pe
door perry Nov 20, 2003 om 15:42
Huishouden & energie

Kozijnen

Goedendag,
ik, student, woon nu 2 jaar op kamers, en al 2 jaar heb ik 2 gaten in mijn kozijn. Er kunnen insekten door naar binnen, er komt een hoop wind door naar binnen. Het zijn maar kleine gaatjes, maar u begrijpt dat ik liever goed geisoleerd in mijn kamer verblijf.
Volgens mijn huisbaas, met wie ik geen goede relatie heb, zijn de kozijnen niet rot. Dit lijkt mij erg vreemd.
Er met hem over praten heeft geen zin, maar wat kan ik wel doen???

2995 4 Rapporteer

jelotje
door jelotje - Apr 16, 2004 om 12:06
20 Antwoorden / 2 Vragen

Er bestaat een bureau Rechtshulp voor Studenten. Ik verwijs je naar onderstaande link, omdat het hier gaat om een voorbeeld van achterstallig onderhoud.

http://www.kamernet.nl/dsp_lsr_casus.php?CID=2272

r.
door r.weijers - Apr 16, 2004 om 12:06
30 Antwoorden / 1 Vragen

Rotte kozijnen zijn makkelijk te herkennen aan het zachte hout op de plaats waar de gaatjes zitten.
Als je met een pen o.i.d in het hout prikt en je prik met gemak in het hout zonder te veel kracht te zetten is het rot en kan je via het buro rechtshulp je huisbaas aanspreken.
Controleer wel hoeveel er verrot is en neem er foto,s van (bewijs)
Mochten u en uw huisbaas er niet uitkomen is het heel gemakkelijk zelf te verhelpen door bij een doe het zelf zaak een potje alabastine houtrot vuller te halen kosten ongeveer €8,85
Gemakkelijk zelf aan te brengen en gegarandeerd tocht dicht.
Mijn advies zou ook zijn (vooropgesteld dat het niet zo hoort) gewoon zelf even houtrotvuller er in prakken en problemen zijn opgelost.
Zijn het echt kleine gaatjes is natuurlijk een window seal kit ook afdoende en nog sneller ook.

me
door melrit - Apr 16, 2004 om 12:06
2 Antwoorden / 0 Vragen

om het zelf snel en goedkoop op te lossen kunt u gebruik maken van purschuim die te koop is bij alle bouwmarkten. het is een oplossing die goed isoleerd en zelf vullend is. voor dat u dit gaat vullen wel ff de loszittende delen verwijderen en goed stofvrij maken daarna iets bevochtigen en de schuim erin spuiten. Dit is een oplossing als het kozijn niet verrot is maar het gaat om gaten die door andere oorzaken erin zijn gemaakt of gekomen.

zi
door zijtselr - Apr 16, 2004 om 12:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als de verhuurder niet reageert op uw verzoeken kunt u het volgende doen:
Een schriftelijke verzoek tot reparatie aan uw verhuurder richten en daarin de termijn van zes weken noemen waar binnen de reparatie moet zijn verricht. Doet de verhuurder dit niet kunt u een huurverlagingsprocedure bij de huurcommissie aanvragen. Dit kost € 11,- (die u terugkrijgt als u de procedure wint). De huurcommissie zal door een deskundige een onderzoek laten verichten en als deze vaststeld, aan de hand van criteria genoemd in de wet, dat het woongeniot ernstig wordt geschaad, dan kan de huurcommissie huurverlaging opleggen tot het moment dat de gebreken zijn hersteld.