Ve
door Veer Mar 17, 2016 om 10:32
Huishouden & energie

Loodgieter meer tijd berekend factuur

Er is verleden week een loodgieter bij ons geweest. Tijdens zijn de reparatie heeft hij 2x teruggereden naar zijn bedrijf om een onderdelen te halen. Vervolgens heeft hij nog voor de deur zijn onderdelen schoon gespoeld. Toen hij klaar was hebben wij samen op de klok gekeken (11:45) en overeengekomen dat het 2.5 uur aan reparatie was. Nu hebben wij een nota van 2.45 uur. Ik heb hem gebeld en hij zei dat hij pas om 11:52 in zijn busje zat en dat wij nu moeilijk gaan doen om die 5 min extra wat hij rekent. In de eerste instantie had hij gezegd dat wij dan maar zelf de 15 min van factuur moet halen en gooide de hoorn erop. Vervolgens blede hij 10min later terug dat het toch hetaald moet worden want anders gaan zij incasso bureau erop zetten. Wij zijn erg boos hierover. Niet zozeer voor het geld maar de principe en de manier waarop hij reageert. Wij voelen ons belazert en hebben het gevoel dat wij geen poot hebben om erop te staan gezien zij niet niet zijn aangesloten bij een branche vereniging. Moeten wij nu gewoon met tegenzin de 15min extra gaan betalen ondanks dat we het anders hebben afgesproken en hij zelfs aan de telefoon dat heeft toegezegd in eerste instantie?

1733 9 Rapporteer

Topantwoord

be
door bertwolf - Mar 17, 2016 om 11:17
28 Antwoorden / Vragen

Heeft u een werkbon getekend? Daarnaast ik weet niet wat het gekost heeft maar als het om een paar euro gaat zou ik de loodgieter er een ijsje van laten kopen (of 2).

Ve
door Veer - Mar 17, 2016 om 11:30
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Bertwolf
We hebben helaas geen werkbon getekend. Het gaat om 15 euro. Niet veel maar gaat om het idee dat we bedrogen zijn en hij geeft het toe ook

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 17, 2016 om 11:54
1790 Antwoorden / 3 Vragen

2,5 uur is toch echt meer dan 2,45 uur.

marita5
door marita5 Mar 17, 2016 om 12:10
11533 Antwoorden / 15 Vragen

2.5 uur is bij nog altijd 2.30

akkerdistel
door akkerdistel Mar 18, 2016 om 15:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@MARITA5 en 2,45 uur is? Inderdaad 2 uur en 25 minuten.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2016 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

'Zomaar' een loodgieter bellen die je niet kent levert wel vaker problemen op.
Nergens bij aangesloten .....
Geen afgetekende werkbon? ......
Mag je nog blij zijn dat er geen 'voorrijkosten' bij opgeteld zijn. (of ook gedaan?)

be
door bertwolf - Mar 17, 2016 om 12:30
28 Antwoorden / Vragen

@Veer
Ik zou voor 15 euro er geen strijd van gaan maken tot aan het incasso bureau, maar ik zou zeker nog een keer bellen om er samen uit te komen.

Ve
door Veer Mar 17, 2016 om 13:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het probleem is dat de loodgieter niet wilt discusseren. Hij geeft zelf toe dat hij meer heeft gerekend en dat wij niet moeten zeuren over 5 min. (Lees 15min). Helaas fout gemaakt met zomaar een loodgieter inschakelen die niet is aangesloten bij een branche vereniging.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2016 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voor wat leesvoer en gelijksoortige klachten: kijk eens hier.

reflecs
door reflecs - Mar 17, 2016 om 12:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt een brief schrijven, maar of dat zin heeft gezien de eerdere reacties? Hopelijk is de reparatie zelf wel goed gedaan.

hansje klein
door hansje klein - Mar 17, 2016 om 14:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Aan loodgieters ben je uitgeleverd wanneer je niet (generaties lang) een betrouwbaar adres hebt bij kunnen bijhouden. Vooral de verstoppings- en rioolbranche is absurd graaierig. Men kan echter niet veel noten op de eigen zang hebben omdat het een zwaar onderbezette branche is. Onhandige hoogopgeleiden versterken het probleem zelfs nog.

zoekster1
door zoekster1 - Mar 18, 2016 om 15:33
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik las in een reactie dat hij zelf toegeeft dat hij te veel heeft gerekend. Als u hem dat aan de telefoon kunt ontfutselen dan heeft u bewijs als u dat opneemt. Let op: u hoeft hem niet te melden dat u het gesprek opneemt. Dit mag vanuit juridisch oogpunt zolang u de conversatie zakelijk houdt.
Heeft u het eenmaal opgenomen, dan heeft die gast geen poot meer om op te staan.