si
door sivletcb Nov 24, 2006 om 16:12
Huishouden & energie

Meerkosten laminaat?

Hallo,

Een tijd geleden heb ik bij een CBW aangesloten winkel een hele mooie laminaatvloer besteld. Niet lang daarna is de verkoper langs geweest om uitgebreid te meten en te kletsen over het hoe en wat.

Dit heeft geresulteerd in een factuur waarop een aantal vierkante meters staat én een prijs. Netjes... toch? Maar nu komt het...

Inmiddels is de verkoper aan het leggen en komt hij tot de ontdekking dat er een pak laminaatstroken te weinig is! En... dat pak moet ik alsnog betalen???

Mijn vraag is nu: kan dat zomaar? Hij heeft gemeten... hij heeft een prijs opgesteld... Zelf zegt hij dat dat komt omdat er afval van de stroken is. Maar afval heb je toch altijd... dat moet je toch incalculeren?

Trouwens: in feite heeft hij minder laminaatstroken nodig omdat ik rondom alle radiatoren radiatorbekleding wil maken en het daar dus niet nodig is om dure laminaat te leggen.

Nogmaals: kan hij met deze "grap" wegkomen???

Alvast bedankt en fijn weekend,
:-)

1818 35 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry hoor,

Maar vind u zelf het niet een beetje flauw om te vallen over 1 (één) pak laminaat?  Een pak dat tussen de 14- en de 25,- € zal kosten.

Bovendien zal de kosten van leggen niet meer kosten dan de huidige legprijs.  Verder is het beter om wel van wand tot wand te leggen (met de gebruikelijke speling voor uitzet/krimp.)

Dus, als ik u was zou ik daarover niet vallen! Dat slaapt beter voor uw beiden.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor uw antwoord en uw "begrip". Ik hoef niet over mijn financiële situatie uit te wijden maar het bedrag dat ik moet bijbetalen ligt dus ver boven het door u geschetste bedrag aan euro's.

Het gaat zich echter om het principe: mag hij dit doen? Kan hij dit doen? Staat dit ergens in de voorwaarden van het CBW? Je kunt makkelijk alles maar pikken... maar voor het geld dat ik nu nog moet bijleggen, kan ik makkelijk 5 potten verf kopen... die ik hard nodig heb!!!

Hopend op een écht antwoord, verblijf ik,

Groetjes,
:-)

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk niet!!!!

Er is gemeten en er is offerte gemaakt.

Als u zelf de meten nameet kan je zien of het klopt of niet.

De meting is altijd incl. extra geen enkele meting is op de cm.

Zelf heb ik 150 m2 laten leggen en had geen snipper over ook vreemd.

De winkel heeft mij toen een extra pak gegeven voor evt. ongelukjes

Dat is mijn mening

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste "mroskam",

Dat dacht ik dus ook! Meting, offerte... klaar! Het zou misschien anders liggen als ik zelf gemeten zou hebben, maar hij heeft gemeten. De fout ligt gewoon bij hem.

Dank voor het feit dat u me in mijn mening hebt gesterkt... en fijn weekend.

Groetjes,
:-D

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een pak (fatsoenlijke kwaliteit) laminaat kost wel iets meer dan €25, eerder €45 of meer, maar dat terzijde.

De verkoper heeft opgemeten, prima. Als het goed is heeft men bij de bestelling ergens tussen de 5% en 10% extra ingecalculeerd i.v.m. zaagverlies (dit is echt reëel), want dat is waar je meestal rekening mee moet houden In voorkomende gevallen kan het op 10% of iets meer uitkomen, dat is namelijk afhankelijk van hoe de muren lopen. Veel rechte muren ==> minder zaagverlies, relatief veel korte muren ==> meer zaagverlies. Ook zit er wel eens een lelijke plank tussen, soms kun je door slim zagen deze nog gebruiken, soms lukt dat niet. Met andere woorden: het is van te voren nooit precies te zeggen hoeveel dozen je exact nodig hebt.

Dat de verkoper zich verkeken heeft op de indeling is dus jammer, maar wel begrijpelijk. Toen ik mijn vloer bestelde, heb ik ook de oppervlakte berekening meegenomen naar de winkel en ca. 6% zaagverlies extra gerekend, uiteraard naar boven afgerond tot een hele doos. De winkelier wilde een evt. overschot wel terugnemen, mits ongeopend natuurlijk. Dat is altijd beter dan te weinig bestellen i.v.m. levertijd.

