mb
door mbroeren Jan 10, 2006 om 11:10
Huishouden & energie

Lawaai Remeha W28cEco

Ik heb problemen met het volgende: 10-tallen keren per dag hoor ik een resonerend geluid wat afkomstig is van de ventilator die op toeren komt. Dit duurt per keer een seconden of 10 heen en weer terug en mijn buurman wordt er helemaal gek van want die schijnt het door zijn hele huis te horen. Als je voor de ketel staat hoor je het ook, vrij zacht maar wel duidelijk. Het wordt vrijwel zeker veroorzaakt door het opstarten van de ventilator (en weer terug). De draaiende delen, het gedeelte v??r de rubbers resoneert, de rest niet. Het is een Remeha 28c en hij is 5 jaar oud en het probleem is een jaar oud. Op de driewegklep na, geen storingen kunnen vinden.

Heeft iemand een idee?

916 3 Rapporteer

o2
door o2 - Jan 13, 2006 om 15:22
5 Antwoorden / 6 Vragen

waarschijnlijk ligt dit probleem aan de afstelling van het gas/lucht mengsel en heeft u er alleen last van als het buiten koud is omdat er dan in de buitenlucht meer zuurstof zit dan bij warm weer. een oplossing zou kunnen zijn om uw ketel opnieuw af te laten stellen met een rookgasanalyse apperaat indien dit niet tot gewenst resultaat leid is het goed mogelijk dat het gasblok niet goed volgt van hoog naar laag  branden . dit kunt u het beste overlaten aan de vakman succes.

tf
door tfe - Jan 14, 2006 om 22:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Heel vervelend, heeft u de ketel in onderhoud bij een installateur of iets dergelijks? Deze zouden u moeten kunnen helpen met dit probleem. Remeha is een vooraanstaand merk, het bedrijf zelf zal er alles aan doen om een goed product achter te laten. Indien uw onderhoudsbedrijf u in de steek laat kunt u via www.remeha.nl tabje contact deze klacht deponeren. Succes.

mb
door mbroeren - Jan 15, 2006 om 21:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Er is een paar maanden geleden een monteur (van een Remeha dealer) bijgeweest die enkel de driewegklep als mankement wist te vinden. Hij zou besteld worden maar ik heb nooit meer iets gehoord. Tijdens dit 'groot onderhoud' heb ik hem niet iets zien afstellen en de branders heeft hij al helemaal niet schoongemaakt (niet nodig bij dit soort ketels was het antwoord). Ik heb er de hele tijd bijgestaan maar hoorde later pas dat het schoonmaken van de branders en het afstellen van het geheel een doodnormale zaak is bij groot onderhoud (@o2: Bedankt ook voor ?w reactie. Wellicht dus dat uw oplossing de beste is, bij het volgende onderhoud door een andere dealer zullen we dit merken).