ar
door archipel Oct 21, 2009 om 21:57
Huishouden & energie

Koud water

hoe komt het dat het douchewater plotseling enkele seconden koud wordt? op dat moment wordt nergens anders in huis water afgetapt.

16316 11 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 21, 2009 om 21:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

 ?

Lijkt me logisch

Maar uhhh heb ik iets gemist ?

poltol
door poltol - Oct 21, 2009 om 22:06
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U heeft waarschijnlijk een douchekop met waterbesparing. Haal die er maar eens uit, is een plastick dingetje bij de inlaat van het water aan de douchekop. Nu is de doorstroming te laag waardoor uw ketel of geijser even een moment terugregeld, en dan komt er koud water.

Succes, poltol

stacey
door stacey - Oct 21, 2009 om 22:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Sorry ik zit verkeerd te lezen ;-)

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 22, 2009 om 15:27
533 Antwoorden / 0 Vragen

hallo archipel,plotseling betekend toch waterdrukvermindering.

een aantal vragen,woon je op etagewoning? Hoeveel stijgleidingen heb je? Komt je warm water uit geiser boiler of kombi ketel? Wat voor douchekop gebruik je? We horen graag.

Nico

th
door theodorusme - Oct 23, 2009 om 13:19
111 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb dat ook gehad. De oorzaak bleek verstopping van het zeefje aan de warmwaterzijde van de thermostaatkraan. Zat vol met kalkdeeltjes. Na vervanging van het zeefjes was het probleem opgelost. Dus dat zou het ook kunnen zijn.

ka
door kaatjevbeek - Oct 23, 2009 om 13:21
14 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk hebt u een combiketel. Dus een gasketel die zowel de verwarming als het warme water verzorgd. Als de ketel voor de verwarming aanslaat zal hij afslaan voor het warme water. Ik heb daar zelf ook last van. Dus zorg eerst dat alles op temperatuur is en vóór het badderen zet ik dan de verwarming lager. Dan heb ik geen last van plotseling koud water.

th
door theodorusme - Oct 23, 2009 om 13:30
111 Antwoorden / 7 Vragen

Als het water enkele seconden koud wordt, zoals de vraagsteller schrijft, lijkt het er 't meeste op dat dat zeefje uit mijn eerdere antwoord aan het verstoppen is. Als je daar niets aan doet worden de periodes dat het water koud wordt steeds langer. Op het laatste komt er helemaal geen warm water meer. Dat was bij mij ook het geval. Dit probleem treedt op als je een combiketel hebt.
Warmwaterafname heeft bij zo'n ketel voorrang op verwarming, als ik het goed heb. Het kan dus niet voor komen dat je koud water krijgt omdat het kamerthermostaat om warmte vraagt.

ja
door jank - Oct 23, 2009 om 14:32
168 Antwoorden / 8 Vragen

Mjn combiketel geeft voorrang aan tapwater boven de verwarming. Dus in dat geval geen sprake van drukvermindering en koud water kortdurend.

ma
door manya - Oct 23, 2009 om 15:12
15 Antwoorden / 0 Vragen

\ik heb ook een combi en die staat in de kelder . Ik zet de cv aan en ga meteen naar boven dus 2de etage en heb bloed het water .Ik heb wel een thermostaat kraan.
De kamer is aan het opwarmen en ondertussen heb ik boven warm water .
Snap je denk ik niet hahahah,maar bedankt voor je tip
gr Manya

ho
door hortensia - Oct 23, 2009 om 18:36
16 Antwoorden / 2 Vragen

Wat heb je een boiler een geiser of een combiketel. Het is makkelijker om dat even aan te geven? Wij hebben dit ook gehad met de combiketel, hadden er geen last meer van als deze weer een schoonmaakbeurt heeft gehad. Nu waren we toch echt aan een nieuwe toe, en jnu helemaal geen last meer. Ja alles raakt een keer op of moet worden schoongemaakt. Wel even aangeven bij de monteur is wel zo handig.

stenen41
door stenen41 - Oct 23, 2009 om 20:13
20 Antwoorden / 8 Vragen

Sorry kaatjefbeek,
Het warm water krijgt (logisch) altijd voorrang op de cv. Met andere woorden; zolang er warm water wordt gevraagd wordt de cv. dmv. een klep afgesloten. Een volgende keer niet reageren als je er niets vanaf weet, daar is de vraagsteller pas mee gebaad !
Groet Bert.