Wat betreft de radiatoren: de oppervlakte onder de radiatoren is bijna verwaarloosbaar, per grote radiator misschien netto 1 plank. Verder zou ik aanraden gewoon wel onder de radiatoren te leggen, want zo'nradiatorscherm is meestal een modeverschijnsel, misschien wil je ooit nog iets anders of niets voor je radiator. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Kortom: niet moeilijk doen over die extra doos, als je geluk hebt hoef je ook geen extra legloon te betalen over die ±1,5m² extra...

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neen, de leverancier zit fout. Ik verwijs daarbij naar onder meer het gestelde in het BW boek6 art 74 omdat sprake is van een tekortkoming in het naleven van een verbintenis. De leverancier heeft gemeten en u vervolgens een prijsopgave gadaan. Daarmee zijn zowel hij als u accoord gegaan en is hij gaan leggen. Daar op terugkomen kan dus wettelijk niet  Volgens het artikel dat u eventueel zelf kunt nalzen bij www.wetboek-online.nl is de "schade"voor de leverancier (m.i. omdat sprake is van een juridische zaak. Eventueel kan ook nog een beroep worden gadaan op art 17 van boek 7 omdat een afgeleverde zaak aan de gestelde verwachting bij (consumenten)aankoop moet voldoen. In dit geval voldoet het niet aan uw verwachting omdat er een pakket te weing is.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

De reacties blijken verdeeld... het staat 2-2? Toch blijf ik het raar vinden dat er zo makkelijk gedaan wordt over dat ene pak dat te weinig was. De verkoper is toch de professional? Hij is door het hele appartement gelopen met zijn duimstok! Er is toch een offerte? En op dat stuk papier staat nergens te lezen dat er onverhoopt méér vierkante meters laminaat nodig zouden kunnen zijn.

Het zit me niet lekker... en ik hoop op nóg meer reacties. Overigens, dank Gerrit voor de zeer waardevolle info. Ik ga me duchtig online inlezen. Heel erg bedankt en groetjes,

:-D

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe het juridisch in elkaar steekt laat ik aan anderen over, ik geef alleen aan dat het ONMOGELIJK is, zelfs al heb je iedere vierkante centimeter stuk voor stuk opgemeten en nog eens 5 maal nagemeten, het aantal dozen vooraf exact te berekenen. Je zit nou eenmaal met een marge die afhangt van jouw specifieke situatie, dat is nou een keer zo.

Ik zou zeggen: ga met je verhaal terug naar de verkoper en laat 'm met een oplossing komen. Kom je er onderling niet uit dan kun je nog naar de branchevereniging waar deze hopelijk bij aangesloten is.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 20:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals,

als advies van een ouwe vrije vogel,
Neem gewoon dat extra pak laminaat.
't Kan nooit duurder zijn dan (echt) parket.
Een kleine fout in de meting kan gewoon gebeuren want het hoeft niet te betekenen dat er in die meting een grote afwijking zit.
Laminaatparket wordt immers per pak verkocht en als hij maar een aantal stroken nog nodig heeft?

Het is anders als hij in afwijking van de overeengekomen prijs (van het leggen) nu met een aandere totaalprijs komt.
Voor een extra pak laminaat zou u gewoon dit met een plezierig gesprek kunnen oplossen en die kosten op u nemen, voor een meerprijs van leggen (dus meer dan wat die extra pak parket kost) natuurlijk niet omdat afspraak ook afspraak is.

Kennelijk heeft u al met deze laminaatlegger deze zaak tot een conflict gebracht, iets wat voor een toekomst waarschijnlijk weleens in uw nadeel zou kunnen uitpakken.
Blijkt er een aanspraak te moeten worden gemaakt op garantie dan zou in mijn voorstel u nog gezien worden als een prettige klant en eerder garantie-aanspraken eerder gehonoreerd krijgen dan als men u ziet als die klant die over zo weinig geld zoveel moeilijkheden heeft gemaakt.

Tsja, dat is dan uw leven en beslissing.
Zelf heb ik veel plezier gehad van het feit dat ik tijdens mijn vakanties niet de supermarkt maar de plaatselijke kruidenier bezocht. Niet de benzine tankte bij de goedkoopste maar bij de dichtsbijzijnde pomp.
Voorts was ik (al weer jaren geleden) de eerste nederlander die naar de groenteman op de markt terug ging omdat hij teveel in plaats van te weinig terug had gegeven.
En........ daar heb ik nog steeds erg veel plezier van.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 20:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ps loop eventuieel binnen bij een bib en kijk of ze daar het BW van Kluwer hebben, daar vindt u ook een nadere toelichting bij de genoemde artikelen, los van hetgeen u al zult vinden bij www.consuwijzer.nl. Nog een top omroepgelderland.nl heeft ook een aardige consumenten site die u ook nog wijzer zal maken (zal collega Hutch beamen als die dit leest)

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik zelf ook wel eens de plank mis sla...

