lv
door lvanderent Apr 10, 2005 om 19:45
Huishouden & energie

Lawaai remeha ketel

Ik oktober heb ik een nieuwe remeha-Avanta-hr-ketel.Toen de ketel aangelegd was ,hoorde je niets.Nu hoor je de pomp heel erg.Vooral 's nachts is dat hinderlijk.In de slaapkamer ernaast hoor je die dus constant.De installateur(Holland Warmte) en remeha hebben er naar gekeken.Er is een nieuwe pomp ingezet.Nu is het nog erger.De monteurs weten het ook niet meer.Zij vonden het ook vervelend.Remeha adverteert ,dat zij de stilste ketel zijn.Wat moet ik nu verder doen?Wie kan mij helpen?

Leo van der Ent

14046 9 Rapporteer

user123
door user123 - Apr 11, 2005 om 00:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Als er iemand met verstand van zaken bij is geweest neem ik aan dat het systeem goed is ontlucht (evt met automatische ontluchting)

U kent uw installatie het beste: kan het zijn dat er ergens roestvorming heeft kunnen vormen (bv een oude radiator geplaatst of roestig leidingmateriaal) Die zwevende metaaldeeltjes kunnen mogelijk het rpobleem zijn. Leidingwater verversen is mogelijk een oplossing.

Het kan natuurlijk ook gewoon aan de motor van de pomp liggen... (of het regelsysteem wat de modulerende pomp continue laat schakelen)

lv
door lvanderent - Apr 13, 2005 om 20:53
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor het reageren.Er is een nieuwe pomp ingezet.Maar dat hielp niet.Ik denk ,dat het aan de hele installatie ligt.Ik kan me niet voorstellen dat Remeha een product maakt dat lawaai maakt.Terwijl zij er juist trots op zijn ,dat het zo'n stille kachel is.Als Remeha bij iemand anders thuis een kachel; laat horen waar het geluid hetzelfde is dan weet ik dat het aan de Remeha-kachel ligt.Ik heb nu ingezet ,dat er een andere kachel moet komen.De installateur wil de regelunit verplaatsen naar de woonkamer.Hij zit nu naast de kachel in een ruimte waar geen radiator staat.Dat gaat de pomp alleen maar aan wanneer hij verwarmt.Ik vind dat een lapmiddel.Ik wil dat het goed wordt.

te
door techneut_1 - Apr 13, 2005 om 20:53
83 Antwoorden / 15 Vragen

Wanneer er een probleem met het toestel is, hoort de fabrikant dit op te lossen. Als hij denkt dat het niet aan het toestel ligt, dan moet hij aangeven waar het probleem dan wel zit. Met het oude was het blijkbaar wel goed, en met het nieuwe toestel is het niet goed. Dus Remeha mag aangeven hoe het zit.

LAAT U NIET AFSCHEPEN!! SUCCES.

lv
door lvanderent - Apr 13, 2005 om 20:56
4 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je advies.Ik heb nu een steuntje in de rug.Ik vind dat remeha gewoon een andere ketel moet plaatsen.Ik kan me niet voorstellen ,dat zij zo'n slecht product leveren.De installateur wil wel een lapmiddel toepassen,maar daar heb ik geen nieuwe ketel voor gekocht. Via deze site wil ik de stand van zaken doorgeven.Misschien heb je in de toekomst nog een tip.Bedankt alvast.

ke
door ketel - Aug 12, 2005 om 11:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nu ben ik van plan een Avanta ketel te kopen, kan je me vertellen wat er uiteindelijk is gebeurd?

Bedankt,

Jan

lv
door lvanderent - Aug 12, 2005 om 19:14
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het lawaai wordt veroorzaakt doordat het tegen een gipsplaat aan gemonteerd is.Nu heeft de installateur het met grotere bouten in de muur vastgezet.Het helpt wel iets.Er wordt ook een systeem aangelegd,zodat de pomp alleen maar draait als erom gevraagd wordt.Ik denk ,dat er met de ketel zelf niets aan de hand is.De capaciteit warm water is minimaal.Maar wel voldoende.

mb
door mbroeren - Jan 5, 2006 om 15:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan hetzelfde probleem bevestingen maar dan met een W28c Eco van 5 jaar oud en van hetzelfde merk. Er zijn twee hinderlijke geluiden waarneembaar bij deze ketel:

1. de pomp heeft een zeurderig geluid (te reduceren door 'm één tandje lager te zetten naar 1050 toeren ipv volluit)
2. de ventilator (slaat aan als er gas verbruikt wordt) geeft een diepe brom (stijgt op en daalt) wat vooral voor de buren een zeer indringend en vervelend geluid is.

Overigens: de driepwegklep functioneert ook matig...

De monteurs geven niet thuis op dit gebied en doen de zaak af met 'ze maken nu eenmaal geluid'. Ik ben erg benieuwd naar nieuwe bevindingen/oplossingen.

mb
door mbroeren - Jan 5, 2006 om 15:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

1050 moet 2050 zijn

lv
door lvanderent - Jan 5, 2006 om 16:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is nog steeds niet opgelost.Als de kachel niet "vraagt "dan slaat de pomp niet aan.'s Zomers is het dan rustiger.De slaapkamer naast de ketel is niet in gebruik.Dus ik laat het verder maar rusten.De monteurs reageren op dezelfde wijze: dit hoort er nu eenmaal bij.