met een soldeerboeut die heeft geen open vurr dus is dit mogelijk. Wel de vulopening los maken voor eventuele drukverhoging van het op warmen van de gassen. Dus wel leeg maken voordat je begint anders kan je hem niet warm krijgen.

grindweg
door grindweg - Apr 28, 2011 om 20:48
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als hij van koper is en niet van messing dan kunt u hem lassen met koper en weer polijsten.
er is dan weinig van zichtbaar.
als het messing is dus geelig van kleur dan kunt u solderen met tin 40/60 en het liefst van binnen uit opdat de plek weinig zichtbaar is of het moet uit het zicht zijn dan maakt het niet uit.