Tijdens het zelf leggen precies hele planken dus 0% verzagen, want die halve cm  langs een kant reken ik maar niet, meestal is het veel meer, en in lastige ruimte's met vele hoeken soms boven de 10%, in eerdere woningen meegemaakt, dus dit laatste huis werden dus 3 pak terug...  maar ik weet hoe lastig het is, ook met behang maak je vaak fouten, dus altijd veel kopen, en terug brengen, en dan had deze Vakman gewoon dus meer kunnen rekenen, en later het pak kunnen terug betalen, en geen boze klant gehad!

Beter iets teveel inkopen, en geld terug, want dit is anti reclame...   ik zou het als verkoper dus andersom gedaan hebben!

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Giozik, de verkoper in kwestie deed het anders en naar mijn interpretatie (en interpretatie van ook andere xperts) van de wettelijke bep[alingen foutief. Hoe "wij" het zouden doen is niet aan de orde. Linksom gefloten dus ook niet, helaas. Herhaald, een overeenkomst is een overeenkomst.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er 40M² laminaat op de factuur staat en er ook 40M² is geleverd (verwerkt), dan heeft u geen poot om op te staan.

Uw "principiele"  standpunt heeft niets met principes te maken.

Wat had u gezegd wanneer er een paar pakken onaangebroken waren overgebleven ?

Ik wed dat uw "principes" in die situatie wel op verrekening aansturen.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

user123, lang niet gezien maar toch een overeenkomst is een overeenkomst, hoe je het ook trolt of keert (m.i)

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zeg ik toch ?

(stel) 40M² afgesproken en geleverd = geleverd conform afspraak ?

TS eist meer dan is overeengekomen, en dat gaat natuurlijk niet.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sivletcb,

Hoe het precies juridisch zit kan ik je nu niet vertellen. Wat ik wel weet is, dat verkoper de metingen verricht heeft en aan jouw een factuur heeft verzonden met daarop een prijs. Dat laatste is een voetangel. Een prijsopgave houdt meestal niet hetzelfde in als een-vaste-prijs-afspraak. In de koopvoorwaarden die bij de factuur hadden moeten zitten (de zogenaamde kleine lettertjes) kan staan dat de offerteprijs een geschatte prijs is die indien van toepassing naar boven of naar beneden kan worden bijgesteld. Over die voorwaarden hoor ik helemaal niets, dus ga ik er hier vanuit dat er géén vaste prijs is afgesproken (mogelijk zonder dat je je daarvan bewust was). Daarom is het waarschijnlijk meer dan redelijk dat de firma in jouw specifieke geval de prijs iets naar boven bijstelt.

Veel plezier met en van je nieuwe vloer!

Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Nov 24, 2006 om 21:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

De één zegt dit, de ander dat... moeilijk. Wat betreft "vaste prijsafspraak" het volgende: ik heb een factuur waar een totaalbedrag op staat, een aanbetalingsbedrag en een restbedrag.

Ik ga de leveringsvoorwaarden van het "CBW" toch maar eens online opzoeken!

Groetjes,
:-D

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 10:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Read, als er een FACTUUR is betekent dat echt dat er een vaste prijs is afgesproken en bijstellen naar boven achteraf in strijd is met wettelijke bepalingen (BW art 6:17 ev).

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dat zo? Een factuur is niks meer dan een bon.
Misschien bedoel je een offerte?

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aan Edwardus: ik heb een stuk papier voor me waar duidelijk op staat gedrukt "factuur". Hierop staan de verschillende metingen voor laminaat, ondervloer, plinten en dergelijke... inclusief de totaalprijzen van deze items en de uiteindelijke echte totaalprijs.

Wat is het vandaag lekker weer hè? Geniet ervan u allen :-)
:-D

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, da's duidelijk. Een factuur is alleen maar een specificatie van het gekochte met prijzen erbij, zeg maar een uitgebreide kassabon. Na de koop dus. Een offerte is een prijsvoorstel vóór de koop. Mijn vraag was richting Gerrit.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het antwoord is zeer duidelijk.

Je bent niet verplicht om extra te betalen voor het missende pak.

Ik spreek uit ervaring.

Ik heb bij Brugman een complete badkamer voor €3500,- gekocht en deze ook laten opmeten door de verkoper zelf.

