Lekkage whirlpoolbad
Wij hebben sinds 8 jaar een fijn whirlpoolbad, tenminste dat dachten wij, maar wij hebben alleen maar ellende gehad. Na 3 jaar motor kapot en al verschillende lekkages aan de jets gehad. We wonen in een appartement, dus de benedenburen hadden ook schade van ons lekkende bad. Nu lekt het weer, maar de fabrikant van het bad en de installateur willen niet komen, omdat het bad eerst toegankelijk gemaakt kan worden. Dit houd in dat de badkamer gesloopt moet worden, want het bad staat tegen een muur, zoals bij bijna iedereen, want anders kunnen ze niet bij alle jets komen. Er zit een serviceluik in een van de slaapkamers en daar kunnen ze goed bij de motor en bij een jet komen. Er is ons nooit verteld dat je het bad moest uitbreken. Wat moeten wij nu en wie is er nu verantwoordelijk.
De vraag is wie het bad heeft geplaatst en ingebouwd. Die zou namelijk moeten weten dat wanneer er iest stuk gaat je er ook bij moet kunnen om te herstellen.
Heeft u het bad dus zelf geinstalleerd, dan kunt u onmogelijk verwachten dat de leverancier van het bad een deel van uw badkamer gaat slopen en weer gaat herstellen. Dat slopen zal op zich niet zo'n probleem zijn, maar het herstellen is een heel ander verhaal...
Heeft u het bad gekocht en laten installeren door 1 persoon of bedrijf dan moet die maar zorgen dat het hesteld wordt.
Het bad is gekocht bij de Baderie in Blokker N.H. Deze firma heeft ook het loodgieterswerk gedaan, maar omdat het bad een Ucosan is mag de Baderie deze niet zelf aansluiten. Dus er zijn 2 bedrijven bezig geweest met het bad en nu komt er niemand en moeten we het zelf maar uitzoeken. Wij mogen niets zelf doen omdat we in een appartement wonen en bij verkeerde aansluiting ook de beneden verdieping wateroverlast zou kunnen krijgen. Nu is dat toch gebeurd.
In dat geval is de garantietermijn van belang. Waneer de klacht is te wijten aan fouten van leverancier of installateur en deze binnen die garantietermijn valt moet men het probleem verhelpen.
Is de situatie nu zo dat de leverancier wijst naar de installateur en omgekeerd ? Dan moet u gewoon uw installateur aansprakelijk stellen voor het probleem en alle schade die uit de weigering tot oplossen voortvloeit.
De garantietermijn is voorbij, we wonen hier nu 8 jaar en ik weet niet of er nog garantie is op de installatie, misschien valt dat onder de bouwgarantie dit is na te vragen, maar dan nog, de installateur zegt dat wij verantwoordelijk zijn voor de bereikbaarheid van het bad. Wie is er juridisch nu verantwoordelijk voor de bereikbaarheid.
Dank voor de snelle beantwoording van mijn vraag
Wanneer de garantietermijn is verlopen heeft u geen recht op gratis herstel.
Wanneer de installateur toch bereid is het probleem op te lossen zou ik die kans grijpen en zoveel mogelijk meewerken.
Even zwartwit gezien is de bereikbaarheid uw probleem. Stel wanneer bijvoorbeeld uw bank stuk is maar u heeft uw huis zo aangepast dat deze niet opgehaald kan worden (deuren zijn ontoegankelijk gemaakt, verlaagd plafond later aangebracht oid) dan stelt u in feite de leverancier niet in staat het probleem te verhelpen.
Dan houdt het voor de leverancier ook gewoon op. Hij kan niet toveren.
Ik denk dat uw leverancier er zo tegenaan kijkt. Hoewel de garantietermijn is verlopen is hij best bereid de lekkage te verhelpen. Maar hij gaat niet de halve badkamer verbouwen. Dat kost domweg teveel geld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer