amsalemink
door amsalemink Mar 14, 2009 om 13:33
Huishouden & energie

Marktplaats.nl

Hallo experts. Via marktplaats.nl krijg ik een heel aantrekkelijk aanbod voor gas en stroom van Eneco. Scheelt wel 300 euro (echt voorgerekend). Een jaar vast; groene stroom. Wantrouwig als ik ben vraag ik jullie: klopt dit wel???  Ben nu bij Nuon en dat scheelt beduidend (volgens Eneco). Het aanbod geldt tot 1 april. Bij voorbaat bedankt. Solo.

437 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 14, 2009 om 13:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik kreeg hem net ook, gelijk in de prullebak gekiept ;-)

Lijkt allemaal mooi maar 9 van de 10 keer blijk je achteraf (toch) duurder uit en wellicht nog met hoop administratieve rompslomp.

Ik zit ook bij Nuon, weet wat ik heb en krijg nog altijd geld terug, nooit probleem gehad, ik vind het prima zo.

Bovendien moet je even opletten of je Nuon wel (zomaar) kunt opzeggen Zonder Boete.........anders kun je die 300,00 daar straks zo al inleveren ;-(

Succes,

poltol
door poltol - Mar 14, 2009 om 14:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Maar weer het "standaard" antwoord.

NIET DOEN.

Het kan nog dat de politiek ingrijpt in het kader van de crisis. En dan zit u met een vast contract aan dat vaste contract, met de dan hogere prijzen, vast.

Energieprijs stijgt! Hoe is dit mogelijk??

Recent hebben we gelezen dat de energiekosten zullen dalen in 2009 en dan verschijnt nu het nieuws dat ze juist stijgen, terwijl de olieprijs blijft dalen. Hoe kan dit? Moet Bos ingrijpen?
Per 1 januari gaat de consument zelfs fors meer betalen:
Essent: +9% voor gas en stroom
Eneco: +15% voor gas en +20% voor stroom
Nuon: +11% voor gas en +22% voor stroom
Dit betekent dat de consument al gauw 100 euro tot zelfs 190 euro per jaar meer gaat betalen.
Olieprijs in relatie tot Energiekosten
De laatste maanden is de olieprijs gezakt van 147 dollar per vat tot onder de 40 dollar. Omdat de energiekosten gekoppeld zijn aan de olieprijzen zou je dus ook verwachten dat de energiekosten gaan dalen. Maar omdat de energieprijzen voor 2009 eerder dit jaar al zijn vastgesteld toen een vat olie nog zo'n 140 dollar kostte gaan we dus fors meer betalen.
Dit zorgt nu voor een hele vreemde situatie waarin de consument het al moeilijk heeft door de kredietcrisis en de energiebedrijven nu juist bakken met geld extra gaan verdienen door extra hoge energiekosten door te berekenen aan de consument.

Pas halverwege 2009 wordt verwacht dat de gasprijs zal dalen, maar dit duurt voor velen wellicht te lang.

Moet de politiek ingrijpen?

Succes, poltol

labswans
door labswans - Mar 14, 2009 om 14:36
1918 Antwoorden / 10 Vragen

niet op ingaan svp. Vanaf tweede helft van het jaar dalen de prijzen drastisch en dan zit u met de gebakken peren.

Het heeft te maken met de olieprijs welke nu erg laag staat. De prijs wordt steeds elk half jaar bepaald van electriciteit tov de olieprijs

dus trap er niet in op geen enkele manier. U bespaard juist door te blijven waar u nu zit.

groetjes ,labswans

amsalemink
door amsalemink - Mar 14, 2009 om 14:38
9 Antwoorden / 18 Vragen

Fijn te vernemen dat mijn wantrouwen terecht is geweest.  Ik blijf lekker zitten waar ik zit. Allemaal heel vriendelijk bedankt voor jullie reactie. Groet Solo.