Nadat de koop getekend was en we enkele weken verder waren was de verkoper tot de conclusie gekomen dat hij een berekeningsfout had gemaakt in het aantal m2 tegels dat we nodig hadden. Hij was de douchemuur vergeten te tellen, die hij zelf erin gezet had omdat het om een kale ruimte ging waar de badkamer kwam. Of wij even 10pakken tegels a 40 euro wilde bijbetalen.

Wij reageerde hierop met het antwoord dat dit niet onze fout was en wij een complete badkamer hadden besteld dus dat hij verplicht was deze tegels te leveren anders zouden wij de badkamer annuleren en ergens anders hem gaan halen.

Zonder teveel gemopper werden deze tegels toegevoegd.

Bij uiteindelijke levering en opbouw badkamer bleek ik totaal 13 dozen tegels teveel te hebben *had 2 soorten 2 rijen van de ene aan de bovenkant vd badkamer en 4 rijen van een ander soort* van de soort van 2 rijen hielden wij dus zoveel over.

1 telefoontje naar Brugman en wij kregen deze tegels gecrediteerd en mochten ze zelfs nog houden ook.

rekenfouten na het opmeten door de verkopende partij zelf zijn voor hun verantwoording omdat jij hun geen foutieve informatie gegeven hebt.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus@ een factuur is m.i. toch echt niets anders dan de finale koopbevestiging. Een offerte is een aanbod waar je al of niet op ingaat. Een factuur is de rekening voor het geleverde Een factuur is een verbintenis conform BW art 6:111. In boek 7 worden ook nog bepalingen gesteld die prijsverhoging achteraf niet wettelijk maken. Ik ga die nu niet zoeken.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Sivletcb,

mijn zienswijze is dat de factuur die u daar heeft, gezien kan worden als een offerte. M.a.w. voor dat bedrag dient die verkoper die vloer te leggen.....

U mag van deze 'professional' verwachten dat hij de vloer goed en juist berekend heeft qua oppervlakte. Hij is de terzake deskundige en u hoeft, m.i., niet die man te controleren. Buiten dat, moet men ook nog fysiek in staat zijn om een eventuele controle te kunnen uitoefenen......

Nu hij een fout heeft gemaakt betreffende de genoemde berekening, zal hij daarvoor moeten 'opdraaien'.

En er is nog iets.... wie zegt dat hij een fout gemaakt heeft.... zou de mogelijkheid kunnen bestaan om de klant eerst lekker te maken met een bepaald (laag) bedrag, gevolgd door een verontschuldiging met een extra rekening.....??? Een vorm van klantenenbinding....?

Hij heeft inderdaad een bepaald bedrag met u afgesproken, waarvoor hij die laminaatvloer legt. Dat hij een x-aantal m2 op die factuur zet, onthoudt hem niet van de plicht om die (complete) vloer te leggen. Die vloer is pas gelegd als deze in zijn geheel klaar is.

Bekijkt u de volgende site eens: http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=635, deze opmerking lijkt aardig op uw probleem. Het gaat er dus om, dat voor dat bedrag die vloer gelegd zou worden. Dat hij daarbij het aantal m2 heeft vermeld op de factuur, doet er verder niets aan af.

Zoals gezegd, dit is mijn mening.

Maar u kunt Consuwijzer eens benaderen en daar uw probleem neer leggen. Dat kan per mail of telefonisch.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 12:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

edwardus@ in de herhaling: een factuur is de finale afrekening van hetgeen is overeengekomen.

Ik verwijs nu naar het gestelde in BW art 7:20, hier kan worden gesteld dat de zaak is behept met een beperking die er niet op had mogen rusten te weten te weinig laminaat Zie ook art 21, de kop[er is de levering overeengekomen op basis van het na het door de leverancier zelf opmeten afgesprokenen en vervolgens ook gefactureerde (het in rekening gebrachte) Zie ook nog art 26 dat stelt dat de koper verplicht is de prijs te betalen, volgens toelichting en jurisprudentie is dat de overeengekomen prijs.

Het enige dat afwijkend kan zijn is het gestelde in BW art 7:37 maar ik begrijp uit de vraag dat hier geen sprake is geweest van een dekkingskoop of wel een koop waarvan de prijs nog kan variéren volgens de overeenkomst. De artikelen zijn na te lezen bij www.wetboek-online.nl voor toelichting en jurisprudentie verwijs ik naar de bestaande naslagwerken van o.a. Kluwer.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gerrit,

Met dank voor jouw interventie. Hoewel ik factuur lees zit ik met de mogelijke spelregels bij een offerte in mijn hoofd. Ik word oud zullen we maar zeggen!

Collegiale groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 19:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo allemaal,

Wederom, maar daarom niet minder gemeend, bedankt voor de antwoorden en het meedenken.

Gewoon voor de vorm wil ik even ingaan op iets wat eerder tegen mij gezegd is over het doorleggen van de laminaat onder de radiatoren. Ik had het wellicht wat knullig gezegd, maar onder de radiatoren ligt gewoon iets anders... en daar ligt de laminaat tegenaan. Het is dus niet zo dat de ruimte onder de verwarming kaal is :-) Okay, dat opgehelderd hebbende...

Wat betreft de site "consuwijzer"... handig!!! Echter het gaat in mijn geval absoluut niet om meerWERK. Maar toch heel erg bedankt voor de link.

Heel langzaam voel ik mij gesterkt in mijn eigen opvatting dat "hij" fout zit en dat "ik" daar niet voor hoef op te draaien. Trouwens ik heb vanochtend ontdekt dat hij 2 keer de prijs van een pak laminaat telt voor het (ene) missende pak!!! Dat is toch op zijn minst gezegd grof... niet dan?

Ben benieuwd of hier nog reacties op komen... ik lees ze graag :-)

Groetjes,
:-D

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag sivletcb,

Je schrijft: Heel langzaam voel ik mij gesterkt in mijn eigen opvatting dat "hij" fout zit en dat "ik" daar niet voor hoef op te draaien. Trouwens ik heb vanochtend ontdekt dat hij 2 keer de prijs van een pak laminaat telt voor het (ene) missende pak!!! Dat is toch op zijn minst gezegd grof... niet dan?

De eerste (meet)vergissing is al enigszins merkwaardig voor een ervaren vakman en daar komt dan nu ook nog bij dat hij niet kan rekenen. Ik krijg een beetje het gevoel dat hier mogelijk vooral in het laatste geval niet meer van een zuivere vergissing kan worden gesproken.

Vriendelijke groet, Read.

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 22:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan nog grootvader om af te sluiten;

Als deze laminaatlegger een prijs opgeeft dat 2 pakken laminaat zou betekenen dat begrijp ik dat u in dit geval voet bij stuk houdt.

Ware het zo dat hij voor de geschatte berekening een aantal stroken net te weinig heeft dan had ik zelf met liefde zo'n pak voor die man gekocht.
Maar als hij zelf de prijs van zo'n pak laminaat zo hoog stelt dat hij er wel 2 pakken voor kan kopen dan is deze man niet zuiver bezig.

Maar verder, ik blijf er bij dat er gesproken wordt over laminaat en niet over parket.
Laminaat waarvoor je in een kamer toch al gauw zo'n 15 à 20 pakken nodig hebt .

Verder hou ik mij maar buiten de diskussie die er dus anders is uit komen te zien dan de eerste vraag.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een rare opmerking is dit:

...ik blijf er bij dat er gesproken wordt over laminaat en niet over parket.
Laminaat waarvoor je in een kamer toch al gauw zo'n 15 à 20 pakken nodig hebt .

Wordt er door iemand betwist dat het laminaat is dan?
Is er een stelregel dat een kamer altijd even groot is en dat van elk soort laminaat evenveel m2 in een pak zit?

ve
door verwijderd - Nov 25, 2006 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Edwardus,

Ik denk dat "grootvader" bedoelt dat parket aanmerkelijk duurder is en dat ik me daar wél terecht boos over zou kunnen maken?

Maar goed, we hebben het hier over 42 vierkante meter laminaat plus nog eens 6 vierkante meter extra inclusief deurmat. Ik weet bij god niet of dat gemiddeld is of veel maar het kost in ieder geval een lieve duit :-)

Alvast welterusten allemaal,
:-D

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

dank voor de terugkoppeling en laat ons het verloop weten.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteraard is het zo dat het meetrisico en de berekening van het aantal benodigde m2 of pakken laminaat geheel eenzijdig bij de verkoper ligt en dus zal die zelf voor het tekort moeten opdraaien. Ondertekende offerte is bindend voor beide partijen.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het aantal vierkantemeters op de faktuur gelijk is aan wat er is opgemeten en dat klopt ook met de werkelijkheid heeft u geen boodschap aan de opmerking dat er een pak teweinig is.

U betaald niet voor het aantal pakken maar voor de vierkante meters.

Verval moet in de berekening meegenomen zijn of u kocht bij een firma waar ze niet kunnen rekenen.

Belbus?

ve
door verwijderd - Nov 26, 2006 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo Hutch, zie ook hetgeen read meldt, een factuur is geen offerte maar de bevestiging van een overeenkomst. Een factuur geeft de finale prijs van hetgeen is overeengekomen.