ge
door gerarda41 Jul 6, 2005 om 11:22
Huishouden & energie

Lekkage whirlpoolbad

Wij hebben sinds 8 jaar een fijn whirlpoolbad, tenminste dat dachten wij, maar wij hebben alleen maar ellende gehad. Na 3 jaar motor kapot en al verschillende lekkages aan de jets gehad. We wonen in een appartement, dus de benedenburen hadden ook schade van ons lekkende bad. Nu lekt het weer, maar de fabrikant van het bad en de installateur willen niet komen, omdat het bad eerst toegankelijk gemaakt kan worden. Dit houd in dat de badkamer gesloopt moet worden, want het bad staat tegen een muur, zoals bij bijna iedereen, want anders kunnen ze niet bij alle jets komen. Er zit een serviceluik in een van de slaapkamers en daar kunnen ze goed bij de motor en bij een jet komen. Er is ons nooit verteld dat je het bad moest uitbreken. Wat moeten wij nu en wie is er nu verantwoordelijk.

5992 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

user123
door user123 - Jul 6, 2005 om 19:15
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

De vraag is wie het bad heeft geplaatst en ingebouwd. Die zou namelijk moeten weten dat wanneer er iest stuk gaat je er ook bij moet kunnen om te herstellen.

Heeft u het bad dus zelf geinstalleerd, dan kunt u onmogelijk verwachten dat de leverancier van het bad een deel van uw badkamer gaat slopen en weer gaat herstellen. Dat slopen zal op zich niet zo'n probleem zijn, maar het herstellen is een heel ander verhaal...

Heeft u het bad gekocht en laten installeren door 1 persoon of bedrijf dan moet die maar zorgen dat het hesteld wordt.

ge
door gerarda41 - Jul 6, 2005 om 19:38
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

Het bad is gekocht bij de Baderie in Blokker N.H. Deze firma heeft ook het loodgieterswerk gedaan, maar omdat het bad een Ucosan is mag de Baderie deze niet zelf aansluiten. Dus er zijn 2 bedrijven bezig geweest met het bad en nu komt er niemand en moeten we het zelf maar uitzoeken. Wij mogen niets zelf doen omdat we in een appartement wonen en bij verkeerde aansluiting ook de beneden verdieping wateroverlast zou kunnen krijgen. Nu is dat toch gebeurd.

user123
door user123 - Jul 6, 2005 om 23:00
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

In dat geval is de garantietermijn van belang. Waneer  de klacht is te wijten aan fouten van leverancier of installateur en deze binnen die garantietermijn valt moet men het probleem verhelpen.

Is de situatie nu zo dat de leverancier wijst naar de installateur en omgekeerd ? Dan moet u gewoon uw installateur aansprakelijk stellen voor het probleem en alle schade die uit de weigering tot oplossen voortvloeit.

ge
door gerarda41 - Jul 7, 2005 om 10:53
6 Antwoorden / 5 Vragen
0

De garantietermijn is voorbij, we wonen hier nu 8 jaar en ik weet niet of er nog garantie is op de installatie, misschien valt dat onder de bouwgarantie dit is na te vragen, maar dan nog, de installateur zegt dat wij verantwoordelijk zijn voor de bereikbaarheid van het bad. Wie is er juridisch nu verantwoordelijk voor de bereikbaarheid.


Dank voor de snelle beantwoording van mijn vraag

user123
door user123 - Jul 7, 2005 om 20:26
1346 Antwoorden / 3 Vragen
0

Wanneer de garantietermijn is verlopen heeft u geen recht op gratis herstel.

Wanneer de installateur toch bereid is het probleem op te lossen zou ik die kans grijpen en zoveel mogelijk meewerken.

Even zwartwit gezien is de bereikbaarheid uw probleem. Stel wanneer bijvoorbeeld uw bank stuk is maar u heeft uw huis zo aangepast dat deze niet opgehaald kan worden (deuren zijn ontoegankelijk gemaakt, verlaagd plafond later aangebracht oid) dan stelt u in feite de leverancier niet in staat het probleem te verhelpen.

Dan houdt het voor de leverancier ook gewoon op. Hij kan niet toveren.

Ik denk dat uw leverancier er zo tegenaan kijkt. Hoewel de garantietermijn is verlopen is hij best bereid de lekkage te verhelpen. Maar hij gaat niet de halve badkamer verbouwen. Dat kost domweg teveel geld.  

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

El
Eline72 - Sep 27, 2024 om 10:37
Winkels & webshops

Webshop Salura

Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen.  de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer

jane55
jane55 - Sep 23, 2024 om 12:04
Geldzaken & recht

Verkeerde Lounge bank geleverd

Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik ... Lees meer

A.
A. Maas - Aug 30, 2024 om 14:44
Geldzaken & recht

Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...

Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer